خانه اتاق خواب وسایل اتاق خواب شش مدل از برترین مدل های کتابخانه خانگی

شش مدل از برترین مدل های کتابخانه خانگی

زمان مطالعه : 

5 دقیقه دقیقه

یکی از اجزای تأثیرگذار در دکورسیون منزل، کتابخانه‌های خانگی هستند که با استفاده از آنها می‌توانیم جلوه‌ی خاص، گرم و صمیمی‌ای به فضای زندگی خود بدهیم. داشتن یک کتابخانه‌ی بزرگ در اتاق‌خواب یا اتاق نشیمن آرزوی خیلی از ماست


اما با توجه به فضای محدودی که در اختیار داریم، بسیاری از اوقات امکان داشتن کتابخانه‌ای به بزرگی آنچه در رؤیاهایمان تصور می‌کردیم وجود ندارد و اینجاست که کتابخانه‌های خانگی در طرح‌ها و اندازه‌ها و جنس‌های مختلف امکان برآورده شدن خانه‌ی رؤیاهایمان را در مقیاسی کوچک‌تر اما دل‌نشین برایمان فراهم می‌کنند.  کتابخانه‌های خانگی را بر اساس ویژگی‌های مختلفی همچون استایل، طرح و جنس طبقه بندی می‌کنند. در اینجا ما به بررسی شش طرح برتر کتابخانه‌های خانگی می‌پردازیم.



1- کتابخانه‌های خانگی استاندارد

کتابخانه‌های خانگی استاندارد

کتابخانه‌های استاندارد، کتابخانه‌هایی در اندازه‌ی بزرگ با قفسه‌های افقی و قسمت پشتی هستند که معمولاً به‌صورت مستطیل‌های عمودی ساخته می‌شوند. این کتابخانه‌ها می‌توانند جنس‌های مختلفی داشته باشند، اما استفاده از چوب در ساخت آنها متداول‌تر است.



2- کتابخانه‌های خانگی مکعبی

همان‌طور که از اسم آن مشخص است، این کتابخانه‌ها از کنار هم قرار گرفتن چندین مکعب ساخته می‌شوند که تنها نقش کتابخانه را ایفا نمی‌کنند، بلکه شما می‌توانید برای قرار دادن مجسمه‌های کوچک خود یا دیگر موارد مشابه نیز از آنها استفاده کنید. این کتابخانه‌ها اغلب دایره‌ای یا مستطیلی شکل هستند و شکل متقارنی از مکعب‌ها را ارائه می‌دهند.



3- کتابخانه‌های خانگی چندبخشی

کتابخانه‌های خانگی چندبخشی

کتابخانه‌های خانگی چندبخشی حداقل از دو‌بخش مختلف تشکیل‌شده‌اند که طرح و کارایی این بخش‌ها با یکدیگر متفاوت است. مثلاً یک قسمت آن به‌صورت کمدهای درب‌دار و بخش دیگر به‌صورت قفسه‌ی مکعبی جلوباز است و یا اینکه حالت کشویی دارد. کتابخانه‌های چندبخشی از قابلیت سازگاری بالایی با محیط، نیازها و سلیقه‌ی شما برخوردارند زیرا اغلب به‌صورت بخش‌های مکعبی شکل جدا ازهمی هستند که بعد از خرید می‌توانید ترتیب و توالی این بخش‌ها را مطابق میل خود تغییر دهید.



4- کتابخانه‌های خانگی تکیه دادنی

این کتابخانه‌های خانگی طراحی خاصی دارند و به دیوار تکیه داده می‌شوند. شکل کلی این کتابخانه‌ها شیب‌دار است، اما وقتی به دیوار تکیه داده می‌شوند، با چندین قفسه‌ی افقی روبه‌رو می‌شوید که می‌توانید برای قرار دادن کتاب یا حتی دیگر وسایل بر اساس سلیقه‌ی خودتان از آنها بهره‌مند شوید.



5- کتابخانه‌های خانگی Barrister

کتابخانه‌های خانگی Barrister

کتابخانه‌های Barrister (وکیل مدافع)به این دلیل به این نام شناخته می‌شوند که ابتدا برای استفاده‌ی وکلا ساخته می‌شدند. این کتابخانه‌های خانگی از چندین قسمت مجزا که هرکدام از بخش‌ها یک درب شیشه‌ای مجزا دارد، تشکیل‌شده است. در برخی مدل‌های آن این بخش‌ها قابلیت جدا شدن از یکدیگر رادارند.



6- کتابخانه‌های خانگی کنج دیواری

این کتابخانه‌ها برای قرار گرفتن در گوشه‌ها و کنج‌ها و استفاده‌ی هرچه بیشتر از فضاهای منزل طراحی‌شده‌اند. کتابخانه‌های کنج دیواری در طرح‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند، اما اغلب از سه پایه برای نگه‌داری قفسه‌ها که معمولاً در اندازه‌ی نه‌چندان بزرگی طراحی می‌شوند، تشکیل‌شده‌اند. دلیل کوچک بودن قفسه‌های آن نسبت به دیگر طرح‌ها، محدودیت فضایی که قرار است در آن مورداستفاده قرار بگیرند، است. این قفسه‌ها علاوه بر کتاب، اغلب محل مناسبی برای قرار دادن اشیای تزئینی شما نیز خواهند بود.

بیشتر بخوانید: چند ایده جالب و ارزان برای چیدن کتاب در آشپزخانه 

آنچه تا به اینجا بررسی کردیم، طرح‌های مختلف کتابخانه‌های خانگی بود که شما می‌توانید بر اساس مکانی که می‌خواهید آنها را در آن قرار دهید، طرحی را که بیشترین کارایی و سازگاری را دارد، انتخاب کنید. اما دنیای طراحی کتابخانه‌های خانگی به این دسته‌بندی محدود نمی‌شوند. یکی دیگر از طبقه‌بندی بر اساس استایل‌های مختلف است، که به شما کمک می‌کند تا بر اساس نوع دکوراسیون داخلی منزل خود( مدرن، معاصر، ساحلی و غیره )، کتابخانه‌ی خانگی مناسب را انتخاب کنید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید