خانه پیت کت دانشنامه 11 ایده جدید طراحی دکوراسیون داخلی فضای اداری

11 ایده جدید طراحی دکوراسیون داخلی فضای اداری

زمان مطالعه : 

10 دقیقه

یک طراحی دکوراسیون داخلی فضای اداری خوب و اصولی استرس کمتر، آرامش ذهنی بیشتر و افزایش کارایی افراد و کارمندان را به دنبال دارد. 

ما یک سوم از زمان خود را در محل کار می گذرانیم. تفاوتی ندارد که در مورد اتاق کار افراد دورکار در منزل صحبت کنیم یا در مورد اتاق کار افراد در محل کارشان؛ در هر صورت دکوراسیون محل کار این محیط تاثیر مستقیمی بر حس و حال و بازده کار افراد دارد. با توجه به اهمیت این موضوع تصمیم داریم این مقاله از مجله تخصصی دکوراسیون پیت کت را به معرفی 11 ایده برای دکوراسیون فضای اداری اختصاص دهیم. اگر شما هم به دنبال آشنایی با راه های ارتقای چیدمان محیط کارتان هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

عکس کوراسیون فضای اداری جدید و شیک ​​​​​​​

1- استفاده از عناصر مرتبط با حوزه کارتان در دفتر کار

قطعا ایده های زیادی برای استفاده به عنوان دکوری اتاق کارتان پیش روی شما است، اما انتخاب عناصری که مرتبط با حوزه کاری شما هستند، گزینه های بهتری خواهند بود. این عنصر مرتبط می تواند یک قاب عکس حاوی شعار شرکت شما یا تاریخچه یا دستاورد آن روی دیوار اتاق کارتان باشد.

2- پالت رنگ دکوراسیون داخلی فضای اداری

توصیه ی ما به شما پیروی از اصل مورد استفاده در سبک مینیمالیسم یعنی " کمتر بیشتراست" در انتخاب پالت رنگ دکوراسیون داخلی فضای اداری است. آنچه از این شعار برداشت می شود، مدنظر قرار دادن سادگی است. پیشنهاد ما به شما انتخاب رنگ های به کار رفته در برند شرکت تان در محیط کارتان است. اگر به دنبال استفاده از رنگ های برجسته و متنوع در پالت رنگ هستید، آنها را در بخش های مختلف و در ابعاد کوچک به کار ببرید تا تعادل دکوراسیون حفظ شود. از بین رنگ های مختلف، کارشناسان طیف های مختلف رنگ قرمز، آبی، زرد، سبز، بنفش، نارنجی و خاکستری را برای دکوراسیون داخلی فضای اداری توصیه می کنند.

پالت رنگ دکوراسیون داخلی فضای اداری

3- عناصر و وسایل دکوراسیون داخلی فضای اداری

در بین وسایل مختلف مورد استفاده در این فضا، میز و صندلی اداری بیشترین اهمیت را دارا هستند چرا که بخش قابل توجهی از زمان کار را پشت آنها می گذرانیم و استاندارد و ارگونومیک نبودن آنها می تواند در درازمدت تاثیرات منفی زیادی بر سلامت افراد داشته باشد. البته ویژگی های میز و صندلی اداری به ارگونومیک بودن ختم نمی شود. این دو عنصر برجسته نباید ظاهری خسته کننده و بی روح داشته باشند و همچنین دوام بالایی داشته باشند. از بین گزینه های زیادی که برای خرید پیش روی شما هستند، قطعا آنهایی که طراحی ای انعطاف پذیر دارند در اولویت خواهند بود، چرا که پاسخگوی نیازهای متغیر شما خواهند بود.

خرید اقساطی انواع میز کامپیوتر اداری جدید

4- اضافه کردن فرش به دکوراسیون داخلی فضای اداری

برای جان بخشیدن به دکوراسیون داخلی فضای اداری تان بدون اینکه جریان انرژی آن متاثر شود، اضافه کردن یک قالی به آن گزینه ی مناسبی محسوب می شود. این قالی کوچک می تواند ترکیب رنگی برجسته در یک پالت رنگ خنثی یا یک ترکیب رنگ خنثی در یک پالت رنگ برجسته داشته باشد.

اضافه کردن فرش به دکوراسیون داخلی فضای اداری

5- قاب عکس در دکوراسیون داخلی فضای اداری

برای داشتن فضایی آرامش بخش، انتخاب قاب عکس هایی با تصاویر انتزاعی و مینیمال برای دکوراسیون داخلی فضای اداری توصیه می شود. تصاویری در رنگ های مشکی و سفید یا رنگ های زمینی نسبت به رنگ های برجسته و متنوع در اولویت خواهند بود چرا که استفاده از تصاویر رنگارنگ، جلوه ای برجسته به فضا می بخشند و می توانند باعث کاهش تمرکز شما شوند.

6-  آینه در دکوراسیون داخلی فضای اداری

شاید تصور کنید اضافه کردن آینه به دکوراسیون داخلی فضای اداری ممکن است باعث کاهش سطح تمرکزتان شود اما خب نکته اینجا است که قرار نیست آن را روبه روی میز کارتان قرار دهید. آینه ها با انعکاس نور از سطح شان، محیط کارتان را روشن تر و بزرگ تر نشان می دهند. درنتیجه وجود یک آینه دیواری در فضای کارتان، از آن محیطی بازتر و البته خوشایندتر می سازد.

7- لایه بندی دکوراسیون داخلی فضای اداری

حذف دیوارها از دکوراسیون داخلی فضای اداری می تواند ارتباط بین افراد را ارتقا بخشد و همچنین فضا را بازتر نشان دهد. ایده ای که از آن در دکوراسیون داخلی منزل هم استفاده می شود و طرفداران زیادی دارد، استفاده از عناصر دکوراسیون برای جدا کردن بخش های مختلف فضا از یکدیگر است. این عنصر در مورد فضای کار می تواند وسایلی همچون میزها، قفسه ها و کتابخانه ها باشد. 

8- سبک دکوراسیون داخلی فضای اداری

اینکه از چه سبکی برای دکوراسیون داخلی فضای اداری خود استفاده می کنید، کاملا بستگی به سلیقه ی شما دارد؛ هر چند سبک هایی همچون مدرن، معاصر و مینیمال بیشتر از بقیه توصیه می شوند. اما نکته ای که در این بخش از مقاله قصد پرداختن به آن را داریم، استفاده از سبک های متفاوت برای بخش های مختلف فضای اداری متناسب با کارکرد آنها است. به عنوان مثال می توانید از سبک مینیمال و رنگ های خنثی برای اتاق کار افراد برای بهبود سطح تمرکزشان کمک بگیرید اما برای ایجاد فضایی صمیمی در اتاق کنفرانس از سبک کلاسیک یا روستیک و رنگ های گرم زمینی استفاده کنید. 

سبک دکوراسیون داخلی فضای اداری

9- شخصی سازی دکوراسیون داخلی فضای اداری

یکی از مهم ترین اصول طراحی دکوراسیون داخلی هر فضایی، شخصی سازی آن است. با این کار دکوراسیون تا حدی منعکس کننده ی علائق، طرز تفکر و شخصیت شما خواهد بود. بنابراین از اضافه کردن عناصر دکوری مورد علاقه ی تان شامل قاب عکس هایی که حاوی جملات انگیزشی برای شما اند، غافل نشوید.

خرید اقساطی بهترین مدل های صندلی اداری ​​​​​​​

10- فضای ذخیره سازی در دکوراسیون داخلی فضای اداری

برای خداحافظی با جلوه ی آشفته در دکوراسیون داخلی فضای اداری نیازمند تامین فضای ذخیره سازی کافی خواهید بود. این فضای ذخیره سازی را می توانید از طریق عناصر دکوراسیونی که استفاده ی بهینه ای از فضا دارند همچون شلف دیواری، شلف رومیزی و میزهای دارای طراحی بهینه تامین کنید.

فضای ذخیره سازی در دکوراسیون داخلی فضای اداری

11-  سبزهای دوست داشتنی در دکوراسیون داخلی فضای اداری

آخرین ایده ای که در این مقاله برای دکوراسیون داخلی فضای اداری به شما پیشنهاد می کنیم، اضافه کردن گل ها و گیاهان به محیط کارتان است. این سبزهای دوست داشتنی نه تنها کیفیت هوای محیط را ارتقا می بخشند، بلکه کیفیت لحظاتی که در آن محیط سپری می کنید را هم بهبود می بخشند و جلوه ای روستیک برای محیط به همراه می آورند.

سخن پایانی؛ به پایان این مقاله از مجله اینترنتی پیت کت رسیدیم. خوشحالیم که در کنار ما بودید. شما هم می توانید تجربیات و ایده های خود در زمینه ی دکوراسیون داخلی فضای اداری را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید و ادامه دهنده ی این مقاله باشید. 

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید