خانه اتاق خواب وسایل اتاق خواب نکاتی که باید قبل از خرید سرویس خواب یک نفره بدانید

نکاتی که باید قبل از خرید سرویس خواب یک نفره بدانید

زمان مطالعه : 

9 دقیقه

سرویس خواب یکی از مهمترین وسایل در هر خانه محسوب می شود که محل استراحت و به آرامش رسیدن بعد از یک روز سخت کاری است. 

برای استراحت باید یک تخت با ارتفاع مناسب و یک تشک راحت داشته باشید که خستگی را از تنتان دربیاورد از این رو باید در انتخاب آن دقت کنید و قبل از خرید نکاتی را بدانید .سرویس خواب از اصلی ترین وسایل اتاق خواب محسوب می شود که انتخاب مناسب آن در دکوراسیون فضای اتاق بسیار تاثیرگذار است. سوال بسیاری از افراد این است راهنمای خرید سرویس خواب یک نفره شامل چه نکاتی است.

عکس سرویس خواب یک نفره لمسه زیبا و شیک

در این مطلب قصد داریم که شما را برای خرید سرویس خواب یک نفره مورد نظرتان راهنمایی کنیم و بگوییم چه باید ها و نباید هایی را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین مدل سرویس خواب مدرن که هم از لحاظ هزینه به صرفه باشد و هم از لحاظ کیفیت از مرغوبیت بالایی برخوردار باشد را خریداری کنید.


سرویس خواب یکنفره لوکس از چه اجزایی تشکیل می شود؟

سرویس خواب لوکس دارای لوازم جانبی از جمله: پاتختی، آینه، میز توالت، کمد و پاف می باشد. با وجود این لوازم می توان چیدمان بهتری به دکوراسیون اتاق خواب بدهید. ولی تهیه تمام این لوازم ضروری نمی باشد و بسته به نیاز های فرد و فضای اتاق خواب متفاوت است، شاید برای شما از خرید سرویس خواب یک نفره ، یک تخت هم کافی باشد.

سرویس خواب تک نفره لوکس و زیبا


سرویس خواب یک نفره مناسب برای اتاق های کوچک

یکی از نکات مهمی که هنگام خرید سرویس خواب یک نفره بسیار حائز اهمیت است تناسب تخت خواب با فضای اتاق است. قبل از خرید سرویس خواب فضای اتاق را در نظر بگیرید، اگر فضای کمی در اختیار دارید انتخاب تخت های تاشو یا تخت هایی با تاج کوتاه می تواند انتخاب مناسبی باشد همچنین در نظر داشته باشید تخت هایی با ارتفاع بلند فضای اتاق را کوچکتر نشان می دهد. 

بیشتر بخوانید: تمامی نکاتی که برای چیدمان اتاق خواب های کوچک باید بدانید 

اگر به دکوراسیون داخلی اهمیت می دهید بهتر است به تناسب رنگ دیوار و تخت خواب بسیار دقت کنید. اگر تناسب بین این دو اهمیت داده نشود ممکن است باعث پشیمانی شما بعد از خرید شود.

تخت خواب کشودار برای اتاق خواب کوچک و تقلی

ابعاد یکی دیگر از نکاتی برای خرید سرویس خواب یک نفره میباشد. اگر اتاق های منزل شما کوچک است باید از سرویس خواب یک نفره با ابعاد و اندازه کوچکتر استفاده کنید تا فضای کافی برای انجام کارهای دیگر داشته باشید. 
​​​​​​​

باید گفت ابعاد سرویس خواب در طراحی دکوراسیون اتاق خواب و کاربرد راحت کاربران از اتاق و تخت خواب بسیار مهم است. در انتخاب ابعاد سرویس خواب باید تمامی عوامل را در نظر گرفته و سپس اقدام کرد. 

برای مثال تخت خواب بزرگ راحتی شما را تضمین کرده اما ممکن است تمام فضای اتاق را گرفته و رفت و آمد را برای شما سخت کند. پیش از خرید سرویس خواب عواملی وجود دارد که باید آنها را مدنظر قرار داد که برخی از آنها عبارت اند از:

1. فضای اتاق خوابی که سرویس شما در آن قرار می گیرد.

2. تعداد افرادی که از تخت خواب استفاده می کنند.


طرح و رنگ مناسب برای سرویس خواب یک نفره

رنگ تخت خواب در سرویس خواب نقش مهمی دارد و بهتر است با دکوراسیون اتاق خواب تناسب داشته باشد. سعی کنید سرویس خواب یک نفره خود را با رنگ خنثی انتخاب کنید تا آرامش اتاق به هم نخورد و در عوض هم می توانید با توجه به سلیقه ی خودتان و استفاده از ملافه و کوسن های رنگی یکنواختی و سادگی سرویس خواب را از بین ببرید و یک سرویس خواب مدرن برای خود به ارمغان بیاورید.

بیشتر بخوانید: مهم ترین قوانینی که در سال جدید برای طراحی رنگ اتاق خواب باید بدانید 

اگر اتاق شما دارای دکوراسیون سنتی میباشد از سرویس خواب یک نفره با طرح و نقش سنتی استفاده کنید و اگر اتاق شما از طرح و نقش مدرن بهره می برد سرویس خواب یک نفره مدرن بهترین گزینه است.

سرویس خواب یک نفره کلاسیک و چوبی

شاید بسیاری از شما به زاویه نشستن بر روی تخت اهمیت ندهید ولی باید بدانید که زاویه نشستن بر روی سرویس خواب یک نفره از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ممکن است شخص بخواهد مدتی را بر روی لبه تخت بنشیند که از همین رو باید زاویه نشستن به گونه ای باشد که باعث خستگی پا نشود.


انتخاب سرویس خواب یک نفره متناسب با وزن و قد افراد 

هر چه افراد جثه بزرگ تری داشته و درشت اندام تر باشند، نیاز به تخت بزرگتری دارند. وزن یکی از مهمترین نکات برای خرید سرویس خواب یک نفره است که برای برخی افراد بسیار مهم است.

برخی افراد به تمیزی اتاق خود اهمیت می دهند و در فواصل زمانی کوتاه اتاق خود و زیر تخت را تمیز می‌کنند، از همین رو بهتر است سرویس خواب های سبکتر را انتخاب کنند.

انتخاب سرویس خواب یک نفره متناسب با وزن و قد افراد 

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید تخت خواب مناسب باید به آن دقت کنید ارتفاع تخت خواب است. تخت خواب ها نباید خیلی بلند و نه خیلی کوتاه باشند. پس بهتر است که ارتفاع آنها از سطح زمین 35 تا 40 سانتیمتر باشد. در صورتی که شما فردی کمتحرک هستید و قرار نیست خیلی از تخت بالا و پایین بروید می توانید ارتفاع 50 تا 55 سانتیمتر را هم برای تخت خود انتخاب کنید.


متریال سرویس خواب یک نفره؛ مهم ترین فاکتور در خرید 

یکی از معیارها و استانداردهایی که در هنگام خرید سرویس خواب یک نفره باید رعایت کنید جنس و متریال استفاده شده در ساخت سرویس خواب است.

فلز، ورق ملامینه، ورق ام دی اف و چوب 4 ماده ای هستند که اکثر سرویس خواب های موجود در بازار را از این مواد می سازند. سرویس خواب هایی که از جنس چوب هستند از سرویس خواب های از جنس ام دی اف گران ‌تر هستند و به همین صورت سرویس خواب های از جنس ام دی اف از سرویس خواب های با جنس ملامینه گران ‌تر هستند و در آخر سرویس خواب های از جنس ملامینه از سرویس خواب های با جنس فلز گران ‌تر هستند. به شما پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر درباره متریال های سرویس خواب یکنفره مقاله " معرفی انواع مواد اولیه اصلی در صنعت تولید سرویس خواب " را مطالعه کنید

متریال سرویس خواب یک نفره؛ مهم ترین فاکتور در خرید 

یراق آلات بکار رفته در یک سرویس خواب نیز خیلی مهم است و می تواند روی قیمت سرویس خواب  تک نفره تاثیر بگذارد . یراق آلات شامل دستگیره کشوهای میز آرایش و پاتختی ، لولاهای درب‌ها ، ریل‌های کشوها و اتصالات تخت است. قبل از خرید در مورد این موضوع از فروشنده سوال بفرمایید چون همین مساله قیمت خرید سرویس خواب یک نفره را چند درصد زیاد یا کم می کند.

امروزه  تختخواب های با عرض 90 و 160  به صورت تخت های استاندارد، یک نفره و دو نفره شناخته می شوند و کالاهای خواب موجود در بازار برای این سایز از سرویس خواب  بسیار متنوع  و مناسب تر است و شما دارای حق انتخاب بیشتری هستید.

تخت سرویس خواب یک نفره می تواند عرضی بین 90 تا 120 سانتیمتر داشته باشد، در صورتی که شما فردی هستید که جثه بزرگی دارید و در خواب زیاد قدم می زنید توصیه ما برای انتخاب سایز سرویس خواب  یک نفره با عرض 120 سانتی متر است.

عکس سرویس خواب یکنفره طرح ماشین
در این مقاله از مجله اینترنتی پیت کت با شما در مورد مهم ترین نکات در خرید یک دست سرویس خواب تک نفره صحبت کردیم تا برای جاهای کوچک، اتاق خواب شیک و لاکچری با انواع دکوراسیون های جذاب بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید. حالا نظر شما چیست آیا توانستید به انتخاب ایده آل خود برسید؟

جدیدترین مدل های سرویس خواب یکنفره سال 2021

در آخر به شما توصیه می کنیم بعد از مطالعه و آگاهی کامل از انواع سرویس خواب و با توجه به اینکه سرویس خواب ها از متریال مختلف ساخته می شود حتما از فروشگاه های معتبری که بدون واسطه و متقیم محصولات خود را عرض میکنند، خرید کنید. اگر خرید خود را بصورت اینترنتی و غیر حضوری انجام دهید در هزینه ها صرفه جویی کرده اید. زیرا در خرید های اینترنتی با توجه به حذف واسطه ها اجناس با قیمت پایین تری عرضه می شوند. فروشگاه اینترنتی بلج یکی از فروشگاه های معتبر و با سابقه است که می توانید انواع مدل‌های سرویس خواب یک نفره را در آن مشاهده و خریداری کنید و با شرایط ویژه ارسال و خرید اقساطی کالای خود را تحویل بگیرید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید