خانه اتاق خواب چیدمان اتاق خواب ایده هایی کاربردی برای دکوراسیون اتاق مطالعه دخترانه

ایده هایی کاربردی برای دکوراسیون اتاق مطالعه دخترانه

زمان مطالعه : 

11 دقیقه

فرقی نمی کند فضای مجزایی را به عنوان اتاق مطالعه در اختیار دارید یا بخشی از اتاق خواب تان را به آن اختصاص داده اید، در هر صورت طراحی دکوراسیون آن اهمیت زیادی در افزایش بازده کاری شما خواهد داشت. 

این موضوع در مورد دکوراسیون اتاق مطالعه دخترانه می تواند کمی چالش برانگیز باشد چرا که دختران نوجوان و جوان حساسیت زیادی در مورد نوع چیدمان آن دارند. اما نگران نباشید! در این مقاله ما در کنار شما به بررسی ایده هایی کاربردی برای دکوراسیون اتاق مطالعه دخترانه خواهیم پرداخت؛ ایده هایی که فضایی مدرن، کاربردی و البته همراه با ظرافت دخترانه را در اختیار شما قرار می دهند. 


1. پالت رنگ دکوراسیون اتاق مطالعه دخترانه

جلوه آرامش بخش و در عین حال پویا همان چیزی است که در طراحی پالت رنگ دکوراسیون اتاق دخترانه به دنبال آن هستیم تا هم تاثیر منفی بر سطح تمرکز نگذارد و هم فضایی بی روح و خسته کننده ایجاد نکند. در این راستا رنگ های گرم و زمینی همچون نارنجی و مرجانی، رنگ های خنثی همچون خاکستری و سفید و البته رنگ های پاستلی همچون بنفش و آبی کم رنگ و ملایم از جمله مناسب ترین گزینه ی پیش روی شما خواهند بود. 

رنگ دکوراسیون اتاق مطالعه دخترانه


2. میز تحریر در دکوراسیون اتاق مطالعه دخترانه

میز تحریر یکی از کلیدی ترین عناصر در دکوراسیون اتاق مطالعه دخترانه است. قبل از خرید آن به ارتفاع و ابعاد آن، میزان فضای ذخیره سازی ای که در اختیار شما قرار می دهد، سبک و رنگ آن توجه کنید. برای حفظ انسجام دکوراسیون نیاز است سبک آن مشابه یا متناسب سبک کلی چیدمان اتاق باشد. رنگ آن اغلب از بین رنگ های خنثی یا رنگ های گرمی همچون طرح چوب انتخاب می شوند تا قدرت سازگاری با دکوراسیون های مختلف را داشته باشند. 


3. شلف رومیزی در دکوراسیون اتاق مطالعه دخترانه

اگر میزی انتخاب کردید که تمام نکات بالا را در مورد آن مورد توجه قرار داده اید و تنها مشکل آن محدود بودن فضای ذخیره سازی ای است که در اختیار شما قرار می دهد، جای نگرانی نیست چرا که شلف رومیزی برای رفع این مشکل شما طراحی شده است. این عنصر مدرن و کاربردی فضای ذخیره سازی ای که میز تحریر در اختیارتان قرار می دهد را چند برابر می سازد. 


4.  صندلی میز تحریر در دکوراسیون اتاق مطالعه دخترانه

بعد از انتخاب میز تحریر، نوبت به انتخاب صندلی کامپیوتر یا صندلی میز تحریر می رسد که قرار است تا حد زیادی تعیین کننده میزان اشتیاق شما برای مطالعه و کار باشد؛ چرا که یک صندلی غیراستاندارد و غیرارگونومیک باعث می شود بعد از مدت زمان کوتاهی خسته شویم و در دراز مدت به مشکلات جسمی زیادی از جمله گردن درد و کمر درد مبتلا شویم. صندلی میز تحریری که برای دکوراسیون اتاق مطالعه دخترانه انتخاب می کنید در کنار دارا بودن ساختاری ارگونومیک، نیاز است طراحی ای مدرن و جذاب داشته باشد. با توجه به اهمیت صندلی به شما توصیه میکنید با دقت بالا مقاله " صندلی مطالعه خوب چه ویژگی هایی دارد؟ " را مطالعه کنید و نکات آن را برای خرید صندلی در نظر بگیرید


5. عناصر کاربردی برای اتاق مطالعه دخترانه کوچک

اگر فضای کوچکی به عنوان فضای مطالعه در دکوراسیون اتاق مطالعه دخترانه در اختیار دارید، جای نگرانی نیست چرا که عناصر زیادی با طراحی بهینه و مینیمال وجود دارند که کمترین فضای ممکن را به خود اختصاص می دهند و در عین حال به خوبی پاسخگوی نیاز شما هستند. میز دیواری کمجا یکی از این عناصر دکوراسیون است که روی دیوار نصب می شود تا کم ترین بخش ممکن از فضای افقی را به خود اختصاص دهند. 


6. شلف دیواری در دکوراسیون اتاق مطالعه دخترانه

یکی از مدرن ترین و کاربردی ترین ایده ها برای استفاده بهینه از فضای عمودی در دکوراسیون اتاق مطالعه دخترانه، استفاده از شلف های دیواری است. شلف های دیواری در طرح، جنس و رنگ های مختلف عرضه می شوند تا پاسخگوی نیاز افرادی با سلیقه های مختلف باشند. از این شلف ها می توانید برای نگه داری وسایل مختلفی همچون کتاب ها و گلدان های گل استفاده کنید. همچنین  این عناصر جذاب فضای مناسبی برای قرار دادن عناصر دکوری همچون گالری دیواری را در اختیار شما قرار می دهند. 

شلف دیواری در دکوراسیون اتاق مطالعه دخترانه


7. روشنایی دکوراسیون اتاق مطالعه دخترانه

تامین روشنایی مورد نیاز برای کار و مطالعه یکی دیگر از نکات مهمی است که در طراحی دکوراسیون اتاق مطالعه دخترانه نیاز است مدنظر قرار گیرد. از بین سه لایه مختلف روشنایی شامل روشنایی عمومی، کاری و تاکیدی، روشنایی کاری در اینجا اهمیت ویژه ای پیدا می کند. چراغ مطالعه همان عنصری از دکوراسیون است که نور کاری مورد نیازتان را در اینجا فراهم می کند. بنابراین از یک چراغ مطالعه با ارتفاع مناسب، ترجیحا قابل تنظیم، و نور استاندارد کمک بگیرید تا چشمان شما در زمان مطالعه یا کار با کامپیوتر فشار زیادی را متحمل نشود. 


8. کتابخانه خانگی در دکوراسیون اتاق مطالعه دخترانه

کتابخانه خانگی یکی از بایدهای فضای کار و مطالعه شما است که در زمان خرید آن نیاز است به تناسب آن با سبک کلی دکوراسیون اتاق مطالعه، جنس آن، بهینه بودن طراحی آن و همچنین رنگ آن دقت کنید. البته اگر اهل جسارت به خرج دادن در طراحی دکوراسیون اتاق مطالعه دخترانه هستید، می توانید از سبکی متفاوت از سبک دیزاین اتاق هم استفاده کنید تا از آن عنصری برجسته در چیدمان بسازید. در مورد جنس آن هم چوب و ام دی اف از مناسب ترین گزینه های پیش روی شما هستند که هر یک متناسب با نیازهای شما می توانند انتخاب مناسبی برای تان باشند. 

کتابخانه خانگی در دکوراسیون اتاق مطالعه دخترانه​​​​​​​
سخن پایانی؛ خوشحالیم که تا پایان این مقاله از مجله اینترنتی پیت کت در کنار ما بودید. امیدواریم این نکات به شما در رسیدن به جلوه ای جذاب در دکوراسیون اتاق مطالعه دخترانه کمک کنند. شما هم می توانید تجربیات خود را در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید و ادامه دهنده ی این مقاله باشید. 

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید