خانه دکوراسیون پذیرایی چیدمان پذیرایی آموزش به زبان ساده طراحی پذیرایی مدرن

آموزش به زبان ساده طراحی پذیرایی مدرن

زمان مطالعه : 

9 دقیقه

طراحی پذیرایی مدرن می‌تواند فضای پذیرایی منزل شما را متفاوت کند. استفاده از متدهای مدرن طراحی دکوراسیون این روزها بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و علت آن را می‌توان در زیبایی منحصر به فرد استفاده از طراحی پذیرایی مدرن دانست.

از آنجایی که اتاق پذیرایی منزل مهم‌ترین بخش خانه و پر رفت و آمد ترین بخش آن محسوب می‌شود طراحی این بخش نیز حائز اهمیت می‌باشد. استفاده از طراحی پذیرایی مدرن این بخش از منزل شما را به فضایی شاد و پر انرژی تبدیل خواهد کرد. برای اینکه یک فضای بی‌نظیری در پذیرایی منزل خود داشته باشید می‌بایست اطلاعات و آگاهی لازم درباره این مدل از طراحی پذیرایی را داشته باشید.
در ادامه این مطلب قصد داریم نکات کلیدی و آموزشی ساده درباره طراحی پذیرایی مدرن را برای شما ارائه کنیم. 


هماهنگی در رنگ‌ها اولین گام طراحی مدرن

هارمونی رنگ‌های استفاده شده در این سبک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ همچنین وجود هماهنگی و تطابق میان رنگ‌های وسایل استفاده شده در پذیرایی می‌تواند برزیبایی این طراحی بیافزاید.

آموزش به زبان ساده طراحی پذیرایی مدرن

وجود ترکیبی شاد از رنگ‌های متنوع در درون پذیرایی شما می‌تواند ایده‌ای مناسب برای داشتن فضایی شاد در داخل منزل شما باشد. بنابراین اصل اول در طراحی پذیرایی مدرن و بروز توجه به رنگ‌ها می‌باشد. 


نحوه چیدمان وسایل در سبک مدرن

در طراحی پذیرایی مدرن بیش از هر چیزی به چیدمان وسایل می‌بایست اهمیت داده شود! اینکه وسایل مربوط به بخش پذیرایی خانه مانند مبلمان و عسلی‌ها و تلویزیون را چگونه و در کدام قسمت از پذیرایی خانه قرار دهید در داشتن نمای زیبا اثر گذار است.

به طور کلی در این بخش از این سبک طراحی شما بسته به سلیقه و تعدا مبلمانی که دارید می‌بایست به نحوی آنها را بچینید که اشخاص با نشستن بر روی مبلمان دید کاملی به تلویزیون داشته باشند. شما می‌توانید نمونه‌هایی از این چیدمان را در تصاویر مشاهده کنید.

آموزش به زبان ساده طراحی پذیرایی مدرن​​​​​​​

در ادامه این مطلب قصد داریم بیشتر درباره چیدمان مبل به سبک مدرن با شما صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.


چیدمان مبل در پذیرایی به سبک مدرن

بخشی از طراحی پذیرایی مدرن به چیدمان مبل‌ها مربوط می‌شود. مهم ترین نکته‌ای که برای این بخش باید در نظر داشته باشید این است که این چیدمان باید بر اساس فضای پذیرایی شما و متناسب با طراحی دکوراسیون و همچنین روحیات اعضای خانواده شما باشد.
چیدمان مبل در سبک مدرن بر دو اساس می‌باشد؛ اول ایجاد فضای صمیمی و دوستانه و دوم ایجاد فضایی رسمی و لوکس در پذیرایی منزل شما!

چیدمان مبل در پذیرایی به سبک مدرن

شما باید بدانید که کدام یک از این دو مورد مدنظرتان می‌باشد و بعد از آن با رعایت نکات زیر به چیدن مبل‌ها اقدام کنید.

1. از تکیه دادن مبل‌ها به دیوار پذیرایی خودداری کنید. این نکته بیشتر در سبک چیدمان دوستانه به چشم خواهد آمد چرا که رعایت فاصله مبلمان از دیوار در این مدل طراحی داخلی باعث بزرگتر به نظر رسیدن هال و پذیرایی و نیز ایجاد فضایی صمیمی تر خواهد شد. 

2. سعی کنید نورپردازی مناسبی برای محل قرار گیری مبل‌ها فراهم کنید؛ این موضوع از آن جهت اهمیت داشته که محل مبلمان در کانون توجه است و معمولا پذیرای تمام مهمانان شماست. ما در ادامه مقاله آموزش طراحی پذیرایی مدرن از نورپردازی به عنوان یک عامل در پروسه طراحی صحبت خواهیم کرد. 

3. تفاوت در میان مدل‌ها مبلمان زیاد نباشد؛ در صورتی که از مبل های متفاوت استفاده می کنید به هارمونی محیط توجه نمایید.

4. کوسن‌ها را دست کم نگیرید؛ بسیاری از افراد از نقشی که کوسن‌ها در زیبایی محیط دارند بی‌تفاوت می‌باشند. با انتخاب و طراحی کوسن هایی متناسب با مبلمان و فرش مورد استفاده، زیبایی خیره کننده ای به محیط اطراف ببخشید.

5. به عنوان نکته پایانی در چیدمان مبلمان به سبک طراحی پذیرایی مدرن حتما توجه داشته باشید که هارمونی میان رنگ مبلمان و دیوار ها و همچنین فواصل میان خود مبل ها را رعایت کنید؛ چنانچه دارای هال و پذیرایی بزرگی هستید و نمی توانید با مبل های خود فضای آن را پر کنید می توانید از میز نهار خوری برای پر کردن قسمتی از فضای هال و پذیرایی خود استفاده کنید.


نورپردازی در طراحی پذیرایی مدرن

کمک گرفتن از لوسترهای مدرن یا آباژورهای زیبا که در طرح‌های مختلف نیز وجود دارند می‌تواد در طراحی پذیرایی به سبک مدرن شما را یاری کند. نورپردازی که از مهم‌ترین بخش‌های یک طراحی پذیرایی مدرن می‌باشد می‌تواند با کمی چاشنی خلاقیت روشنایی و فضای ایده‌آلی را برای پذیرایی شما به ارمغان بیاورد.

نورپردازی در طراحی پذیرایی مدرن


فلزات براق در طراحی پذیرایی مدرن

وقتی صحبت از طراحی پذیرایی می‌شود حال به سبک مدرن باشد یا غیر مدرن شما به وسایلی همچون میز تلویزیون و میز گلدان و وسایلی از این دست نیاز پیدا خواهید کرد. طراحی پذیرایی مدرن در این زمینه اولویت را به استفاده از میزها و وسایل زینتی با ماهیت وب، پلاستیک و همچنین ابزار با نمای چوب می‌دهد. برای مثال شما می‌توانید بجای خرید میز تلویزیون از شلف‌های متصل به دیوار که از جنس چوب نیز می‌باشند استفاده کنید. 

طراحی پذیرایی مدرن

با این حال در طراحی پذیرایی مدرن استفاده از فلزات براق تا جایی که امکان استفاده از آن باشد رایج است؛ برای مثال می‌توان از میز تلویزیونی با قسمت‌هایی از فلز براق استفاده کرد. و یا می‌توانید آنها را با طرح‌هایی از چوب صنعتی، شیشه یا تزئینات چشمگیر ترکیب کنید.


کاغذ دیواری ترفندی برای طراحی مدرن پذیرایی

طرح و رنگ دیوار نیز نکته‌ دیگری است که در این سبک است که باید به آن توجه کرد! اگر دیوار پذیرایی شما از رنگ خوبی برخوردار است و خرابی کمی دارد می‌توانید برای ایجاد یک فضای زیبا از تابلو‌های نقاشی و عکس استفاده کنید؛ در غیر این صورت اگر دیوار پذیرایی شما خرابی زیادی دارد دو راه بیشتر پیش روی شما نمی‌باشد! اول رنگ زدن دیوار و دوم استفاده از کاغذ دیواری.

کاغذ دیواری ترفندی برای طراحی مدرن پذیرایی​​​​​​​

استفاده از کاغذ دیواری برای طراحی به سبک مدرن مزیت‌های بسیاری نسبت به رنگ زدن دیوار دارد؛ هزینه کمتر، انعطاف بیشتر طرح‌ها و استفاده از چند طرح برای هر دیوار از مزایای کاغذ دیواری می‌باشد. اگر قصد استفاده از کاغذ دیواری برای طراحی پذیرایی مدرن را دارید فراموش نکنید که دیوار آرایی پذیرایی شما نشانه شخصیت شما خواهد بود و باید برای شما تداعی گر معنی خاصی باشد.
از این که تا انتهای این مقاله از مجله اینترنتی پیت کت با ما همراه بودید بسیار خوشحالیم و خواهشمندیم نظرات و سوالات خود را حتما با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید 

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید