خانه پیت کت دانشنامه رنگ مناسب شخصیت شما در کار شما چیست؟

رنگ مناسب شخصیت شما در کار شما چیست؟

زمان مطالعه : 

5 دقیقه دقیقه

همه ی ما می دانیم که یکی از مهم ترین عوامل در ایجاد حس مطلوب برای انجام کاری در یک محیط خاص،رنگ آن محیط می باشد.حال آن که آن محیط خاص دفتر کار ما باشد این اهمیت دوچندان می شود.ما باید در انتخاب رنگ اتاق کار خود حتما به نوع و جنس کارهم توجه داشته باشیم


زیرا هر یک از رنگ ها ویژگی های خاصه ی خود را دارند که ما باید با در نظر گرفتن آنها رنگ مناسب با شغل خود را انتخاب کنیم. در ادامه این مطلب به بررسی ویژگی های چند رنگ اصلی از طیف گسترده رنگ ها می پردازیم.



رنگ زرد در اداره

رنگ زرد در اداره

 رنگ زرد با این که یک رنگ کاملا خوش بینانه می باشد اما در دکوراسیون های خانه و اتاق خواب کم تر استفاده می شود اما این رنگ یکی از کارآمدترین رنگ ها برای ایجاد حس رقابتی در محیط کار می باشد زیرا رنگ زرد به دلیل افزایش سوخت و ساز بدن شوق و اشتیاق کار کردن را در هر فرد بالا می برد و در نتیجه آن افرادی که در چنین محیط هایی کار می کنند کارمندانی با ایده های نو خلاقانه می باشند.به گفته روانشناسان رنگ زرد بطور مستقیم بر قلب و روان انسان تاثیرگزار است و باعث خلق ایده هایی تازه می شود.اگر رنگ زرد با رنگ هایی مثل آبی یا سفید ترکیب شود اثرات آن چندین برابر خواهد شد.



رنگ آبی در محیط کار

رنگ آبی در محیط کار

اگر کارتان به شکلی است که در طول روز فشارهای عصبی و انرژی های منفی زیادی سراغتان می آید به شما توصیه می شود که حتما در رنگ آمیزی محیط کاری خود از رنگ آبی استفاده کنید زیرا از ویژگی های اصلی رنگ آبی ایجاد آرامش و کاهش استرس می باشد.رنگ آبی از جمله رنگ هایی است که اگر با رنگ های مکملی همچون سبز یا زرد استفاده شود احساس قدرت ایجاد می کند به همین دلیل بسیاری از شرکت های مطرح دنیا در اتاق هایی که جلسات کاری خود را با دیگر شرکت ها برگزار می کنند از این رنگ و ترکیب آن استفاده می کنند.



رنگ بنفش در محیط اداری

رنگ بنفش در محیط اداری

با رنگ بنفش از گذشته رها شوید و به آینده فکر کنید و آن را بسازید.رنگ بنفش در هر فضایی باعث ایجاد روحیه مثبت اندیشی می شود و در محیط هایی با این رنگ افراد به شما راحت تر اعتماد خواهند کرد.اگر از رنگ بنفش در اتاق کار استفاده شود افرادی که در آن اتاق کار می کنند در اکثر اوقات مثبت اندیش خواهند بود و در نتیجه فضایی رویایی ایجاد می شود که سبب بوجود آمدن چشم انداز های بزرگ از کار در ذهن افراد خواهد شد.



رنگ قهوه ای در محل کار

رنگ قهوه ای در محل کار

رنگ قهوه ای رنگ گرمی است که در محیط های کاری باعث ایجاد هارمونی و نظم منحصر به فردی می شود.این رنگ به خودی خود می تواند در کار کارمندان نظم خاصی را ایجاد کند اما اگر این قهوه ای با رنگ نسکافه ای یا طلایی ترکیب شود می تواند یک اتاق را به اتاقی لوکس و مجلل تبدیل کند به همین دلیل از این ترکیب رنگی در اتاق مدیران ارشد استفاده می شود.



رنگ سفید در دکوراسیون محل کار​​​​​​​

رنگ مناسب شخصیت شما در کار شما چیست؟

رنگ سفید رنگی است که می توان به راحتی در هر جایی از آن استفاده کرد.این رنگ باعث انتقال تمام و کمال انرژی های مثبت می شود.

بیشتر بخوانید: آیا می دانید رنگ سفید چطور در دکوراسیون معجزه می کند؟ 

رنگ سفید باعث می شود که حس تمییزی و پاکیزگی به افراد القا شود.اما توصیه می شود که تمام اتاق را سفید رنگ نکنید و با رنگ های دیگر ترکیب شود تا بازدهی بیشتری داشته باشد.  

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید