خانه دکوراسیون پذیرایی وسایل پذیرایی 9 ایده جذاب برای چیدمان میز کنسول

9 ایده جذاب برای چیدمان میز کنسول

زمان مطالعه : 

9 دقیقه

برخی از عناصر دکوراسیون در عین حال که خود عنصری برجسته محسوب می شوند، فرصت مناسبی برای اضافه کردن دیگر عناصر دکوری به چیدمان را هم فراهم می کنند. 

میز کنسول یکی از این عناصر دکوراسیون است که به کمک آن می توانید جلوه چیدمان منزل تان را ارتقا ببخشید. این سطح میز کنسول، قسمت بالایی و پایینی آن اند که این فرصت را در اختیار شما قرار می دهند. اما چه ایده هایی برای چیدمان آن پیش روی شما است؟ اگر به دنبال آشنایی با ایده هایی جذاب برای چیدمان یک میز کنسول زیبا هستید، در ادامه ی این مقاله با ما همراه باشید. 


1. چیدمان میز کنسول با کتاب

یکی از جذاب ترین راه های استفاده از فرصتی که میز کنسول در اختیار شما قرار می دهد، قرار دادن کتاب های مورد علاقه ی تان روی آن است. در واقع میز کنسول شما می تواند متناسب با نوع طراحی اش، نقش کتابخانه خانگی شما را نیز ایفا کند. برخی از میزهای کنسول دارای قفسه هایی هستند که مشخصا می توان از آنها برای این کار استفاده کرد اما در دیگر انواع هم می توان از سطح آن برای این کار استفاده کرد. با این کار، جلوه ی پیچیده ای به چیدمان میز کنسول تان خواهید بخشید.

چیدمان میز کنسول با کتاب


2. استفاده از گل ها و گیاهان در چیدمان میز کنسول 

گل ها و گیاهان از جمله محدود عناصر دکوراسیون منزل اند که هر چه بیشتر، بهتر! البته تا زمانی که در جریان انرژی فضا اختلال ایجاد نکرده اند. این گل و گیاهان می توانند در ابعاد کوچک و برای سطح میز کنسول تان یا در ابعاد بزرگ تر و برای دو طرف آن مورد استفاده قرار گیرند. اگر به دنبال جلوه ای مینیمال در چیدمان میز کنسول هستید، از استفاده از عناصر مختلف برای بخش های مختلف آن خودداری کنید؛ به عنوان مثال ترکیب چند گلدان و یک قاب عکس شما را به خوبی به نتیجه مورد نظرتان خواهد رساند.


3. چیدمان میز کنسول با گالری دیوار

گالری دیواری از پرکاربردترین ایده هایی است که به عنوان دکور دیواری مورد استفاده قرار می گیرد و دلیل آن به قابلیت شخصی سازی بالایی که در اختیار ما قرار می دهد و اینکه برای بخش های مختلف منزل قابل استفاده است، برمی گردد. اما قرار نیست قاب عکس های مورد نظر ما همیشه روی دیوار نصب شوند. اضافه کردن آنها به چیدمان میز کنسول یکی از گزینه های پیش روی شما خواهد بود. اگر به دنبال جلوه ای مدرن مینیمال هستید، به تعداد کم، طرح های انتزاعی و یک پالت رنگ خنثی وفادار بمانید.


4. آینه در چیدمان میز کنسول

آینه ها از ایده های همیشگی در دکوراسیون منزل و خصوصا در فضاهای کوچک اند. اگر شما هم به دنبال اضافه کردن عنصری کاربردی و جذاب به چیدمان میز کنسول تان هستید که در عین حال اتاق را بزرگ تر و روشن تر هم نشان می دهد، از آینه ها غافل نشوید. این آینه می تواند در غالب یک آینه گرد دیواری یا چند آینه کوچک برای سطح میز کنسول مورد استفاده قرار گیرند. حس و حالی که این عناصر هیجان انگیز به چیدمان منزل شما می بخشند، متناسب با طراحی و سبک آنها می تواند مدرن، مینیمال، کلاسیک و یا بوهمین باشد.


5. چیدمان میز کنسول با آثار تزیینی برجسته

اگر به دنبال مکان مناسبی برای قرار دادن آثار تزیینی برجسته ای همچون تابلوهای هنری یا مجسمه های کوچک هستید، چیدمان میز کنسول بهترین فضا برای آن خواهد بود. آنچه در اینجا نیاز است مدنظر قرار دهید توجه به تناسب بین سبک میز کنسول و نوع عنصر تزیینی ای است که برای آن مورد استفاده قرار می دهید. به عنوان مثال قرار دادن مجسمه ای با جزئیات زیاد روی یک میز کنسول ساده ومینیمال را صرفا به افرادی که علاقه مند به ترکیب سبک های مختلف اند، توصیه می کنیم.

چیدمان میز کنسول با آثار تزیینی برجسته


6. شمع در چیدمان میز کنسول

ایده ای مناسب برای داشتن فضایی رمانتیک! به همین دلیل انتخاب مناسبی برای دکوراسیون اتاق خواب عروس محسوب می شود. اگر به دنبال ارتقای جلوه رمانتیک آن در چیدمان میز کنسول هستید، پس ریسه های نوری و یک گالری دیواری با عکس هایی به یادماندنی را هم به این ترکیب اضافه کنید. 

شمع در چیدمان میز کنسول


7. چیدمان میز کنسول با سبدهای حصیری

میز کنسول متناسب با نوع طراحی ای که دارد، می تواند فضای ذخیره سازی قابل توجهی در اختیار شما قرار دهد. اما این کاربرد آن به همین جا ختم نمی شود. بلکه شما می توانید از راه های مختلفی، این فضای ذخیره سازی را افزایش دهید. قرار دادن سبدهای حصیری در قسمت زیرین ان یکی از جذاب ترین گزینه های پیش روی شما است. با این کار نه تنها فضای مناسبی برای قرار دادن وسایل مختلف پیدا می کنید، بلکه جلوه ای روستیک هم به دکوراسیون منزل تان می بخشید.

چیدمان میز کنسول با سبدهای حصیری


8. چیدمان میز کنسول به سبک بوهمین

این ایده مختص علاقه مندان به سبک دکوراسیون خاصی به نام بوهمین است. در این سبک عناصری با جلوه ای قدیمی و اغلب چوبی یا فلزی به چیدمان منزل اضافه می شود. اگر شما هم از علاقه مندان به آن هستید، می توانید وسایل عتیقه ای که دارید را به چیدمان میز کنسول چوبی خود اضافه کنید و جلوه ای بوهمین به دکوراسیون منزل تان ببخشید.


9. عناصر روشنایی در چیدمان میز کنسول

اضافه کردن عناصر مربوط به روشنایی فضا به چیدمان میز کنسول، می تواند سهم قابل توجهی در ارتقای روشنایی دکوراسیون و همچنین ایجاد جلوه ای رمانتیک داشته باشد. این عنصر می تواند یک آباژور رومیزی یا ریسه های نوری قرار گرفته در یک شیشه باشد.

عناصر روشنایی در چیدمان میز کنسول


سخن پایانی؛ از شما متشکریم که تا پایان این مقاله از مجله تخصصی پیت کت با معرفی 9 ایده برای چیدمان میز کنسول همراه ما بودید. اینکه کدام یک از این ایده ها انتخاب مناسب تری برای چیدمان منزل شما هستند به سبک دکوراسیون منزل شما و همچنین اینکه چه مقدار اهل جسارت به خرج دادن در طراحی آن هستید، بستگی دارد. شما هم می توانید ایده های خود را در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید