خانه آشپزخانه چیدمان آشپزخانه رمز و راز طراحی دکوراسیون آشپزخانه یو شکل

رمز و راز طراحی دکوراسیون آشپزخانه یو شکل

زمان مطالعه : 

10 دقیقه

در بین ایده های مختلفی که برای طراحی آشپزخانه وجود دارند، آشپزخانه یو شکل بهینه ترین و یکی از مدرن ترین استفاده های ممکن را از فضا دارد. 

همانطور که از اسم آن مشخص است در این نوع طراحی کابینت ها و عناصر بزرگ دکوراسیون در طرحی به شکل یو (U) دور تا دور آشپزخانه قرار می گیرند. اما چه ایده هایی برای دکوراسیون این نوع آشپزخانه پیش روی ما است؟ اگر به دنبال پاسخ این سوال برای به روزرسانی چیدمان آشپزخانه یو شکل تان هستید، پس این مطلب با معرفی رمز و راز طراحی دکوراسیون آشپزخانه یو شکل برای شما نوشته شده است. 

استقبال از مینیمالیسم در آشپزخانه یو شکل 

آشپزخانه یو شکل به خودی خود بهترین استفاده را از فضای در دسترس دارد، حالا تصور کنید برای دکوراسیون آن هم از سبک مینیمال استفاده شود. بله قطعا شاهد جلوه ای بهینه، مدرن و البته لوکس خواهیم بود. اگر به دنبال بزرگ تر و مدرن تر نشان دادن آشپزخانه ی خود هستید، پس مینیمالیسم بهترین انتخاب برای آشپزخانه یو شکل شما خواهد بود. 

استقبال از مینیمالیسم در آشپزخانه یو شکل 

رنگ های خنثی یا قوی؟

به نظر شما رنگ هایی خنثی همچون سفید و خاکستری گزینه ای مناسب تر اند یا رنگ هایی برجسته و قوی همچون آبی نفتی و زرد؟ پاسخ درست برای این سوال بستگی به میزان جسارت شما در طراحی چیدمان آشپزخانه دارد. اگر به دنبال گزینه ای بی درد سر و راحت تر هستید، پس رنگ های خنثی انتخاب شما است اما اگر به دنبال حسی جدید و متفاوت اید، پیشنهاد می کنیم آشپزخانه ی خود را از رنگ های قوی و برجسته محروم نکنید. البته برای این که بتوانید بهترین و ایده آل ترین انتخاب رنگ را داشته باشید، حتما مقاله " 13 ایده الهام بخش برای انتخاب رنگ دکوراسیون آشپزخانه " را در مجله پیت کت مطالعه کنید

شخصی سازی آشپزخانه یو شکل

خب وقت صحبت از گزینه های پیش روی ما برای شخصی سازی دکوراسیون است؛ کاری که آشپزخانه یو شکل ما را از دیگر فضاهای مشابه کاملا متمایز می کند. برای اینکه چیدمان قلب خانه ی شما منعکس کننده ی درونی ترین ویژگی های شما باشد، نیاز است عناصری که نشانگر علائق تان اند را به آن اضافه کنید. این عنصر می تواند یک گلدان گل مورد علاقه ی شما باشد، یک عکس خانوادگی ، یک کتاب یا تابلوی کوچکی روی دیوار حاوی یک جمله یا تصویر انگیزشی برای شما باشد.

اضافه کردن چراغ های دیواری

تا می توانید دسترسی آشپزخانه یو شکل خود را به نور طبیعی و مصنوعی افزایش دهید. از آنجا که کار زیادی از دست ما در مورد اولی ساخته نیست پس به سراغ مورد دوم می رویم. یکی از بهترین راه ها اضافه کردن چراغ های دیواری در بخش خالی دیوار آشپزخانه یو شکل است که فضایی گرم و کلاسیک خلق می کند. اگر این فضای خالی را در اختیار ندارید، نورهای نقطه ای سقفی گزینه ی هیجان انگیز بعدی اند. 

عکس آشپزخانه یو شکل 

بیشتر بخوانید: آموزش نورپردازی آشپزخانه به طور شفاف و واضح 

کابینت هایی تیره در آشپزخانه یو شکل

آیا شما هم تصور می کنید انتخاب کابینت هایی تیره رنگ برای آشپزخانه یو شکل باعث کوچک تر به نظر رسیدن آن می شوند؟ خب واقعیت این است که آنها می توانند فضا را تاریک تر نشان دهند اما کوچک تر نه! دلیل آن هم به جذب نور توسط آنها و عمیق تر و متعاقبا بزرگ تر نشان دادن فضا برمی گردد. پس اگر آشپزخانه ی شما دسترسی مناسبی به نور طبیعی یا مصنوعی دارد، در مورد انتخاب رنگ هایی لوکس و تیره مردد نباشید. همچنین قبل از تصمیم گیری نهایی درباره کابینت های آشپزخانه خود حتما مقاله " جذاب ترین ترندهای کابینت آشپزخانه جدید + تصاویر " را مطالعه کنیدد تا انتخابی بروز و حرفه ای داشته باشید

کابینت هایی تیره در آشپزخانه یو شکل

یک تابلو یا گالری دیواری؟

از آنجا که معمولا دور تا دور آشپزخانه با کابینت پر می شوند، اغلب فضای عمودی خالی چندانی برای گالری دیواری نخواهیم داشت اما برای یک یا دو تابلوی مینیمال همیشه می توان جایی در آشپزخانه یو شکل پیدا کرد.

صندلی اپن در آشپزخانه یو شکل

صندلی اپن یکی از مینیمال ترین طرح ها را در بین  انواع صندلی دارد؛ طراحی ای که گزینه ای مناسب از آن برای آشپزخانه یو شکل می سازد. انتخاب یک صندلی اپن مدرن می تواند ایده ای مناسب برای یک آشپزخانه ی مدرن یا مینیمال باشد.

صندلی اپن در آشپزخانه یو شکل

جایگزین کردن بخشی از کابینت ها با شلف دیواری

یکی از مواردی که می تواند آشپزخانه یو شکل شما را از بی روح و خسته کننده شدن نجات دهد، جایگزین کردن بخشی از کابینت ها با شلف دیواری است. با این کار وسایل آشپزخانه ای که قرار بود درون کابینت ها خاک بخورند، تبدیل به عناصری دکوری می شوند و جلوه ی این فضا را ارتقا می بخشند. 

عناصر چوبی در آشپزخانه یو شکل

اگر به دنبال جان بخشیدن به چیدمان آشپزخانه یو شکل تان به کمک عناصر دکوراسیون هستید، وسایل چوبی می توانند شما را به نتیجه ی مورد نظرتان برسانند. این عناصر متناسب با طراحی ای که دارند می توانند جلوه ای روستیک، کلاسیک یا بوهمین به منزل شما ببخشند.

کابینت مات یا براق؟

کابینت ها بخش قابل توجهی از دکوراسیون آشپزخانه یو شکل را به خود اختصاص می دهند؛ بنابراین پاسخ این سوال می تواند تعیین کننده ی اصلی حس و حال این فضا باشد. اگر به دنبال ایجاد جلوه ای برجسته و متفاوت اید، پس کابینت براق همان چیزی است که نیاز دارید. از طرفی کابینت مات گزینه ای امن تر است چرا که قدرت سازگاری بیشتری با دکوراسیون های مختلف دارد و جلوه ای ملایم و خنثی به محیط می بخشد. 

ترکیب سفید و مشکی در آشپزخانه یو شکل

ترکیب رنگ سفید و مشکی در آشپزخانه یو شکل به آن جلوه ای لوکس و پیچیده می بخشد. این ترکیب را می توانید به کمک عناصر بزرگ آشپزخانه به راحتی ایجاد کنید و در ادامه در قالب وسایل کوچک تر نقش پر رنگ تری به آن ببخشید. 

عکس ترکیب سفید و مشکی در آشپزخانه یو شکل​​​​​​​

بیشتر بخوانید: 5 توصیه مهم چیدمان دکوراسیون آشپزخانه با وسایل سفید و مشکی 

سخن پایانی؛ از شما متشکریم که تا پایان این مقاله با بررسی رمز و راز طراحی دکوراسیون آشپزخانه یو شکل در کنار ما بودید. حالا نوبت شما است که از ایده ها و تجربیات خود برای داشتن آشپزخانه ای جذاب تر در ادامه ی این مقاله برای ما و دیگر خوانندگان مجله پیت کت بگویید. 

سفارش طراحی کابینت آشپزخانه یو شکل

حال که به پایان این مقاله تخصصی از مجله پیت کت رسیدم و کامل با رمز و راز های چیدمان آشپزخانه یو شکل آشنا شدیم، وقت این است که به فکر سفارش کابینت های آشپزخانه باشیم. اگر به دنبال یک مجموعه تولیدی منصف برای خرید کابینت آشپزخانه U شکل هستید حتما به سایت کابینت بازار سر بزنید
برچسب ها:
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید