خانه اتاق خواب چیدمان اتاق خواب 8 ایده رنگارنگ برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک

8 ایده رنگارنگ برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک

زمان مطالعه : 

10 دقیقه

حس و حالی که از اتاق خواب تان دریافت می کنید، در تمام طول روز همراه شما خواهد بود. فضایی که بخش قابل توجهی از زندگی خود را در آن می گذرانیم نیاز است دکوراسیونی شاد، آرامش بخش و دلنشین داشته باشد.

اگر اتاق خواب شما کوچک است، درواقع فرصت خوبی برای بهره مندی از بی نهایت ایده جذاب در دنیای طراحی داخلی دارید که برای اتاق خوابی با این مشخصات خلق شده اند. اما این موارد کدام اند؟ در این مقاله از مجله اینترنتی پیت کت با بررسی 8 ایده رنگارنگ  برای دیزاین اتاق خواب کوچک در کنار شما به این سوال پاسخ خواهیم داد. 


1. انتخاب پالت رنگی شاد و چشم نواز

رنگ ها از تاثیرگذارترین عناصر دکوراسیون در حس و حالی که به ما منتقل می کند، اند. درنتیجه می توان به خوبی از آنها در راستای تبدیل اتاق خوابی کوچک به فضایی هیجان انگیزتر کمک گرفت. برخی پالت رنگ فضاهای کوچک را به رنگ های خنثی و مخصوصا سفید محدود می دانند چرا که این رنگ ها را تنها گزینه های روی میز برای بزرگ تر به نظر رسیدن آن می دانند. 

دکوراسیون اتاق خواب کوچک

بله رنگ سفید با انعکاس نور از سطح خود، محیط را بزرگ تر نشان می دهد اما دیگر رنگ ها هم با روش های متفاوتی همچون ایجاد نقطه کانونی یا عمق بخشیدن به فضا، می توانند آن را بزرگ تر نشان دهند. بنابراین با خیال راحت رنگ هایی همچون مرجانی، زرد یا سبز لیمویی را به پالت رنگ اتاق خواب تان اضافه کنید. به شما توصیه میکنیم برای این که با کاربرد رنگ ها در دکوراسیون اتاق خواب کوچ آشنا شوید حتما مقاله " رنگ‌ها چگونه در بزرگ‌تر نشان دادن اتاق خواب شما معجزه می‌کنند؟ " را با دقت بالا مطالعه کنید 


2. کالای خواب در دکوراسیون اتاق خواب کوچک

اصلی ترین عنصر در دکوراسیون اتاق خواب، بدون شک تخت خواب است، بنابراین کالای خواب هم سهم زیادی در جلوه کلی آن دارند. با انتخاب روتختی و سرویس ملحفه و بالش هایی رنگارنگ با ترکیب رنگ هایی شاد همچون سفید و مرجانی یا سفید و آبی و قرمز، فضایی روشن تر خواهید داشت. تکنیکی که در اینجا به کمک آن اتاق خواب تان بزرگ تر به نظر می رسد، ایجاد نقطه کانونی به کمک رنگ و طرح های برجسته ی این عناصر تاثیرگذار از دکوراسیون است. 

دکوراسیون اتاق خواب کوچک


3. استقبال از طرح های مختلف در دکوراسیون اتاق خواب کوچک

آیا ترجیح می دهید از رنگ سفید برای دیوارها یا دیگر عناصر همچون پرده ها استفاده کنید اما همچنان به دنبال حضور رنگ هایی قوی هم در پالت رنگ هستید؟ خب اگر از طرفداران سبک مینیمال باشید احتمالا پاسخ شما به این سوال مثبت است. پاسخ شما در طرح هایی که در دکوراسیون مورد استفاده قرار می دهید، قرار دارد. 

دکوراسیون اتاق خواب کوچک

بله رنگ ها تنها روش برای جان بخشیدن به پالت رنگ نیستند. با ترکیب طرح های مختلف در قالب عناصر دکوراسیون، از لحاظ بصری تنوع بالایی به محیط می بخشید  و درنتیجه ابعاد اتاق خواب دیگر در مرکز توجه نخواهد بود. در این راستا توصیه می شود هرکدام از کوسن ها طرح و رنگ متفاوتی داشته باشند اما ابعاد کلی و رنگ های تکرار شده در طرح های آنها مشابه باشد.


4. دیواری برجسته در دکوراسیون اتاق خواب کوچک

یکی دیگر از ایده های رنگارنگ پیش روی شما انتخاب رنگی برجسته همچون زرد برای یکی از دیوارهای اتاق و در ادامه انتخاب رنگی خنثی همچون سفید یا خاکستری روشن برای دیگر دیوارها است. این ایده ها هم از همان تکنیک ایجاد نقطه کانونی استفاده می کند تا هم اتاق را بزرگ تر نشان دهد و هم به آن عمق بخشد. برای این دیوار برجسته همچنین می توانید از کاغذ دیواری یا دیوارپوش استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک


5.  پالتی رنگارنگ بدون آشفتگی در اتاق خواب

بله استفاده از رنگ های مختلف می تواند موجب ایجاد جلوه ای آشفته در دکوراسیون اتاق خواب کوچک شود. چاره ی کار چیست؟ برای رفع این مشکل، صرفا کافی است از رنگ هایی استفاده کنید که در چرخه رنگ کنار هم قرار می گیرند و رنگ های مشابه نامیده می شوند. به عنوان مثل زرد، نارنجی و گلبهی و قرمز. چهار رنگ مختلف که می توانید با خیال راحت آنها را در کنار هم استفاده کنید.


6. یک تابلوی نقاشی بزرگ در دکوراسیون اتاق خواب کوچک

وجود یک تابلوی نقاشی بزرگ در دکوراسیون اتاق خواب کوچک به تصور برخی افراد آن را کوچک تر نشان می دهد، این در حالی است که حضور این عنصر جذاب در ابعاد بالا با ارتقای جلوه های بصری فضا باعث به حاشیه رفتن کوچک بودن ابعاد اتاق خواب تان می شود. 
در مورد طرح و رنگ آن متناسب با دیگر بخش های دکوراسیون عمل کنید. اگر فضای اطراف آن خنثی و مینیمال است، پس تابلویی در طرح و رنگی برجسته انتخاب کنید. از طرفی اگر به اندازه کافی عناصر رنگارنگ در دکوراسیون به کار برده اید، تابلویی با پالت رنگ خنثی و تصویری انتزاعی انتخاب منطقی تری خواهد بود.


7.  استفاده از رنگ های تیره

رنگ های تیره با عمق بخشیدن به فضا، باعث بزرگ تر به نظر رسیدن آن می شوند. بنابراین اگر اتاق خواب کوچک شما دسترسی خوبی به نور طبیعی دارد، توصیه می کنیم رنگی تیره همچون آبی مات را هم با خیال راحت برای دیوارها یا دیگر بخش های دکوراسیون امتحان کنید و برخلاف تصور عموم شاهد تاثیر آن در کم رنگ شدن کوچک بودن فضای اتاق خواب شوید. 


8.  ریسه های نوری در دکوراسیون اتاق خواب کوچک

ارتقای نورپردازی یکی از نکاتی است که در مورد دکوراسیون اتاق خواب کوچک نیاز است مد نظر قرار دهیم. اولین گزینه اضافه کردن یک آباژور ایستاده مینیمال است که هم اتاق خواب رمانتیک و هم روشنایی متعادل تری داشته باشید. گزینه بعدی کمک گرفتن از نورهای نقطه ای یا چراغ های ریلی برای ارتقای روشنایی تاکیدی محیط است و اما هیجان انگیزترین ایده استفاده از ریسه های نوری برای بخش های مختلفی همچون اطراف آینه ی قدی یا گالری دیواری و حتی پرده ی اتاق است. برای این که اطلاعات بیشتری برای نورپردازی اتاق خواب داشته باشید برای شما واجب است که مقاله " آموزش انتخاب صحیح نورپردازی دکوراسیون اتاق خواب " را با دقت مطالعه کنید 

ریسه های نوری در دکوراسیون اتاق خواب کوچک​​​​​​​
کلام آخر! خوشحالیم که تا پایان این مقاله از مجله اینترنتی پیت کت با بررسی 8 ایده ی رنگارنگ برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک در کنار ما بودید. با در نظر داشتن این نکات می توانید فضایی شاد و مهیج در اتاق خواب تان خلق کنید. شما خوانندگان عزیز هم می توانید نظرات و ایده های خود را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

خرید آباژور مناسب اتاق کوچک

از عناصر کوچک اما تاثیر گذار در دکوراسیون اتاق خواب های کوچک وسایل نورپردازی به ویژه آباژور است. به شما توصیه میکنیم حتما قبل از شروع طراحی دکوراسیون اتاق خواب کوچک خود به این مجموعه سر بزنید و مدل های آباژور ها رو ببینید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید