خانه دکوراسیون پذیرایی وسایل پذیرایی هر آنچه که قبل از خرید شلف دیواری باید بدانید

هر آنچه که قبل از خرید شلف دیواری باید بدانید

زمان مطالعه : 

8 دقیقه

شلف های دیواری یکی از محبوب ترین عناصر دکوراسیون اند. عناصری جذاب که می توان در تک تک بخش های منزل از آنها استفاده کرد اما فراموش نکنید قبل از خرید آنها باید مواردی را مد نظر قرار دهید تا خریدی رضایت بخش را تجربه کنید.

در این مقاله از مجله پیت کت قصد داریم به بررسی هرآنچه که قبل از خرید شلف دیواری باید بدانید، بپردازیم. اگر شما هم به دنبال استفاده ی هدفمندتری از این عنصر در چیدمان وسایل اتاق پذیرایی یا اتاق خواب تان هستید، در ادامه با ما همراه باشید.


شلف دیواری های ساخته شده از کدام ماده ی اولیه بهتراند؟

شلف های دیواری ممکن است از جنس چوب، ام دی اف پلاستیک، شیشه یا فلز باشند و دلیل آن هم به کاربردهای متنوع آنها برمی گردد. از آنها برای نگهداری وسایل مختلف از جمله ظروف آشپزخانه، گل ها و گیاهان، کتاب ها و عناصر دکوری همچون قاب عکس ها یا تابلوهای نقاشی استفاده می شود پس طبیعی است شلف هایی در جنس های مختلف موجود باشند. 

شلف دیواری های ساخته شده از کدام ماده ی اولیه بهتراند؟

اگر می خواهید از شلف های دیواری برای نگهداری وسایل سبکی مثل آثار دکوری استفاده کنید، انواعی که از شیشه یا چوب نرم ساخته شده اند نیز گزینه های خوبی اند اما اگر آنها را برای قرار دادن وسایل سنگین تری نیاز دارید پس شلف های ساخته شده از چوب سخت، ام دی اف یا فلزی انتخاب های منطقی تری خواهند بود.


انتخاب رنگ شلف دیواری

در این راستا دو گزینه اصلی پیش روی شما خواهد بود. اول شلف های دیواری چوبی هستند که رنگ زیبا و بی نظیر چوب را به پالت رنگ شما اضافه می کنند و گزینه خوبی برای فضاهایی با دکوراسیون کلاسیک، روستیک، بوهمین، صنعتی و البته مدرن هستند. البته فراموش نکنید چوب در معرض آب آسیب می بیند.

گزینه بعد شلف های ام دی اف هستند که در رنگ های مختلف موجود اند و می توانید به کمک آنها به راحتی می توانید به پالت رنگ فضا جان بخشید. از آنجا که شلف ها حجم زیادی از فضا را به خود اختصاص نمی دهند، پس نگران اینکه رنگ آنها کنترل پالت را به دست گیرد نباشید. با وجود این، رنگ های خنثی و یا زمینی همچون سفید، مشکی و کرم در بین پرطرفدارترین ها هستند.

انتخاب رنگ شلف دیواری


شلف دیواری برای اتاق خواب

اتاق خواب یکی از اولین بخش های منزل است که به دنبال استفاده از شلف دیواری برای آن هستیم چرا که در این فضا، کارکردهای زیادی خواهد داشت. می توانیم از آن به عنوان کتابخانه خانگی یا برای نگهداری قاب عکس های گالری دیواری یا وسایل مختلف تزئینی استفاده کنیم. در اتاق خواب می توانیم از شلف رو میزی، شلف کنار یا بالای تخت و شلف درب دار برای رفع نیازهای مختلف مان استفاده کنیم و در عین حال جلوه ای مدرن به دکوراسیون آن ببخشیم.

بیشتر بخوانید: فضاسازی مینیمال دکوراسیون اتاق خواب با شلف دیواری 


شلف دیواری برای آشپزخانه

از سری ایده های جذاب و هیجان انگیز برای دیزاین آشپزخانه، استفاده از شلف های دیواری است. با چیدن ظرف ها روی آن، جلوه ای متفاوت و مدرن در آشپزخانه ی خود خواهید داشت.


شلف دیواری برای اتاق پذیرایی

شاید کمتر به استفاده از شلف های دیواری برای اتاق پذیرایی یا نشیمن منزل مان فکر کرده باشیم اما اگر از طرفداران داشتن گالری دیواری یا کتابخانه خانگی در این بخش از منزل تان هستید، از شلف های دیواری غافل نشوید. استفاده از آن خصوصا زمانی که فضای محدودی در اختیار دارید، کمک زیادی به شما خواهد کرد چرا که به کمک آن از فضای عمودی اتاق تان استفاده می کند و این فضای افقی خالی قابل توجهی برای شما به همراه می آورد.

شلف دیواری برای اتاق پذیرایی


شلف دیواری برای حمام و سرویس بهداشتی

استفاده از شلف های دیواری بخش ثابت دیزاین یک حمام و سرویس بهداشتی مدرن یا مینیمال است. از آنها می توانید برای چیدن وسایلی همچون حوله ها یا شیشه ها و باکس های مختلف استفاده کنید تا هم فضایی به روز داشته باشید و هم آن را از آشفتگی احتمالی نجات دهید.

بیشتر بخوانید: بهترین ایده ها برای استفاده از شلف دیواری در سرویس بهداشتی کوچک 

تا به اینجا از نکاتی که قبل از خرید شلف های دیواری باید مدنظر قرار دهیم و استفاده از این عنصر کاربردی و مدرن دکوراسیون برای بخش های مختلف منزل گفتیم. در ادامه با بررسی سه نوع برتر از شلف های دیواری با ماه همراه باشید.


1. شلف و باکس دیواری

همه ی ما وسایلی داریم که نخواهیم در معرض دید قرار گیرند، شلف و باکس دیواری این فرصت را برای ما ایجاد می کنند که در عین حال که فضایی مرتب و مدرن داریم، حریم خصوصی مان نیز حفظ شود.

شلف و باکس دیواری


2. شلف رومیزی

گزینه ای مناسب برای اتاق یا فضای کار و مطالعه افراد است. همه ی ما از داشتن فضایی بیشتر در اطراف میز کار یا مطالعه ی مان استقبال می کنیم و حتی گاهی به دلیل فضای محدودی که میز در اختیارمان می گذارد تصمیم می گیریم آن را تغییر دهیم اما دست نگه دارید! اگر تنها به این دلیل قصد خرید میز جدید دارید، به جای آن یک شلف رومیزی به دیزاین اتاق تان اضافه کنید تا مشکل کمبود جا برای همیشه برطرف شود.

شلف رومیزی


3. شلف دیواری تلویزیون

این روزها بسیاری از افراد به حذف میزهای تلویزیون جاگیر و غیر کاربردی از دکوراسیون منازل خود می پردازند و آن را با شلف دیواری تلویزیون جایگزین می کنند. با این انتخاب از فضای عمودی به جای افقی فضای مدنظرتان استفاده می کنند و در عین حال کارکردهایی بیشتر از میز تلویزیون برای آنها خواهد داشت.


در این مقاله در کنار شما به بررسی هر آنچه که قبل از خرید شلف دیواری باید بدانید، پرداختیم. خوشحال می شویم شما هم دربخش نظرات، تجربیات  و ایده های خود را با ما و دیگرخوانندگان مجله اینترنتی پیت کت به اشتراک بگذارید و ادامه دهنده ی این مقاله باشید.

دنبال شلف دیواری جدید میگردی؟!

با هم درباره شلف های دیواری و انواع اونها توی این مقاله صحبت کردیم. حالا وقت اینه که یه تولید کننده معتبر و خوب به شما معرفی کنیم. اگه دنبال جایی هستید که کلی شلف دیواری، شلف رومیزی و شلف تی وی هستید حتما یه سر به وب سایت بلج بزنید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید