خانه پیت کت معرفی و بررسی برندها صفر تا صد خرید جالباسی + معرفی مراکز خرید آنلاین

صفر تا صد خرید جالباسی + معرفی مراکز خرید آنلاین

زمان مطالعه : 

16 دقیقه

یک دیزاین تا وقتی کسی از آن استفاده نکند، ناتمام است. دیزاینی که کاربردی و پاسخگوی نیازهای افراد نباشد، کارش ناتمام مانده است و نمی توان آن را یک دیزاین کامل نامید. 

در میان وسایل مختلف دکوراسیون پذیرایی، آنهایی که فضای ذخیره مورد نیاز شما را فراهم می کنند، نقش قابل توجه تری در کاربردی بودن دیزاین دارند. این مقاله از مجله پیت کت را قصد داریم به آشنایی با هرآنچه  که قبل از خرید جالباسی باید بدانید به همراه معرفی برترین مراکز خرید آنلاین، اختصاص دهیم. اگر شما هم قصد خرید این عنصر کاربردی اتاق پذیرایی را دارید، در ادامه با ما همراه باشید.


انواع جالباسی

جالباسی ها از سال ها قبل در طرح های مختلف و با کارکردهای متفاوت عرضه شده اند. شما می توانید با انتخاب نوع مناسب و متناسب با سبک دکوراسیون منزل و نیازهای تان، از جالباسی عنصری جذاب در دیزاین بسازید. اما انواع جالباسی کدام اند؟ در بخش اول این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد.


1. جالباسی ایستاده

جالباسی ایستاده بسیاری از ما را به یاد جالباسی های چوبی ای که در دکوراسیون منزل مادربزرگ ها وجود داشت، می اندازد. جالباسی هایی که فضای بسیار کمی از منزل را به خود اختصاص می دادند اما فضای بسیار زیادی برای نگه داری از وسایلی همچون لباس ها و کلاه در اختیارمان قرار می دادند. 

انواع جالباسی ایستاده

به مرور زمان جالباسی های ایستاده شکل مدرن تر و کاربردی تری به خود گرفتند، تا جایی که امروزه فضای نگه داری زیادی برای انواع مختلفی از وسایل ما فراهم می کنند و جلوه ی زیبایی هم به منزل مان می بخشند. البته این به معنی حذف آن طرح های نوستالژیک نیست، آنها همچنان عرضه می شوند البته طراحی آنها در برخی موارد کمی تغییر کرده است تا هم بتوان از آن در فضایی مدرن استفاده کرد و هم آن حس و حال منحصربه فرد را تجربه کرد.


2. جالباسی دیواری

برای داشتن استفاده ای بهینه از فضای منزل، بهتر است هر جا امکانش هست استفاده از فضای عمودی آن را جایگزین فضای افقی کنیم. به عنوان مثال به جای میز تلویزیونی که روی زمین قرار می گیرد، از یک شلف دیواری تلویزیون استفاده کنیم. در مورد جالباسی هم بهتر است به جای یک جالباسی ایستاده، از یک جالباسی دیواری کمک بگیریم. جالباسی ای که همه یا بخش اعظم آن روی دیوار نصب می شود و جلوه ای متفاوت به دکوراسیون منزل تان می بخشد.


3. جالباسی پشت دری

جالباسی ها همان عناصر دیزاین هستند که به ما کمک می کنند از نقطه نقطه فضایی که در اختیار داریم، استفاده کنیم و با دیزاینی به هم ریخته و آشفته رو به رو نشویم. جالباسی پشت دری گزینه ای مناسب برای اتاق خواب خصوصا اتاق خواب نوجوانان و جوانان است. چرا که علاوه بر اینکه کاربرد زیادی دارند و می توان از آن برای آویزان کردن وسایل مختلف استفاده کرد، جلوه ی جالبی نیز به فضا می بخشند. 


4. جالباسی چوبی

عناصر چوبی همیشه طرفداران خاص خود را دارند؛ طرفدارانی که به دنبال جلوه زیبایی که آنها به دکوراسیون می بخشند و البته ماندگاری بالای آنها هستند. اگر سبک دکوراسیونی همچون کلاسیک، روستیک، بوهمین یا حتی مدرن را برای منزل خود انتخاب کرده اید، جالباسی چوبی گزینه خوبی برای اضافه شدن به دیزاین آن خواهد بود. البته اگر پیش بینی می کنید بعد از مدت کوتاهی تصمیم به آپدیت دیزاین منزل خود و تغییرعناصر آن می گیرید پس صرف هزینه ی بیشتر برای یک جالباسی چوبی احتمالا بهترین گزینه نخواهد بود و پیشنهاد ما خرید یک جالباسی ام دی اف با طرح چوب است. 

جالباسی چوبی


5. جالباسی پارچه ای

جالباسی ها صرفا برای دیزاین اتاق افراد بزرگسال نیست، چه بسا که اتاق خواب کودکان ما با توجه به حجم وسایل آنها نیاز بیشتری به آن دارد. با توجه به اهمیت پیدا کردن فاکتوری به نام امنیت خصوصا برای کودکان کم سن و سال تر، جالباسی پارچه ای گزینه ی مناسب تری برای آنها خواهد بود تا هم فضای ذخیره ی قابل توجه و در دسترسی برای آنها فراهم کند و هم نیاز نباشد نگران آسیب دیدن آنها در صورت سقوط احتمالی جالباسی باشیم.


6. جالباسی کم جا

این روزها بسیاری از ما با مشکل کوچک بودن منازل یا کمبود فضای ذخیره مواجه هستیم، بنابراین منطقی است به دنبال خرید عناصر دکوراسیونی باشیم که فضای کمتری به خود اختصاص دهند. در این راستا اگر نمی خواهید از یک جالباسی دیواری استفاده کنید، یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما یک جالباسی کم جا خواهد بود. همانطور که از اسم آن مشخص است این جالباسی در عین حال که فضای ذخیره ی موردنیازتان را فراهم می کند، اما فضای بسیار کمی به خود اختصاص می دهد.

جالباسی چوبی کمجا​​​​​​​


7. جالباسی و جاکفشی

اگر به دنبال خرید جالباسی ای هستید که کاربردی بیشتر نیز برای شما داشته باشد، جالباسی  و جاکفشی را امتحان کنید. این عنصر دوکاربرده از دیزاین، هم فضایی برای نگه داری وسایلی همچون لباس ها و کیف در اختیارتان قرار می دهد و هم محلی را به کفش هایتان اختصاص می دهد. این جاکفشی ها اغلب با دارا بودن آینه هایی قدی، نقش قابل توجهی در بزرگ تر و روشن تر نشان دادن فضا هم دارند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کمد لباس و معرفی انواع کمد لباس 

تا به این بخش از این مقاله به بررسی پرطرفدارترین انواع جالباسی پرداختیم. در بخش دوم این مقاله قصد داریم به نکاتی که قبل از خرید آن باید مد نظر قرار دهیم، بپردازیم. نکاتی که به ما کمک می کنند خریدی رضایت بخش را تجربه کنیم. با ما همراه باشید.


جنس جالباسی

در مورد انتخاب جنس جالباسی دو گزینه اصلی چوب و ام دی اف پیش روی شما قرار دارد. این روزها با افزایش کیفیت و دوام ام دی اف، جالباسی های ام دی اف طرفداران زیادی پیدا کرده اند. ام دی اف در عین حال که ماندگاری و استحکام خوبی دارد، در مقایسه با چوب قیمت کمتری دارد و گزینه ای مناسب برای دکوراسیونی مدرن است. از طرف دیگر چوب باکیفیت استحکام و دوام و البته قیمت بیشتری دارد و انسجام بیشتری با یک دیزاین کلاسیک یا سلطنتی دارد. شما متناسب با میزان بودجه ای که کنار گذاشته اید و سبک دکوراسیون منزل خود، می توانید به بهترین انتخاب ممکن در این زمینه دست یابید.

بیشتر بخوانید: دانستنی ها در مورد مزایا و معایب ام دی اف 


سبک طراحی جالباسی

برای حفظ انسجام دیزاین نیاز است به سبک تک تک عناصر آن دقت کنید. جالباسی هم از این قضیه مستثنی نیست. البته تصمیم گیری در مورد سبک جالباسی خیلی هم چالش برانگیز نخواهد بود چرا که اغلب در دو سبک مدرن یا کلاسیک ساخته می شوند. سبک مدرن سازگاری بالایی با سبک های دیزاین مختلف از مدرن و معاصر گرفته تا مینیمال دارد و جالباسی های کلاسیک هم گزینه ای مناسب برای یک دکوراسیون سنتی، سلطنتی و یا کلاسیک محسوب می شوند.

جالباسی مدرن و شیک


رنگ جالباسی

جالباسی ها اغلب در رنگ هایی خنثی شامل سفید، مشکی و کرم عرضه می شوند و درنتیجه قدرت انطباق بالایی با پالت های رنگ مختلف دارند. اگر سبک مینیمال یا مدرن را برای فضای مورد نظرتان انتخاب کرده اید، هریک ازین رنگ ها گزینه های خوبی خواهند بود اما اگر به دنبال تبدیل جالباسی به نقطه کانونی دکوراسیون در پس زمینه ای خنثی هستید، مشکی همان رنگی است که به دنبال آن می گردید. البته برای اتاق کودکان، این جالباسی ها تنوع رنگ بالاتری دارند چرا که این فضاها پالت رنگی هیجان انگیزتری نیاز دارند.

جالباسی ام دی اف
در پایان اگر جالباسی ای با طرح و رنگ مدنظرتان پیدا نکردید نگران نباشید؛ فروشگاه های آنلاینی همچون بلج با آدرس اینترنتی www.bolej.ir  اقدام به ساخت اختصاصی طرح های مورد نظر شما با جزئیاتی که می خواهید، می کنند. حالا که با برترین انواع جالباسی و نکاتی که قبل از خرید آن باید مورد توجه قرار دهیم آشنا شدیم، نوبت به معرفی برترین مراکز خرید آنلاین این عنصر کاربردی از دیزاین منزل می رسد. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی سه فروشگاه آنلاین برتر در زمینه فروش محصولات دکوراسیون از جمله جالباسی بپردازیم.


فروشگاه بلج

گروه تولیدی بلج یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان در حوزه ی وسایل مختلف دکوراسیون منزل است که از سال 1370 آغاز به کار کرده است البته ورود آن به دنیای فروش آنلاین به سال 1393 برمی گردد. اما چرا بلج یکی از بهترین انتخاب های پیش روی شما برای خرید جالباسی است؟ در ادامه به این سوال پاسخ می دهیم:

با خرید از فروشگاه آنلاین بلج از امتیازات زیر برخوردار خواهید شد:

•    قیمت مناسب تر
•    امکان خرید اقساطی با سقف نامحدود و بدون نیاز به چک و ضامن
•    ارسال رایگان به سراسر کشور
•    سیستم تلفنی با پاسخگویی 24 ساعته
•    ارائه ی مشاوره ی آنلاین
•    امکان پیگیری آنلاین سفارشات
•    تصاویر سه بعدی محصولات
•    دارای گواهینامه های ISO 140001 – ISO 10001 – ISO 9001 
•    ساخت اختصاصی طرح های شما در کمترین زمان ممکن

اولین مزیت خرید از بلج که در بالا به آن اشاره شد، قیمت پایین تر بود اما چرا در سایت بلج با قیمت های پایین تری در مقایسه با دیگر فروشگاه ها یا پلتفرم های آنلاین روبه رو هستیم؟ دلیل آن به حذف هرگونه واسطه و خرید مستقیم از خود تولیدکننده برمی گردد. همانطور که گفتیم بلج خود تولیدکننده محصولاتش هست و  شعار"سود کمتر و فروش بیشتر" را سرلوحه ی کار خود قرار داده است. در فروشگاه بلج  عناصر مختلف دکوراسیون از جمله جالباسی در طرح های مختلف عرضه می شوند که با کمک گرفتن از مشاوره ی آنلاین آنها می توانید به بهترین انتخاب ممکن برسید.


فروشگاه خوگر

بعد از خرید از فروشگاهی که به حذف هرگونه واسطه ای پرداخته، خرید از پلتفرمی که بستری امن برای ارتباط شما با تولیدکننده ایجاد کرده است، به عنوان منطقی ترین گزینه روی میز خواهد بود. خوگر یکی از همان فروشگاه های آنلاین عناصر دکوراسیون است که بستری برای عرضه ی محصولات تولیدکنندگان فراهم آورده است. اما چرا در بین پلتفرم های مختلف، خوگر را برای خرید انتخاب کنیم؟

با خرید از فروشگاه خوگر از مزایای زیر بهره مند خواهید شد:

•    امکان خرید اقساطی برای تمام محصولات
•    تنوع بالا 
•    امکان پشتیبانی تلفنی
•    ارسال رایگان بدون سقف خرید
•    دارای اپلیکیشن مخصوص موبایل و تبلت

در بین مزایای مختلف خرید جالباسی از فروشگاه آنلاین خوگر به تنوع بالا اشاره شد. دلیل آن به همکاری خوگر با بیش از 400 تولیدکننده و عرضه ی بیش از 15 هزار کالا بر می گردد که درنتیجه گزینه های متنوع تری را پیش روی شما قرار می دهد.


فروشگاه دیجی کالا

دیجی کالا نیز همچون خوگر بستری برای ارتباط بین تولیدکنندگانی از حوزه های مختلف از جمله وسایل دکوراسیون و مصرف کننده ایجاد می کند. اما خرید از این پلتفرم، چه مزایایی می تواند داشته باشدد؟ 

با خرید از دیجی کالا از امتیازات زیر بهره مند خواهید شد:

•    مشاهده ی  نظرات خریداران در مورد آن محصول
•    قابلیت برگشت کالا طی مدت مشخصی
•    باشگاه مشتریان
•    پشتیبانی 24 ساعته
•    طرح های تخفیفی مختلف

یکی از قابل توجه ترین مزایایی که در بالا به آن اشاره شد، مشاهده نظرات دیگر افرادی است که کالای مورد نظر ما را قبلا خریداری کردند و در بخش نظرات به معرفی نقاط قوت و ضعف آن محصول پرداخته اند. این نکته می تواند راهنمای خوبی در مسیر خرید عناصر مختلف دیزاین از جمله جالباسی باشد.


به پایان این مقاله از مجله تخصصی دکوراسیون پیت کت رسیدیم. خوشحالیم تا پایان همراه ما بودید. شما خوانندگان عزیز هم می توانید تجربیات خود از خرید جالباسی را در ادامه با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید و ادامه دهنده این مقاله باشید.

خرید اقساطی انواع جالباسی

در این مقاله از پیت کت به طور مفصل درباره انواع جالباسی صحبت کردیم و نوبتی هم باشید الان نوبت اقدام به خرید جالباسی است. برای خرید جالباسی به شما توصیه میکنیم از شرکت خوگر شروع کنید و مدل های آنها را بررسی کنید.
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید