خانه پیت کت دانشنامه انواع برند های موجود ام دی اف در ایران

انواع برند های موجود ام دی اف در ایران

زمان مطالعه : 

8 دقیقه

امروزه، به دلیل تغییر شیوه و سبک زندگی استفاده از کمد دیواری، کابینت، قفسه های دیواری و غیره بیش از قبل باب شده است. همین امر منجر گشته استفاده از ام دی اف MDF در مقایسه با گذشته بیشتر شود. 

اگر تمایل دارید اطلاعاتی درباره بهترین برند ام دی اف در ایران یا تولیدکنندگان ورق ام دی اف به دست آورید، یا اصلا بدانید ام دی اف چیست؟ با این مطلب از تیم دانشنامه مجله پیت کت همراه باشید. 


ام دی اف MDF چیست؟

تخته فیبر با چگالی متوسط یا ام دی اف ( MDF) در بسیاری موارد از عملکرد بهتری نسبت به چوب جامد و خشک برخوردار است.  MDF   از الیاف چوب و رزین بازیافتی تهیه و ساخته می شود و پس از آن در دستگاه های مخصوص خشک و فشرده شده و برای تولید ورق های متراکم و پایدار مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل آن که ام دی اف از مواد بازیافتی ساخته می شود، آن را دوستدار محیط زیست و اصطلاحا سبز می خوانند. 

بیشتر بخوانید: دانستنی هایی درباره مزایا و معایب ام دی اف 

ام دی اف در مقایسه با چوب در برابر گرما و رطوبت از مقاومت بیشتری برخوردار است. معمولا،  تخته های چوبی جامد هنگام افزایش دما و رطوبت منبسط و منقبض می شوند، که این امر تاثیر منفی بر وسایل ساخته شده با چوب دارد. اگر توجه کرده باشید، کابینت ها، کمدها، درب های چوبی در مقایسه با محصولات ساخته شده با ام دی اف به مراقبت و نگهداری بیشتری نیازمند هستند. 

ام دی اف  را می توان با دستگاه های CNC در فریم های یک تکه ای برای استفاده های ویژه آسیاب کرد. همچنین، ام دی اف را می توان به راحتی در اندازه های بزرگتر استفاده کرد.  انواع ورق ام دی اف را می توان در ساخت کابینت، کمد، میز، تخت، قفسه، کتابخونه، قاب عکس و غیره مورد استفاده قرار داد و از آنها طرح های زیبا و چشم نوازی تولید کرد.

انواع برند های موجود ام دی اف در ایران


مزایا و معایب ام دی اف

حالا که بالاتر با ام دی اف آشنا شده اید، بد نیست اطلاعاتی درباره مزایا و معایب استفاده از ام دی اف به دست آوریم. 

از جمله مزایای ام دی اف می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

1. ام دی اف ارزان و به صرفه است و در مقابل محصولات چوبی از قیمت خرید کمتری برخوردار است. 

2. سطح ام دی اف بسیار صاف و مناسب استفاده در طرح ها و نقوش وسایل مختلف است. با صافکاری سطوح ام دی اف می توان فضایی درخشنده و صاف ایجاد کرد. 

3. به دلیل سازگاری بالایی که ام دی اف ها دارند، می توان از آنها در تهیه محصولات مختلف زیادی بهره برد. 

4. به دلیل اینکه ام دی اف از بازیافت محصولات چوبی/ کاغذی و غیره تولید می شود، دوستدار محیط زیست است و آسیبی به آن وارد نمی کند. 

5. به دلیل رطوبت کمی که ام دی اف در خود جای می دهد، برای استفاده در طراحی داخلی مانند تهیه کابینت، مبل و غیره بسیار مناسب است. همچنین، این قابلیت ام دی اف منجر به افزایش ماندگاری و مقاومت آن می شود. 

6. ام دی اف را می توان به راحتی صاف کرد و نقوش مختلف زیبا و چشم نواز خاصی  را روی آن پیاده کرد. 

انواع برند های موجود ام دی اف در ایران

از جمله معایب ام دی اف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. ام دی اف به راحتی از طریق آب و استفاده از مایعات دیگر خیس شده و ورم می کند. در واقع، می توان گفت مایعات زیبایی و سلامت ام دی اف را به خطر می اندازند. 

2. به دلیل نوع مواد به کار برده شده در ساخت ام دی اف، معمولا این محصولات پیج ها را به خوبی نگه نمی دارند. 

3. گاها، به دلیل مواد و متریال ام دی اف، کار کردن با آن و تولید محصولی جدید امری سخت و طاقت فرسا به نظر می رسد. 


انواع برندهای موجود ام دی اف در ایران 

ام دی اف در صنایع چوبی ایران جایگاه فراوانی دارد و معمولا از انواع ورق ام دی اف در ساخت کمد، قفسه، کابینت، میز، مبل و غیره استفاده می شود. اما آیا تا به حال به عنوان یک تولیدکننده ام دی اف به اینکه بهترین برند ام دی اف در ایران کدام است، فکر کرده اید؟ یا حتی به عنوان یک خریدار محصولات داخلی این سوال که بهترین برند ام دی اف ایران کدام است، اندیشیده اید؟ 

انواع برند های موجود ام دی اف در ایران

اگر اینطور بوده، در این مطلب به پاسخ سوال خود می رسید و با بهترین برند ام دی اف ایران آشنایی پیدا می کنید. تولیدکنندگان ورق ام دی اف، بهترین برند ام دی اف را برندهای زیر معرفی کرده اند:

  • آرین سینا 
  • فومنات
  • نوین چوب 
  • پاک چوب 
  • ایزوفام
  • فرامید 


البته برندهای بسیار دیگری همچون برند YILDIZ که  تولید کننده آن ترکیه است، هم جز محبوب ترین برندها است. در واقع می توان گفت برندهایی که چندین سال است در حوزه تولید ام دی اف مشغول به کار هستند، در دسته بهترین برند ام دی اف شناخته می شوند. 

در آخر، حالا که با انواع برندهای تولید کننده ام دی اف آشنا شده اید و می دانید بهترین برند ام دی اف ایرانی کدام برند است، با آگاهی بیشتری می توانید نسبت به خرید محصولات ایرانی اقدام کنید و با خیال راحت به عنوان یک تولیدکننده یا یک مصرف کننده نسبت به خرید ام دی اف خام یا محصول نهایی ساخته شده از ام دی اف با بهترین چوب ام دی اف اقدام کنید و از آن چندین سال متوالی استفاده نمایید.  


اگر به عنوان یک تولیدکننده یا یک خریدار با برند تولیدکننده باکیفیت ام دی اف در کشور آشنایی پیدا کرده اید که مرغوبترین محصولات را ارائه می کند، حتما در ادامه ما و دیگر مخاطبین مجله اینترنتی پیت کت را با آن برند آشنا کنید و نظر خود را در رابطه با آن ارائه دهید.  

برچسب ها:
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید