خانه پیت کت دانشنامه 11 بخش از خانه که تمیز کردن آنها همیشه فراموش می شود

11 بخش از خانه که تمیز کردن آنها همیشه فراموش می شود

زمان مطالعه : 

9 دقیقه

دیزاین دنیا را نجات نخواهد داد، اما قطعا باعث می شود جای قشنگ تری به نظر برسد. اولین قدم برای داشتن دنیایی زیباتر، داشتن دیزاین خانه ای بهتر و پاکیزه تر است. 

همه ی ما بطور روزانه اقدام به تمیز کردن فضای مختلف خانه می کنیم اما در این میان برخی از بخش های آن اغلب کمتر مورد توجه می گیرند یا بطور کلی فراموش می شوند. در این مقاله ما تیم دانشنامه مجله پیت کت با توجه به نزدیک شده به سال جدید و شروع خانه تکانی ها تصمیم به بررسی 11 بخش از خانه که تمیز کردن آنها همیشه فراموش می شود، گرفتیم. اگر شما هم به دنبال داشتن فضایی با پاکیزگی صد در صد هستید، این مقاله را از دست ندهید.


1. اسفنج آشپزخانه

اجازه دهید کار خود را با بررسی اسفنج آشپزخانه آغاز کنیم. عنصری از آشپزخانه که می تواند یکی از مناسب ترین مکان ها برای میکروب ها باشد. اما هیچ جای نگرانی نیست چرا که ضدعفونی کردن آن بسیار راحت است. تنها کافی است آن را در آب  جوش قرار دهید و مقداری ماده ی ضدعفونی کننده نیز به آن اضافه کنید. این ماده  می تواند سرکه سفید، آب لیمو یا مایع ظرفشویی باشد. با این کار می توانید مطمئن شوید آشپزخانه ی شما مکانی پاکیزه و سالم است.

تمییز کردن آشپزخانه
2. نوار چوبی دور کف اتاق

نوارچوبی دور کف اتاق در واقع به عنوان قفسه هایی برای آلودگی ها و گرد و غبار عمل می کند. هر بار که کف اتاق را جارو می کنید، قبل از آن از یک گردگیر پر یا دستمال برای تمیز کردن این بخش نیز استفاده کنید. بعد از این کار شروع به جارو کردن کنید تا ذراتی که از نوار چوبی به کفپوش یا فرش منتقل شدند نیز پاک شوند.

نظافت زیرمبل
3. ماشین لباسشویی

شاید فکر کنید ماشین لباسشویی از عهده ی تمیز کردن خودش برمی آید و نیاز به دستمال کشیدن ندارد اما نیاز است تا قسمت های مختلف بیرونی و داخل آن را هر چند وقت یکبار تمیز کنید. یکی از قسمت هایی که اغلب فراموش می شود، قسمت زیرین دریچه پودر آن است که ممکن است ذرات پودر در آنجا روی هم انباشته شده باشند و با خارج کردن آن براحتی می توانید آن بخش را تمیز کنید.


4. پشت توالت فرنگی

درحالی که قسمت جلویی توالت شما ممکن است کاملا تمیز بنظر برسد، پشت آن فضای مناسبی برای آلودگی های مختلف است. متاسفانه دسترسی به این قسمت دشوار و فراموش کردن آن راحت است اما نادیده گرفتن آن نتیجه ای جز انباشته شدن آلودگی ها و سخت تر شدن کار ضدعفونی کردن نخواهد داشت.


5. گیاهان آپارتمانی

گیاهانی که در فضای داخلی خانه از آنها نگهداری می کنید، برخلاف گیاهانی که مناسب فضای بیرون هستند نیاز به گردگیری دارند. تمیز کردن گرد و غباری که روی آن نشسته، نه تنها آنها را تازه تر نشان می دهد بلکه به سلامت آنها هم کمک می کند. برای تمیز کردن ذرات روی آنها می توانید به مدت یک دقیقه از سشوار استفاده کنید تا دوباره تازه بنظر برسند. 


6. چراغ های سقفی

چراغ هایی که از زاویه ای که ما به آنها نگاه می کنیم، احتمالا کاملا تمیز به نظر می رسند اما روی سطح بالایی آنها اتفاقات دیگری در جریان است. برای تمیز کردن سطح بالایی چراغ های سقفی منزل خود از گردگیر پر با قابلیت افزایش طول دسته کمک بگیرید تا براحتی آلودگی های آن قسمت را تمیز کنید.


7. کلید برق

از جمله بخش هایی که با وجود استفاده زیاد از آن و در معرض دید بودن باز هم گاها از تمیز کردن آن غافل می شویم، کلید برق است. اولین کاری که در بدو ورود به منزل در شب انجام می دهید، لمس همین کلیدهای برقی است که می توانند آلودگی های زیادی را جذب کنند. تمام آلودگی هایی که روی انگشتان شما بوده اند، به آنها و از این راه به دیگر افراد خانواده منتقل می شوند. بنابرین حتما آنها را بطور مرتب با ضدعفونی کننده ها، از وجود هرگونه میکروب و آلودگی ای پاک کنید.  

نظافت کلید و پریز منزل​​​​​​​
8. زیر فِر آشپزخانه

فر از جمله وسایلی است که لحظات لذت بخش و خاطره انگیز زیادی را در آشپزخانه برای شما به همراه داشته است. اگر خاطرتان نیست در طول هفته گذشته چه چیزهایی با آن درست کردید، کافی است نگاهی به فضای زیرین آن بیندازید تا مرور شود. این قسمت می تواند آلودگی های زیادی را جذب کرده و ذرات غذای باقی مانده در این بخش، می تواند باعث جذب مورچه ها شود. وقتی کف آشپزخانه یا روی پیشخوان آن را دستمال می کشید، از این فضا نیز غافل نشوید.


9. توستر

آیا هر روز از توستر استفاده می کنید یا تنها آخر هفته ها به سراغ این عنصر کاربردی از آشپزخانه می روید؟ سرنوشت خرده های نان چه می شود؟ آیا توستر خود را بطور مرتب از این خرده ها و تکه های ریز تمیز می کنید؟ با این کار نه تنها به تمیز شدن بلکه از کارکرد درست آن در آینده نیز مطمئن خواهید شد.


10. قاب عکس ها یا آینه ها

قاب عکس های گالری دیواری یا تابلوهای نقاشی دیزاین منزل شما ممکن است تا لحظه ای که به آنها دست نزدید و جا به جا نکردیدشان، کاملا تمیز بنظر برسند. اما تکان خوردن آنها همان و ذرات گرد و خاکی که از روی آنها فرو می ریزند همان! برای جلوگیری از روبه رو شدن با این صحنه با دستمالی سطح آنها را بطور هفتگی تمیز کنید.


11. صفحه کلید لپ تاپ

فضای بین دکمه های صفحه کلید لپ تاپ محل مناسبی برای انباشته شدن ذرات ریز گرد و خاک و همچنین میکروب ها هستند. انگشتان خود را از لمس فضایی تا این حد آلوده با تمیز کردن آن حفظ کنید. برای این کار می توانید از گوش پاک کن استفاده کنید.

با بررسی 11 بخش از خانه که تمیز کردن آنها همیشه فراموش می شوند، به پایان این مقاله از مجله پیت کت رسیدیم. شما نیز می توانید تجربیات خود را در این زمینه با ما در قسمت نظرات همین صفحه از مجله ی تخصصی دکوراسیون پیت کت در میان بگذارید.

خرید بهترین وسایل نظافت خانه

حال که با هم درباره بخش هایی از منزل که نظافت آن همیشه فراموش می شود صحبت کردیم وقت آن رسیده است که دست به کار شوید و این قسمت ها را هم در خانه تکانی خود تمییز کنید. به شما پیشنهاد میکنیم قبل از شروع خانه تکانی حتما سری به این مجموعه بزنید. ابزار هایی که در این کالکشن خواهید دید ،حتما در نظافت و خانه تکانی به کارتان خواهد آمد
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید