خانه اتاق خواب اتاق خواب پسرانه راهنمای چیدمان اتاق خواب پسرانه

راهنمای چیدمان اتاق خواب پسرانه

زمان مطالعه : 

8 دقیقه

در زمان های قدیم انسان ها خیلی کم و شاید هم اصلا به دکوراسیون خانه ی خود اهمیت می دادند اما با گذشت زمان و پیشرفت علم انسان ها دریافتند که دکوراسیون خانه و به ویژه اتاق خواب یکی از عناصر مهم در زندگیشان است.

اما طراحی دکوراسیون بخش های مختلف خانه به هیچ عنوان کار ساده ای نیست و باید در انجامش نهایت دقت و ظرافت را به خرج داد. طراحی دکوراسیون منزل سخت است اما چیدمان اتاق خواب کاریست سخت تر حال اگر این طراحی مربوط به اتاق خواب کودکان باشد این سختی دو چندان خواهد شد، دشوار بودن کار از این جهت است که کودکان روحیه ای بسیار لطیف و تاثیر پذیری دارند و پس در دکوراسیون اتاق خوابشان باید نهایت ریزبینی را داشت.

پیشنهاد ما به شما این است که برای چیدمان دکوراسیون اتاق خواب کودکان قبل از استفاده از هر چیز حتما از معنی آن و اثراتی که بر روحیه فرزندتان خواهد گذاشت مطمئن شوید. امروز در این مطلب می خواهیم به سراغ چیدمان اتاق خواب آقا پسر ها برویم و ببنیم که در طراحی اتاق خواب پسرانه چه باید ها و نباید هایی وجود دارد.

در ادامه ی این مطلب ابتدا به عوامل موثر در طراحی دکوراسیون اتاق خواب پسرانه می پردازیم و بعد از آن چند اتاق خواب پسرانه که طراحی خوب و خاصی دارند و سرشار از ایده های نو هستند را بررسی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: 6 نکته حیاتی که در دکوراسیون اتاق خواب فرزندتان باید رعایت کنید 

مهم ترین نکته در طراحی اتاق خواب پسرانه این است که شما نمی توانید برای چیدمان اتاق خواب پسرتان تصمیم گیری کنید چون قرار نیست شما از این اتاق خواب استفاده کنید. علاوه بر این شما با مشارکت دادن پسرتان در پروسه ی چیدمان اتاق خوابش باعث می شوید که در او حس مسئولیت پذیری رشد کند و احساس کند که دیده می شود و به او اهمیت داده می شود.

راهنمای چیدمان اتاق خواب پسرانه

ما همیشه درباره ی اهمیت رنگ در دکوراسیون اتاق خواب برای بزرگتر ها گفتیم و چیزی درباره ی رنگ اتاق خواب کودکان نگفته ایم. این درحالی است که  اهمیت رنگ و طرح اتاق خواب کودکان خیلی بیشتر است، چون سرعت اثرپذیری آنها بسیار بالاست. برای انتخاب رنگ اتاق خواب پسرانه بیشتر توصیه می شود که از رنگ های شاد و گرم که باعث ایجاد هیجان می شود استفاده کنید تا رنگ اتاق خواب سبب شود روحیه ی پسرتان شاد و با نشاط باشد.

شما و پسرتان برای رنگ آمیزی اتاق خوابتان دو راه در پیش رو دارید، شما می توانید اتاق خواب را تک رنگ، رنگ آمیزی کنید یا بصورت ترکیب چند رنگ که اگر انتخابتان راه دوم باشد باید با دقت این کار را انجام دهید چون ترکیب رنگ ها ساده نیست. برای اینکه پسرتان راحت تر بتواند اتاق خواب خود را پسرانه رنگ آمیزی کند به شما پیشنهاد می کنیم که حتما پالت های رنگی مختلف را به او نشان دهید.

بیشتر بخوانید: روانشناسی رنگ اتاق خواب کودک و تاثیر بر رفتار  

گام دوم برای طراحی اتاق خواب پسرانه این است که به میزان فضایی که در اختیار دارید توجه کنید و براساس آن تصمیم بگیرید که تخت خواب پسرتان چه سبکی داشته باشد. اگر اتاق خواب فضای کمی در اختیارتان گذاشته است و در اتاق کوچک هر دو پسرتان باید بخوابند بهتر است به گزینه هایی مثل تخت خواب تاشو، تخت خواب دوطبقه و حتی تخت خواب مهمان میزبان فکر کنید و با مشورت پسرانتان بهترین گزینه را انتخاب کنید.

در فرآیند چیدمان اتاق خواب پسرانه ی فرزندتان، آقا پسر شما وسایل و رنگ ها را انتخاب می کند و وظیفه اصلی شما این است که آن وسایل را طوری بچینید که هارمونی و هماهنگی بین آنها بیداد کند، شما با انجام این کار آرامش و حس امنیت را به اتاق خواب پسرتان خواهید آورد.

راهنمای چیدمان اتاق خواب پسرانه

گام نهایی در چیدمان اتاق خواب پسرانه این است که شما اتاق خواب پسرتان را برایش شخصی کنید، چون پسر بچه ها علاقه مند هستند که یک محیط کاملا اختصاصی به آنها تعلق داشته باشد. آنها با این کار احساس قدرت می کنند و از همین دوران کودکی به اصطلاح قوی بار می آیند. برای این کار شما باید به علاقه مندی های پسرتان توجه کنید و از او بپرسید که بجز تخت خواب دوست دارد در اتاق خوابش چه وسایل و ابزاری داشته باشد. این وسایل می تواند موارد متفاوتی مثل یک پوستر از تیم یا شخصیت محبوبش، یک بخش از بازی مورد علاقه ی پسرتان و... را در بر بگیرد.

همان طور که در ابتدا قول دادیم در این مطلب می خواهیم چندین اتاق خواب پسرانه را بررسی کنیم، پس با ما در ادامه همراه باشید.

راهنمای چیدمان اتاق خواب پسرانه

همان طور در این عکس ملاحظه می کنید، فرآیند شخصی سازی اتاق خواب به بهترین شکل ممکن انجام شده است، یک گوشه از اتاق خواب فضایی برای قرار گرفتن اسباب بازی های مورد علاقه و در گوشه ی دیگر یک پیانوی کوچک قرار گرفته است که این دو عامل درکنار هم باعث می شود که کودک زمانی را که در اتاق خوابش سپری می کند، کاملا در دنیای رویایی خود باشد و لذت ببرد.

راهنمای چیدمان اتاق خواب پسرانه

از طراحی این اتاق خواب پسرانه می توان دریافت که کسانی که از این اتاق خواب استفاده می کنند به لِگو (Lego)و آجر های پلاستیکی علاقه ی خاصی دارند و با استفاده از آن اتاق را برای خود شخصی سازی کردند. این علاقه به اندازه ای است که تقریبا در تمام وسیله های موجود در اتاق خواب اثری از لگو وجود دارد.

راهنمای چیدمان اتاق خواب پسرانه

طراحان این اتاق خواب پسرانه با زیرکی تمام در این اتاق کوچک دو تخت خواب مجزا برای کاربران آن تعبیه کردند ویک کنسول برای بازی های کامپیوتری آقا پسرها در اتاق گذاشتند.

راهنمای چیدمان اتاق خواب پسرانه

آقا پسری که از این اتاق خواب استفاده می کند احتمالا به مطالعه و درس خواندن علاقه دارد که در اتاق خوابش تنها یک میزمطالعه و کتابخانه دیده می شود اما به هر حال اتاق را برای خود شخصی سازی کرده است.

راهنمای چیدمان اتاق خواب پسرانه

هر کسی که وارد این اتاق خواب شود بلافاصله می تواند دریابد که این اتاق خواب متعلق به یک پسر است که به ابر قهرمان ها اردات ویژه ای دارد و سعی کرده است که با استفاده از پوستر های مرد عنکبوتی اتاق خواب خود را به دنیای او نزدیک کند.

راهنمای چیدمان اتاق خواب پسرانه

در عکس بالا نگفته عیان است که پسری که از این اتاق خواب استفاده می کند انسانی آرام و هنر دوست است که در زمان های آزاد زندگی اش در اتاق خوابش می نوازد و لذت می برد.

راهنمای چیدمان اتاق خواب پسرانه

اتاق خوابی با تلفیق رنگ آبی و سفید که باعث آرامش روح می شود و برای شخصی سازی آن هم از علاقه ی صاحب اتاق خواب به ورزش هاکی استفاده شده است.

راهنمای چیدمان اتاق خواب پسرانه

در این تصویر اولین چیزی که به چشم می آید علاقه ی آقا پسر به موتور سواری است که این علاقه سبب شد که حتی تخت خواب او نیز چرخ هایی شبیه به چرخ های موتورسیکلت داشته باشد.

تا به اینجا که ما با هم دکوراسیون این هشت اتاق خواب پسرانه را بررسی کردیم، به اهمیت این نکته که باید برای اتاق خواب کودکان یک فضای ویژه ی خودشان آماده کنیم، پی بردیم. الان که به پایان این مطلب رسیدیم و شما نیز تا پایان آن با ما همراه بودید از شما درخواست می کنیم که اگر ایده ای جدید یا تجربه ای در طراحی اتاق خواب پسرانه دارید حتما با  ما و مخاطبان بلج به اشتراک بگذارید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید