خانه دکوراسیون پذیرایی رنگ اتاق پذیرایی هر آنچه باید در مورد رنگ سبز در دکوراسیون منزل بدانید

هر آنچه باید در مورد رنگ سبز در دکوراسیون منزل بدانید

زمان مطالعه : 

9 دقیقه

باتوجه به اینکه رنگ سبز تعادل و هماهنگی را به محیط اطرافش هدیه می دهد، هیچ عجیب نیست که تا این حد مورد توجه طراحان داخلی قرار گرفته است. جدای از مسائل پیرامون روانشناسی رنگ سبز، ارتباط این رنگ با طبیعت و فصل بهار و تابستان آن را تبدیل به گزینه مناسبی برای دکوراسیون منزل کرده است. حتی اگر پالت رنگی شما تنها بر پایه رنگ سبز بنا شده باشد، افزودن رنگی دیگر توازن آن را برهم نزده و بد به نظر نخواهد رسید.

اثرات روانشناختی رنگ سبز در طراحی داخلی خانه

این نکته غیرقابل انکار است که رنگ ها علاوه بر این که از محیط اطراف تاثیر می گیرند، این قابلیت را نیز دارند که بر محیط اطراف تاثیر بگذارند. رنگ سبز که یادآور طبیعت می باشد و همچون رنگ آبی یک رنگ چشم نواز و آرامش بخش است و از جمله رنگ های پرکاربرد در طراحی داخلی هم برای محیط های مسکونی و هم درمانی محسوب می شود. طراحان از انواع طیف های رنگ سبز یا ترکیب آن با دیگر رنگ های آرامش بخش برای ایجاد اثر انرژی بخشی و همچنین القای حس گرما در دکوراسیون منزل کمک می گیرند.

اثرات روانشناختی رنگ سبز در طراحی داخلی خانه


استفاده از رنگ سبز در فضاهای بزرگ 

اگر می خواهید از رنگ سبز برای اتاق های بزرگ استفاده کنید، از آن برای سرویس بهداشتی و حمام، اتاق خواب و اتاق مطالعه استفاده کنید چرا که رنگ سبز حس امنیت و آرامش را القا می کند که هم برای خواب و دوش گرفتن و هم برای فعالیت های ذهنی مناسب است به همین دلیل است که رنگ سبز را رنگی چندمنظوره می نامند. برای اتاق خواب می توانید از ترکیب رنگ سبز و آبی استفاده کنید. زیرا هر دو ازجمله رنگ هایی هستند که استرس و فشار روانی افراد را کاهش می دهند.

استفاده از رنگ سبز در فضاهای بزرگ 


رنگ سبز در دکوراسیون آشپزخانه و اتاق ناهارخوری

رنگ سبز حس تازگی ایجاد کرده و اشتها را افزایش می دهد بنابراین در کنار دیگر رنگ هایی که اثر مشابه دارند همچون قرمز، نارنجی و حتی زرد انتخاب زیرکانه ای برای آشپزخانه و اتاق ناهارخوری است. اگر به دکوراسیون داخلی رستوران های معروفی همچون مک دونالد دقت کنید، خواهید دید که در آنها بطور عمده از رنگ های گفته شده استفاده شده است. 

رنگ سبز در دکوراسیون آشپزخانه و اتاق ناهارخوری


رنگ سبز برای طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن و پذیرایی

به کار بردن رنگ سبز در کنار دیگر رنگ ها در اتاق نشیمن جلوه ی چشم نوازی به دکوراسیون شما خواهد بخشید. از جمله گزینه های پیش روی شما برای انتخاب رنگ اتاق نشیمن و پذیرایی می توان به این موارد اشاره کرد: دیوارهایی سبز و مبلمانی صورتی، انتخاب عناصر جزئی دکوراسیون همچون کوسن ها به رنگ سبز، انتخاب یک نوع رنگ سبز هم برای دیوارها و هم برای مبلمان، مبلمانی به رنگ سبز تیره بعنوان تنها عنصر سبز دکوراسیون، استفاده از مبلمانی سبز و مسی رنگ در کنار یکدیگر و دیوارهایی سبز در کنار مبلمانی گل دار

رنگ سبز برای طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن و پذیرایی


مکمل های رنگ سبز در دکوراسیون منزل

طراحان داخلی رنگ سبز را رنگی انعطاف پذیر می دانند که برای بخش ها و عناصر مختلف دکوراسیون قابل استفاده است. با این حال مهم ترین امتیاز رنگ سبز را سازگاری بالای آن با دیگر رنگ ها می دانند. در ادامه به بررسی ترکیب رنگ سبز با برخی از دیگر رنگ ها می پردازیم


1. ترکیب رنگ سبز و سفید: ترکیب رنگ سفید و سبز باعث ایجاد حس شادابی و سرزندگی شده و محیط را روشن تر نشان می دهد و برای هر اتاقی مناسب است. رنگ سفید همچنین فضا را بزرگ تر نشان خواهد داد. رنگ سفید یکی از پر کاربرد ترین و حرفه ای ترین رنگ هاست. به شما توصیه میکنیم اگر دوست دارید با معجزه های رنگ سفید و مکمل های آن آشنا شوید حتما سری به مقاله " غوغای رنگ سفید در دکور اتاق خواب " بزنید. در این مقاله بروز ترین نکاتی که باعث میشود رنگ سفید منزل شما غوغا کند را مطرح کردیم

دکوراسیون منزل با ترکیب رنگ سبز و سفید


2. دکوراسیون با ترکیب رنگ سبز و طوسی: اگر به دنبال استفاده از رنگ سبز بعنوان تنها رنگ برجسته ی دکوراسیون هستید تا بیشتر به چشم آید، نیاز خواهد بود تا آن را با رنگی خنثی ترکیب کنید تا پس زمینه ای مناسب برای آن ایجاد کند. بسیاری از رنگ های خنثی ترکیبی زیبا با رنگ سبز می سازند، اما در این میان ترکیب رنگ سبز و طوسی تبدیل به معجزه ای در دیزاین فضای موردنظر شما خواهد شد.

دکوراسیون با ترکیب رنگ سبز و طوسی


3. ترکیب رنگ سبز و قهوه ای: این یک ترکیب متعادل بوده و در سبک دکوراسیون منزل کلاسیک و مدرن مورد استفاده قرار می گیرد. بیشترین محبوبیت این ترکیب به آشپزخانه هایی با سبک مدرن و اتاق نشیمن و خوابی به سبک کلاسیک بر می گردد.

دکوراسیون اتاق نشیمن ترکیب رنگ سبز و قهوه ای


4. ترکیب رنگ سبز و آبی: ترکیب رنگ آبی و سبز بعنوان رنگ هایی که هردو یادآور طبیعت هستند، از بهترین ترکیب رنگ ها محسوب می شوند. هر یک از اجزای دکوراسیون قابلیت داشتن رنگ سبز یا آبی را دارد و طراحان داخلی اغلب از این ترکیب برای اتاق کودک، آشپزخانه و سرویس بهداشتی استفاده می کنند.

دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن با ترکیب رنگ سبز و آبی


5. ترکیب رنگ سبز با قرمز: ترکیب این دو رنگ به ندرت توسط طراحان داخلی به کاربرده می شود و در صورت ترکیب شدن انواع کم رنگ آنها مورد استفاده قرار می گیرند.

دکوراسیون خانه ترکیب رنگ سبز و قرمز

بیشتر بخوانید: راهنمای طراحی و اجرای اتاق خواب با رنگ قرمز به سبک خلاقانه پیت کت 


رنگ آمیزی دکوراسیون سبز روشن بهتر است یا سبز تیره؟!

رنگ سبز روشن با سرسبزی فصل بهار و احساس مهر و محبت در ارتباط است. در اتاقی که از رنگ سبز روشن استفاده شده باشد، جایی برای استرس و اضطراب نمی ماند به همین دلیل طراحان داخلی از این رنگ برای اتاق خواب، اتاق نشیمن، آشپزخانه و اتاق کودک استفاده می کنند.

رنگ آمیزی دکوراسیون سبز روشن بهتر است یا سبز تیره؟!

در مورد رنگ سبز تیره این تصور اشتباه وجود دارد که به نحو منفی ای بر حالات ما تاثیر می گذارد اما اگر نگاهی به تصاویر اتاق هایی که در آنها از رنگ سبز تیره برای دیوارها، پرده یا مبلمان استفاده شده است، بیندازید بی شک عاشق آنها می شوید. رنگ سبز تیره معمولا بیشتر برای اتاق خواب و اتاق نشیمن استفاده می شود و فضایی لوکس و منحصربه فرد ایجاد می کند.


در این مقاله از مجله اینترنتی پیت کت به بررسی رنگ سبز از جهات مختلف پرداختیم تا بتوانیم با استفاده هوشمندانه تر از این رنگ جذاب، دکوراسیونی هیجان انگیزتر، انرژی بخش تر و در عین حال متعادل تر داشته باشیم. نکته مهمی که در استفاده از رنگ سبز باید مدنظر قرار دهیم، جسارت به خرج دادن در به کارگیری آن است تا بتوانیم شاهد نتایج خارق العاده ای باشیم. شما نیز می توانید با اشتراک گذاری تجربیات و ایده های خود، ادامه دهنده این محتوا باشید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید