خانه دکوراسیون پذیرایی وسایل پذیرایی دانستنی هایی درباره خرید جاکفشی که نباید فراموش کنید!

دانستنی هایی درباره خرید جاکفشی که نباید فراموش کنید!

زمان مطالعه : 

11 دقیقه

جاکفشی، یک عنصر جذاب و مهربان است. پا به قلب دوم انسان معروف است. کفش از پا مراقبت میکند و جاکفشی هم از کفش ها! پس جاکفشی مهربان است. اما ما اغلب به آن بی محلی میکنیم. امروز در این مقاله بیشتر با کاربرد جا کفشی ها آشنا می شویم و یاد میگیریم برای خرید آنها باید به چه چیزی بیشتر توجه کنیم. 

یک خانه کارکردی بیشتر از یک پناهگاه بودن دارد، خانه باید ما را از لحاظ احساسی و روحی ارتقا دهد. مسئولیت ارتقای روحیه ما بر عهده تک تک وسایل دکوراسیون منزل است. از سرویس خواب و مبلمان گرفته تا عناصر کوچک تر. یکی از عناصر کوچکی که اغلب به آن کم توجهی می شود، جاکفشی است که به ما کمک می کند دکوراسیونی مرتب تر داشته باشیم و آشفتگی را تجربه نکنیم. اما قبل از خرید این عنصر کاربردی به چه نکاتی باید توجه کنیم تا انسجام دیزاین خانه و به ویژه اتاق پذیرایی حفظ شود؟ در این مقاله از مجله پیت کت با ما همراه باشید تا بیشتر با این عنصر مهربان و دلسوز آشنا شویم.


بهترین رنگ برای جاکفشی چیست؟

قبل از هر چیز این رنگ جاکفشی است که در دکوراسیون خانه شما خودنمایی می کند و در صورتی که متناسب با پالت رنگ فضا نباشد، می تواند تاثیر منفی قابل توجهی بر آن بگذارد. اما کدام رنگ بهتر است؟ 

عکس جاکفشی داشبوردی کمجا و شیک

پاسخ این سوال بستگی به سبک دکوراسیون منزل شما و پالت رنگ آن دارد. خبر خوب اینکه از آنجا که جاکفشی حجم زیادی از دکوراسیون را به خود اختصاص نمی دهد، پس برای رنگ آن گزینه های بیشتری پیش روی شما است چرا که حتی در صورت استفاده از قوی ترین رنگ ها نیز انسجام دیزاین تحت تاثیر قرار نمی گیرد. اگر در پالت رنگ فضا، بیشتر از رنگ های خنثی استفاده شده و شما به دنبال جان بخشیدن به آن هستید، پس از رنگ های گرمی همچون بژ یا قهوه ای یا رنگ هایی قوی همچون آبی و زرد می توانید کمک بگیرید. اما اگر به اندازه کافی از رنگ های برجسته در دیزاین استفاده کرده اید یا به دنبال جلوه ای مدرن یا مینیمال هستید، رنگ های سفید، خاکستری و مشکی گزینه های بهتری هستند.


بهترین جنس جاکفشی کدام است؟!

جاکفشی عنصری از دکوراسیون است که قرار نیست در مدت کوتاهی آن را تغییر دهیم و زمان قابل توجهی را مهمان منزل ما خواهد بود پس جنس و کیفیت آن عامل مهمی است که قبل از خرید باید به آن توجه داشت. جاکفشی های موجود اغلب از جنس چوب، ام دی اف، فلزی یا ترکیبی از فلزی و چوبی یا فلزی و ام دی اف هستند که در ادامه به بررسی انواع جاکفشی موجود در بازار می پردازیم:


1. جاکفشی چوبی

اولین عاملی که موجب محبوبیت عناصر چوبی می شود، شکوه خاصی است که چوب به دیزاین می بخشد. جاکفشی چوبی هرگز قدیمی نمی شود، استحکام و مقاومت بالایی دارد و مکمل خوبی برای دکوراسیونی به سبک کلاسیک یا روستیک محسوب می شوند. از معایب آن می توان به قیمت بالا در مقایسه با ام دی اف، وزن بیشتر و آسیب دیدن در صورت قرارگرفتن در معرض رطوبت اشاره کرد.

عکس جاکفشی چوبی دو درب
2. جاکفشی ام دی اف

این نوع جاکفشی هم گزینه اول بسیاری از افراد است و دلیل آن به تنوع بسیار بالا در رنگ و طرح آن برمی گردد که از آن گزینه ای مناسب برای منازلی با سبک دکوراسیونی از مدرن گرفته تا مینیمال، می سازد. جاکفشی ام دی اف همچنین قیمت مناسب تر و وزن کمتری در مقایسه با دو نوع دیگر دارد و جلوه ای مدرن به فضا می بخشد. از معایب آن نیز می توان سخت بودن تعمیر آن در صورت آسیب دیدن اشاره کرد. ناگفته نماند که اگر از لایه ضد آب در ساخت آن استفاده نشده باشد، با قرارگرفتن در معرض آب متورم خواهد شد پس قبل از خرید از این موضوع حتما اطمینان حاصل کنید. اگر شما هم ترجیح میدهید جاکفشی که میخواهید بخرید از جنس ام دی اف باشد، حتما مقاله " دانستنی ها در مورد مزایا و معایب ام دی اف " را مطالعه کنید 

عکس جاکفشی ام دی اف داشبوردی
3. جاکفشی فلزی

جاکفشی فلزی که در رده سوم محبوبیت قرار می گیرند، گزینه ای مناسب برای فضاهایی با دکوراسیون مدرن، مینیمال، روستیک و صنعتی اند. این جاکفشی ها که دوام خوبی دارند، در مقایسه با انواع ام دی اف تنوع کمتری دارند. برخی از آنها هم بصورت ترکیبی با چوب و ام دی اف تولید می شوند تا پاسخگوی نیاز افرادی با سلیقه های مختلف باشند.  

عکس جاکفشی فلزی شیک و مدرن

تا به اینجا با دو عامل جنس و رنگ که قبل از خرید جاکفشی باید مورد توجه قرار گیرند، آشنا شدیم. سوال بعدی این است که انواع جاکفشی بر اساس سبک طراحی کدام اند؟ در ادامه به بررسی پاسخ این سوال می پردازیم:


جاکفشی دو درب

جاکفشی دو درب یکی از پرسابقه ترین انواع جاکفشی است که همچنان هم در لیست پرفروش ترین ها است و دلیل آن وجود درب است. بسیاری از افراد دوست ندارند کفش های شان در قفسه های باز قرار بگیرند و قابل مشاهده باشند. جاکفشی دو درب همچنین جلوه زیبایی به فضا می بخشد.

عکس جاکفشی دو درب ارزان
جاکفشی داشبوردی

مدل مدرن تری از جاکفشی ها که هم کاربرد جاکفشی های دو درب را دارند و هم جلوه مدرن تری به فضا می بخشند. جاکفشی داشبوردی طوری طراحی شده که کفش ها در معرض دید قرار نمی گیرند و در عین حال به دیزاین پیچیدگی می بخشد و همچنین از آنجا که فضای زیادی به خود اختصاص نمی دهند، گزینه مناسبی برای آپارتمان ها و فضاهای کوچک است.

جاکفشی داشبوردی ام دی اف
جاکفشی ساده

امروزه اغلب افراد به دنبال پیچیدگی بخشیدن به دکوراسیون منزل از طریق رعایت اصل سادگی هستند. اگر شما هم از این دسته ی افراد هستید، پس جاکفشی ساده را برای منزل خود انتخاب کنید تا در عین کاربردی و ساده بودن، جذابیت خاصی برای آن به ارمغان آورد.

در این مقاله از مجله پیت کت به بررسی راهنمای خرید جاکفشی پرداختیم، به این امید که در مسیر خرید این عنصر کاربردی دیزاین برای شما کمک کننده باشند. شما هم می توانید تجربیات خود را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

برچسب ها:
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید