خانه اتاق خواب چیدمان اتاق خواب آنچه که در مورد طراحی دکوراسیون اتاق خواب دوقلوها باید بدانید

آنچه که در مورد طراحی دکوراسیون اتاق خواب دوقلوها باید بدانید

زمان مطالعه : 

9 دقیقه

توجه به شخصی سازی مهم ترین نکته ای است که در مورد دکوراسیون اتاق خواب دوقلوها باید مدنظر قرار دهیم.

رعایت اصل شخصی سازی در مورد اتاق خواب های یک نفره کار دشواری نیست اما در مورد دوقلوها کنار هم قرار دادن سلیقه ها، نیازها و سبک مورد نظرشان به نحوی که انسجام فضا حفظ شود، می تواند چالش برانگیز شود. با توجه به این موضوع در این مقاله قصد داریم به بررسی آنچه که در مورد طراحی دکوراسیون  اتاق خواب دوقلوها باید بدانید، بپردازیم. اگر شما هم قصد به روز رسانی چیدمان اتاق خواب دوقلوهای تان و آشنایی بیشتر با این ایده ها را دارید، در ادامه با ما همراه باشید. 


تخت خواب دو طبقه 

یکی از کاربردی ترین گزینه ها برای دکوراسیون اتاق خواب کودک به طور ویژه دوقلوها که می تواند تا دوران جوانی پاسخگوی نیازهای آنها باشد، تخت خواب دو طبقه است. این عنصر جذاب دکوراسیون استفاده بهینه ای از فضایی که به خود اختصاص می دهد، دارد و متناسب با سن دوقلوهای شما می تواند کاربردهای دیگری هم داشته باشد. 

تخت خواب دو طبقه ماشینی پسرانه

به عنوان مثال اگر زیر ده سال هستند، می توانید به جای پله از سرسره در یک سمت آن استفاده کنید تا تبدیل به عنصری هیجان انگیز در دکوراسیون شود. با بزرگ تر شدن آنها، می توانید به فضای زیرپله ها یا در بخش کناری آن باکس ها، کشوها یا کتابخانه خانگی ای اضافه کنید. به شما توصیه میکنم قبل از این که تصمیم خود را برای خرید تخت دو طبقه برای فرزندان خود بگیرید حتما مقاله " معرفی و بررسی انواع تخت خواب دو طبقه " را مطالعه کنید 


پالت رنگ دکوراسیون اتاق خواب دوقلوها

انتخاب رنگ هایی که قرار است در پالت رنگ به کار روند، از جمله بخش هایی از طراحی چیدمان اتاق خواب دوقلوها است که نقش زیادی در شخصی سازی آن دارد. پالت رنگ از سه رنگ اصلی و در ادامه طیف های مختلف آن رنگ ها تشکیل شده است. 

رنگ دکوراسیون اتاق خواب دوقلوها

بیشترین اختلاف نظر معمولا در مورد رنگ دیوارها وجود دارد. در این راستا می توانید از دو رنگ برای آن استفاده کنید. به عنوان مثال اگر رنگ های انتخابی دوقلوها نارنجی و خاکستری است، می توانید با توجه به برجسته تر بودن رنگ نارنجی برای یکی از دیوارها از رنگ نارنجی و برای سه دیوار دیگر از رنگ خنثی یعنی خاکستری استفاده کنید. در صورتی که کاغذ دیواری هم یکی از ایده های مورد علاقه ی آنها است، می توانید از آن برای سقف استفاده کنید تا به این صورت نظر هر دوی آنها در پالت رنگ اعمال شده باشد.


شلف رومیزی از جمله عناصر کاربردی

باتوجه به اینکه فضای اتاق خواب بین دو نفر تقسیم می شود، قطعا یکی از چالش های پیش روی آنها کمبود فضای ذخیره سازی خواهد بود. اما جای نگرانی نیست چرا که گزینه های زیادی برای رفع این مشکل وجود دارد. یکی از هیجان انگیزترین های آن، شلف رومیزی است. شلف رومیزی فضایی را که میز مطالعه در اختیار آنها قرار می دهد، را به نحوقابل توجهی افزایش می دهد و در عین حال جلوه ای مدرن به دکوراسیون می بخشد.


صندلی شنی در دکوراسیون اتاق خواب دوقلوها

قرار شد به دنبال ایده هایی باشیم که برای هردوی آنها کاربردی و جذاب باشد چرا که هر دو قرار است دو سوم از زمان خود را در این فضا بگذرانند. در میان عناصر دکوراسیونی که برای هردو فارغ از سن و جنسیت شان هیجان انگیز خواهد بود، صندلی شنی در صدر لیست قرار می گیرد. صندلی شنی فضایی راحت برای استراحت آنها فراهم می کند و تبدیل به بخش مهیج دکوراسیون اتاق خواب آنها می شود.


فضای مطالعه ایده آل

انتخاب میز مطالعه و صندلی مطالعه یکی از مهم ترین اقدامات در راستای ایجاد فضای مطالعه ای کاربردی و دوست داشتنی برای دوقلوها است. این دو عنصر از دکوراسیون سهم زیادی در کیفیت کار و مطالعه ی دوقلوها دارند. فضایی که در اختیار دارید، سن و نیازهای فرزندان شما و سبک کلی دکوراسیون از جمله مواردی هستند که متناسب با آنها می توانید به انتخاب وسایل مورد نیاز برای فضای مطالعه ی آنها بپردازید. اگر فضای محدودی در اختیار دارید، پیشنهاد ما به شما میز تحریر تاشو دیواری است که کمترین فضای ممکن را به خود اختصاص می دهد و در عین حال به خوبی پاسخگوی نیازهای آنها خواهد بود.

تخت خواب مهمان و میزبان مخصوص دو قلوها


تخت خواب تاشو در دکوراسیون اتاق خواب دوقلوها

یکی از منطقی ترین انتخاب های ممکن برای دکوراسیون اتاق خواب دوقلوها، تخت خواب تاشو است، چرا که بیشتر از دیگر طرح های موجود به استفاده بهینه از فضای اتاق کمک می کند و دکوراسیونی مینیمال را برای شما به همراه می آورد. تخت خواب تاشو گاهی با کتابخانه یا کمدهایی همراه است که با افزایش کاربردهای آن، خیال ما را از بابت کمبود فضای ذخیره سازی هم راحت می کند. نکته ی دیگری که از این تخت خواب ها گزینه ای مناسب برای اتاق خواب آنها می سازد، تنوع بالا در طرح و رنگ و صرفه ی اقتصادی است که به دنبال دارند. 

تخت تاشو اتاق خواب دوقلوها

هشدار؛ برای پدر ها و مادر ها واجب است قبل از این تصمیم به خرید تخت تاشو برای دلبندان خود بگیرند، حتما با معایب و مزایای تخت خواب های تاشو به خوبی آشنا شوند. 


شلف دیواری برای دکوراسیون اتاق خواب دوقلوها

شلف های دیواری از مدرن ترین ایده های موجود در دنیای دکوراسیون داخلی برای داشتن بیشترین استفاده از فضای عمودی در دکوراسیون اتاق خواب دوقلوها است. این عنصر جذاب پاسخگوی نیازهای متفاوت هردوی آنها خواهد بود و همچنین فرصت خوبی برای شخصی سازی در اختیار آنها قرار می دهد. قرار دادن گلدان ها یا عناصر دکوری مورد علاقه ی شان و یا قاب عکس های مربوط به گالری دیواری از جمله ی راه شخصی سازی چیدمان به کمک شلف دیواری است.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب دوقلو ها
کلام آخر؛ در این مقاله از مجله اینترنتی پیت کت به بررسی آنچه که در مورد طراحی دکوراسیون اتاق خواب دوقلوها باید بدانید، پرداختیم. امیدواریم با در نظر داشتن این موارد، فضایی آرامش بخش و هیجان انگیز برای هردوی آنها خلق کنید. خوشحال می شویم شما هم نظرات و تجربیات خود را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید