خانه اتاق خواب وسایل اتاق خواب دانستنی هایی درباره خرید کمد لباس + معرفی انواع کمد

دانستنی هایی درباره خرید کمد لباس + معرفی انواع کمد

زمان مطالعه : 

9 دقیقه

خرید کمد لباس انتخاب راحتی به نظر می رسد، اینطور نیست؟ دکوراسیون اتاق خواب تان را می چینید، یک کمد لباس هم برای آن می خرید و تمام! اما یک لحظه اجازه دهید.

انگار کمد لباس تان در کنار سایر وسایل اتاق خواب برای فضای اتاق خواب تان بزرگ است! انگار طراحی آن می توانست کاربردی تر از این باشد تا فضای ذخیره بیشتری در اختیار شما قرار دهد! به نظر می رسد تاثیر منفی بر انسجام دیزاین گذاشته است! 

بله اینها بخشی از مسائلی است که ممکن است بعد از انجام این خرید به ظاهر ساده با آن روبه رو شوید. در این مقاله از مجله آموزشی و تخصصی پیت کت قصد داریم به بررسی نکات مهمی که باید قبل از خرید کمد لباس برای اتاق خواب بدانید، بپردازیم تا بعد از خرید این نگرانی ها را نداشته باشید. با ما همراه باشید.

ابعاد استاندارد؛ مهم ترین نکته برای خرید کمد لباس جدید 

کمد لباسی که کاربردی، باکیفیت و زیبا باشد اما اندازه آن متناسب با اندازه اتاق خواب نباشد، انتخاب مناسبی نخواهد بود و فضایی بیش از حد خالی یا آشفته ایجاد خواهد کرد. رعایت این تناسب نکته ساده و مشخصی به نظر می رسد اما همچنان بسیاری از افراد آن را نادیده می گیرند. منظور از حفظ تناسب صرفا این نیست که اگر اتاق خواب کوچکی دارید، کمد لباس کوچک بگیرید که فضای زیادی به خود اختصاص ندهد، بلکه اگر اتاق خواب بزرگی دارید نیز باید کمد لباسی بگیرید که در دیزاین به چشم آید.

ابعاد استاندارد؛ مهم ترین نکته برای خرید کمد لباس جدید 

شخصی سازی امکانات؛ روش ایده آل برای خرید بهترین مدل کمد

مرحله مهم بعدی توجه به میزان نیازتان است، اینکه به چه میزان فضای ذخیره ای نیاز دارید. قطعا کمد لباس قرار نیست به تنهایی از تمام وسایل و لباس های شما نگهداری کند و از عناصر دیگری همچون پاف صندوق دار و دروار نیز کمک می گیرید. همچنین باید مشخص کنید که می خواهید این فضای ذخیره به شکلی، افقی یا عمودی، باشد.

توجه به سبک طراحی کمد لباس برای حفظ هارمونی اتاق خواب

بالاخره نوبتی هم باشد، نوبت تصمیم گیری در مورد استایل و سبک کمد لباس است. اگر اتاق خواب شما یک دیزاین مینیمال دارد، چه چیزی به اندازه خرید یک کمد لباس کلاسیک می تواند جلوه ی آن را به هم بریزد؟ از طرفی اگر از طرفداران سبک هایی همچون سلطنتی هستید، آیا خرید یک کمد لباس ساده و مینیمال آن چیزی است که دیزاین اتاق خواب تان نیاز دارد؟  بنابراین قبل از این عنصر کاربردی و جذاب، به تناسب آن با دکوراسیون اتاق خواب و در ابعاد کلی تر دکوراسیون منزل تان توجه کنید. 

توجه به سبک طراحی کمد لباس برای حفظ هارمونی اتاق خواب

جنس کمد لباس؛ انتخاب حیاتی در خرید کمدلباس

مثل همیشه دو راهی اصلی بر سر چوب یا ام دی اف است و ما نمی خواهیم بگوییم کدام بهتر است چرا که هر یک از این دو در صورت تهیه شدن از مواد اولیه ی با کیفیت و البته متناسب با نیازها و بودجه ی شما می توانند انتخاب خوبی باشند. یک کمد لباس چوبی در صورت استفاده از چوب باکیفیت، دوام و ماندگاری خیلی خوبی خواهد داشت البته هزینه ی بیشتری هم روی دست شما خواهد گذاشت. از طرف دیگر کمد لباس ام دی اف هزینه ی کمتر و تنوع بالاتری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: دانستنی هایی درباره ام دی اف که باید بدانید 

انتخاب رنگ کمد لباس؛ آخرین معیار برای یک خرید هوشمندانه

آخرین معیاری که در این مقاله به آن اشاره می کنیم، رنگ کمد لباس است. برای تصمیم گیری در مورد رنگ آن برای اتاق یک فرد بزرگسال با چالش زیادی رو به رو نخواهید بود چرا که اغلب در رنگ هایی خنثی یا زمینی همچون سفید، مشکی یا کرم موجود اند که سازگاری آنها با پالت های رنگ مختلف را تسهیل می کند. در مورد انتخاب کمد لباس برای اتاق خواب کودکان، با تنوع بیشتری در رنگ رو به رو خواهید و حتی اگر رنگ مورد نظر خود را پیدا نکردید می توانید به فروشگاه های آنلاینی همچون بلج با آدرس اینترنتی www.bolej.ir ، آن را سفارش دهید تا در مدت زمان کوتاهی آن را برای شما بسازند.

عکس مدل جدید کمد لباس با طراحی ساده و مینیمال ​​​​​​​

تا به این بخش از مقاله به بررسی مواردی که برای خرید کمد لباس باید مورد توجه قرار دهیم، پرداختیم. در بخش دوم قصد داریم به بررسی پرطرفدارترین انواع کمد لباس بر اساس طراحی و سبک شان بپردازیم

1. کمد لباس درب ریلی

اگر به دنبال کمد لباسی شیک و جادار، با فضای ذخیره قابل توجه و در عین حال کمجا هستید، کمد لباس درب ریلی همان گزینه ای است که به دنبال آن هستید. این کمد لباس فضاهای ذخیره ای در شکل های مختلف، عمودی و افقی و کشویی، را برای وسایل مختلف شما از کفش گرفته تا کیف و لباس های متفاوت فراهم می کند. همچنین به دلیل داشتن درب های ریلی، استفاده بهینه ای از فضا دارد و گزینه ای مناسب برای اتاق خواب های کوچک یا مینیمال محسوب می شود.

عکس جدید کمد لباس درب ریلی

2. کمد لباس درب لولایی

یکی از بهترین انتخاب های ممکن برای افرادی که به فضای ذخیره زیادی نیاز دارند، کمد لباس درب لولایی است. این کمد در عین حال که با فضاهای مختلفی که در آن تعبیه شده شما را از خرید دراور بی نیاز می کند، جلوه ای باشکوه به دیزاین اتاق خواب می بخشد.

عکس کمد لباس درب لولایی سه درب

3. کلوزت روم یا واکینگ کلوزت

واکینگ کلوزت (walk in closet)  نام اتاق و فضایی می باشد که دارای دراورها، قفسه ها و کمدهای مناسبی برای نگه داری صحیح و راحت لباس ها، کفش ها و … می باشد که معمولا دارای آیینه ی قدی برای چک کردن لباس ها و ... بعد از پوشیدن آنها و یک مبل (که معمولا در فضای وسط آن قرار می گیرد) برای راحت تر پوشیدن کفش ها است. در طراحی اکثر منازل مسکونی لوکس و مدرن کلوزت روم به عنوان یکی از فضاهای اصلی و مورد نیاز افراد مورد بررسی قرار گرفته می شود.

عکس کلوزت روم کوچک دخترانه مدرن

کاربرد کلوزت روم ایجاد محیطی محفوظ برای نگهداری و تعویض لباس با تمام لوازم مورد نیاز بوده که در کل استفاده، نگهداری و تعویض لباس را بسیار آسان نموده است. غالباً کلوزت روم از تفکیک فضاهای مختلفی برای چیدمان وسایل شخصی و لباس های رسمی و قفسه های کفش تشکیل شده که این امر کمک شایانی به استفاده مفید و بهینه از فضای موجود کرده و جلوه خاص و زیبایی به اتاق مستر شما می بخشد. در بسیاری از این نوع فضا ها میز توالت یا فضایی برای آرایش و خود آرایی در نظر گرفته می شود که این امر بسته به ابعاد کلوزت روم می تواند متغیر باشد.

در این مقاله از مجله تخصصی دکوراسیون پیت کت به بررسی نکات مهمی که قبل از خرید کمد لباس باید بدانید، پرداختیم تا در مسیر انتخاب این عنصر تاثیرگذار از دیزاین اتاق خواب تنها نباشید. شما چه نکاتی را می توانید به این مقاله اضافه کنید؟ خوشحال می شویم ایده ها و تجربیات خود را بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید و  ادامه دهنده ی این مقاله باشید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید