خانه اتاق خواب چیدمان اتاق خواب 12 ایده جذاب برای دکوراسیون اتاق خواب بهاری

12 ایده جذاب برای دکوراسیون اتاق خواب بهاری

زمان مطالعه : 

10 دقیقه

دکوراسیون اتاق خواب تان را با تغییر فصل به روز کنید تا  آن را از خسته کننده و بی روح شدن نجات دهید. این موضوع امروزه که بسیاری از ما بخش قابل توجهی از زمان خود را در منزل می گذرانیم، اهمیت بیشتری هم پیدا می کند. 

برای حفظ روحیه ی خود و دیگر اعضای خانواده به استقبال ایده های بهاری در دکوراسیون اتاق خواب تان بروید. اگر کنجکاوید که چگونه فضایی انرژی بخش و بهاری در فضای زندگی تان خلق کنید، در ادامه با ما همراه باشید چرا که می خواهیم به بررسی ایده هایی جذاب برای یک دکوراسیون اتاق خواب بهاری بپردازیم.

1. کاغذ دیواری گل دار؛ جذاب ترین ایده برای چیدمان اتاق خواب بهاری

با رسیدن فصل بهار، می توانید گل ها و گیاهان را در ابعاد متفاوتی به دکوراسیون اتاق تان اضافه کنید. استفاده از کاغذ دیواری گل دار برای یکی از دیوارهای فضای مدنظرتان یکی از جذاب ترین گزینه های پیش روی شما است. این فضا می تواند سرویس بهداشتی، اتاق خواب یا حتی آشپزخانه ی منزل تان باشد و با این کار آن دیوار تبدیل به نقطه کانونی در چیدمانش شود. برای انتخاب درست و بدون اشتباه کاغذ دیوای برای اتاق خواب خود بهتر است حتما مقاله " راهنمای انتخاب کاغذ دیواری و فضاسازی دکوراسیون منزل " را مطالعه کنید 

کاغذ دیواری گل دار؛ جذاب ترین ایده برای چیدمان اتاق خواب بهاری

2. قالی بوهمین؛ دگرگون کننده چیدمان اتاق خواب بهاری

سبک بوهمین غنی از طرح و رنگ های جذاب و قوی است. یکی از راه های ایجاد حس و حال بهاری و پرنشاط، کمک گرفتن از ایده های مربوط به این سبک است. یکی از آنها اضافه کردن قالی ای طرح دار در رنگ هایی شاد و برجسته همچون فیروزه ای، صورتی و زرد است. 

قالی بوهمین؛ دگرگون کننده چیدمان اتاق خواب بهاری

3. استفاده از عناصر روشنایی در رنگ هایی روشن در دیزاین بهاره اتاق

چراغ های رومیزی، آباژورها و چراغ های آویزان سقفی ای در رنگ هایی روشن همچون زرد روشن انتخاب کنید تا فضا را روشن تر نشان دهند و در ادامه عناصری کوچکی از دکوراسیون را در همان رنگ یا طیف های دیگر آن انتخاب کنید.

4. روتختی ای به رنگ مرجانی شاه کلید دکوراسیون بهاره

کالای خواب که شامل تشک، بالش، روتختی و سرویس ملحفه است، نقش قابل توجهی در جلوه کلی چیدمان اتاق خواب تان دارد. برای داشتن اتاق خوابی با چیدمانی بهاری، با به روز رسانی کالای خواب کار خود را شروع کنید. از آنجا که تشک و بالش اغلب در رنگی خنثی همچون سفید انتخاب می شوند، روتختی و سرویس ملحفه ای در رنگی برجسته همچون مرجانی ایده ای مناسب برای جان بخشیدن به پالت رنگ اتاق خواب خواهد بود. 

5. ساخت رنگین کمانی شیشه ای در اتاق

ایده ی پرطرفدار بعدی چیدن لیوان هایی شیشه ای در رنگ های روشن برای ایجاد فضایی هیجان انگیز و بهاری در چیدمان منزل است.  اگرعلاوه بر لیوان ها ظروف شیشه ای رنگی دیگری هم دارید می توانید به این مجموعه اضافه کنید و رنگین کمانی شیشه ای در منزل داشته باشید. 

6. استفاده از رنگ های پاستلی برای دیوار های اتاق خواب

رنگ های پاستلی، همچون صورتی ملایم، بنفش روشن ، زرد لیمویی و آبی روشن، از ترندهای فصل بهار و تابستان در دنیای دکوراسیون داخلی اند. رنگ های تیره در چیدمان را با این رنگ های ملایم و آرامش بخش جایگزین کنید تا دکوراسیونی بهاری و انرژی بخش داشته باشید.

استفاده از رنگ های پاستلی برای دیوار های اتاق خواب

7. بکارگیری آینه ها در یک اتاق خواب به سبک بهاری

آینه ها با انعکاس نور از سطح خود فضا را بزرگ تر و روشن تر نشان می دهند و این همان چیزی است که برای داشتن یک چیدمان بهاری نیاز دارید. اگر از طرفداران آینه قدی نیستید، بهترین مکان برای اضافه کردن یک آینه گرد دیواری به دکوراسیون، بالای میز کنسول است تا جلوه ی مدرن آن را تکمیل کند.

8. تابلوهایی مینیمال با طرح گل

برای داشتن یک دکوراسیون بهاری، قرار شد گل ها و گیاهان را در قالب های مختلف به آن اضافه کنیم. یک ایده ی دیگر در این راستا استفاده از تابلوهای مینیمالی با طرح گل و گیاه است که در عین سادگی، جلوه ای زیبا و پیچیده به فضا می بخشد.

9. ساخت گالری دیواری یک ایده همیشه بهار

اگر بهار امسال نمی توانید به مقاصد گردشگری موردنظرتان سفر کنید، می توانید تصاویر مربوط به جاهای دیدنی آن در فصل بهار را چاپ کنید و در قالب گالری دیواری به دیزاین دیوار اتاق تان اضافه کنید. همچنین می توانید این کار را برای تصاویر سفرهای بهاری گذشته خود انجام دهید.

10. سبدهای حصیری در دکوراسیون بهاری

هر چه در دکوراسیون اتاق خواب بیشتر از عناصری که یادآور طبیعت اند استفاده کنید، چیدمانی بهاری تر خواهید داشت. یکی از ایده های ساده ای که تا حد زیادی شما را به این هدف می رساند، اضافه کردن سبدهای حصیری است. این سبدها هم فضای ذخیره سازی خوبی در اختیار شما قرار می دهند و هم دکوراسیون اتاق خواب شما را یک قدم به حس و حال بهاری نزدیک تر می کنند.

سبدهای حصیری در دکوراسیون بهاری

11. تغییر محل قرار گیری وسایل اتاق خواب 

با تغییر محل قرار گرفتن وسایل مختلف اتاق خواب، نه تنها جلوه ی آن را تغییر می دهید بلکه سبک زندگی شما هم دچار تغییراتی خواهد شد.

دکوراسیون اتاق خواب بهاری​​​​​​​

12. استفاده از پرده هایی نازک در دکوراسیون بهاری

سعی کنید تا حد امکان میزان دسترسی فضای زندگی تان به نور طبیعی را در فصل بهار افزایش دهید. در این راستا پرده های ضخیم و تیره رنگ اتاق تان را با انواع نازک تر و در رنگ هایی روشن و به ویژه سفید، جایگزین کنید.

بیشتر بخوانید: برترین مدل های پرده اتاق خواب سال 

سخن پایانی؛ در این مقاله از مجله پیت کت به معرفی ایده هایی جذاب برای یک دکوراسیون بهاری پرداختیم. خوشحالیم که تا به انتها در کنار ما بودید. شما هم می توانید تجربیات و ایده های خود را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید