خانه اتاق خواب چیدمان اتاق خواب دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان

دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان

زمان مطالعه : 

11 دقیقه

انتخاب عناصر چیدمان کاربردی و کمک گرفتن از تکنیک هایی که فضا را بزرگ تر نشان می دهند، دو نکته اساسی در طراحی دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان اند.

اما آنچه در بسیاری از موارد نادیده گرفته می شود، استفاده از این دو اصل در راستای خلق فضایی شخصی سازی شده متناسب با شخصیت و علائق نوجوانان است. اگر به دنبال آشنایی با نحوه ترکیب این سه اصل در طراحی چیدمان اتاق خواب فرزند نوجوان خود هستید، این مطلب برای شما نوشته شده است. در ادامه با معرفی ایده هایی جذاب برای دکوراسیون اتاق خواب نوجوان کوچک با ما همراه باشید.


تخت خواب در دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان

تخت خواب بزرگ ترین عنصر در دکوراسیون اتاق خواب است، بنابراین داشتن یک انتخاب مناسب اهمیت زیادی دارد. در دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان اولویت با تخت خواب تاشو خواهد بود اما اگر به دنبال خرید یک تخت معمولی هستید، تخت خواب کشودار یا جک دار گزینه های مناسبی برای شما خواهند بود. تخت خواب دوطبقه گزینه بعدی است که در آن می توانید طبقه پایین را به فضای مطالعه اختصاص دهید. 

تخت خواب در دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان


شلف دیواری در دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان

بی نهایت ایده برای کمک گرفتن از شلف دیواری در دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان وجود دارد. می توانید آنها را به بالای تخت خواب، بالای فضای مطالعه، نزدیک به سقف برای وسایلی که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند یا پشت در اگر فضایی خالی دارد، اضافه کنید. شلف های دیواری هم فرصت خوبی برای شخصی سازی دکوراسیون در اختیار شما قرار می دهند و هم استفاده ی بهینه ای از فضای عمودی اتاق خواب تان خواهد داشت. 

شلف دیواری در دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان​​​​​​​


آینه در دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان

تکنیکی برای بزرگ تر نشان دادن فضا؟ آینه یکی از جذاب ترین گزینه های پیش روی شما برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان خواهد بود. یک آینه قدی یا یک آینه گرد دیواری با انعکاس نور از سطح خود به بزرگ تر به نظر رسیدن فضا کمک می کند. در ادامه با استفاده از ریسه های نوری می توانید جلوه ای رمانتیک به آن ببخشید. 


مشکی در دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان

در انتخاب رنگ برای پالت رنگ دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان، خود را به رنگ های روشن محدود نکنید چرا که رنگ های تیره هم می توانند فضا را عمیق تر و در نتیجه بزرگ تر نشان دهند. اگر به دنبال یک ترکیب رنگ منحصربه فرد هستید، مشکی و زرد یا مشکی و صورتی کم رنگ را به عنوان ترکیب یک رنگ خنثی و لوکس و یک رنگ برجسته و هیجان انگیز امتحان کنید. 


تخته یادداشت در دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان

ایده ای کاربردی برای دیوارها در دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان؟ تخته یادداشت یکی از پرطرفدارترین ها است. این تخته چوبی یا فلزی روی دیوار جلوی میز مطالعه نصب می شود و محل مناسبی برای یادداشت ها، تصاویر یا جملاتی است که می خواهید هر روز جلوی چشم باشند. 


میز مطالعه در دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان

فضای مطالعه بخشی از دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان است که غیر قابل حذف است اما می توان با استفاده از عنصری کاربردی همچون میز مطالعه دیواری کمجا نگرانی بابت کمبود فضا را رفع کرد. اگر کشوهای میز فضای ذخیره سازی مورد نیاز فرزند نوجوان شما را فراهم نمی کند، شلف رومیزی همان چیزی است که نیاز دارید. 


گالری انگیزشی در دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان

گالری دیواری را می توان از وسایل مختلفی همچون قاب عکس، کلاه، آینه یا جملات انگیزشی ساخت. اگر به دنبال خلق فضایی انرژی بخش و انگیزشی در دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان تان هستید، انتخاب قاب عکس هایی در رنگ هایی خنثی و طراحی ای مینیمال که حاوی جملات انگیزشی اند، یکی از نتیجه بخش ترین ایده های پیش روی شما است. 


سبک بوهمین در دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان

سبک بوهمین به تصور بسیاری از افراد انتخاب مناسبی برای یک فضای کوچک نیست چرا که می تواند آن را آشفته نشان دهد. این در حالی است که نوجوانان از بزرگ ترین طرفداران این سبک اند چرا که جلوه ای منحصربه فرد به اتاقشان می بخشد. انتخاب یک صندلی چوبی، روتختی و سرویس ملحفه ای در رنگی گرم و طرحی منحصربه فرد مرتبط با طبیعت، شال مبل پشمی یا بافتنی و البته اضافه کردن گیاهان  و یک آینه ی دیواری گرد از جمله گزینه های پیش روی شما برای داشتن دیزاینی بوهمین و البته بدون آشفتگی است. 

سبک بوهمین در دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان


آثار دکوری در دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان

یکی از تعیین کننده ترین اقدامات در راستای شخصی سازی دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان، انتخاب آثار دکوری ای متناسب با علاقه مندی های او است. به عنوان مثال اگر عاشق فوتبال است، یک گالری دیواری از تصاویر تیم مورد علاقه اش بسازید یا اگر عاشق گیتار است، نصب یک گیتار روی دیوار و یا قرار دادن آن در کنج اتاق ایده های خوبی خواهند بود. 


کتابخانه خانگی در دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان

کتابخانه خانگی را در قالب های مختلفی می توان به دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان اضافه کرد، بدون اینکه فضای زیادی به خود اختصاص دهد. فضای بالا یا زیر تخت خواب، بالای دیوار نزدیک به سقف بصورت دور تا دور اتاق برای کتاب هایی که بطور روزانه یا هفتگی مورد مطالعه قرار نمی گیرند و البته یک کتابخانه خانگی دیواری از جمله گزینه های پیش روی شما هستند

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین مدل های کتابخانه خانگی  


روشنایی دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان

می دانیم که هر چه محیط روشن تر باشد، بزرگ تر به نظر خواهد رسید. هرچند برای افزایش میزان دسترسی فضا به نور طبیعی کار زیادی از دست مان برنمی آید اما خوشبختانه روشنایی مصنوعی را می توانیم در قالب سه نوع آن شامل عمومی، کاری و تاکیدی ارتقا ببخشیم. ترکیبی از چراغ های سقفی مینیمال، چراغ های دیواری و نورهای نقطه ای یا ریلی به خوبی شما را به این هدف می رسانند بدون اینکه بخش مجزایی از فضای افقی اتاق را به خود اختصاص دهند.

از اینکه تا پایان این مقاله از مجله تخصصی دکوراسیون پیت کت با بررسی ایده هایی کاربردی برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان همراه ما بودید، از شما متشکریم. شما هم می توانید نظرات خود را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

تخت تاشو، بهترین ایده برای فرار از کمبود جا

همان طور که در این مقاله یادگرفتیم از مهم ترین وسایلی که می تواند به ما در طراحی دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان کمک کند استفاده از انواع تخت خواب تاشو است. این تخت خواب ها در اتاق خواب معجزه میکنند. برای دیدن بهترین مدل های تخت تاشو به وب سایت سپهر چوب مراجعه کنید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید