خانه دکوراسیون پذیرایی چیدمان پذیرایی 7 توصیه ویژه برای شروع تغییر دکوراسیون خانه

7 توصیه ویژه برای شروع تغییر دکوراسیون خانه

زمان مطالعه : 

10 دقیقه

تغییر دکوراسیون خانه را از کجا باید شروع کنم، از کجا ایده برای تغییر دکوراسیون منزل پیدا کنم، چقدر باید برای بازسازی دکوراسیون منزل بودجه کنار بزارم. تمام این جملات سوالاتی هستند که به احتمال زیاد برای بسیاری از ما وقتی تصمیم به تغییر دکوراسیون و بازسازی خانه قدیمی و حتی طراحی دکوراسیون خانه جدیدمان می گیریم، برایمان پیش می آید. 

تغییر دکوراسیون خانه معمولا کاری چالش بر انگیز است. چرا که باید زمان زیاد و هزینه گزافی را برای آن صرف کنید تا به نتیجه رویایی خود برای منزلتان برسید. اما آیا با این حال باید از کنار گزینه هیجان انگیز تغییر دکوراسیون خانه به این راحتی عبور کنیم؟!

خیر؛ چون راهکار ها و ایده های خوبی وجود دارد که به کمک آنها حتی میتوانید دکوراسیون خانه کوچک خود را نیز به آسانی و با کمترین هزینه بازسازی و نو کنید. پس به جای این که فکر تغییر دکوراسیون خانه تان را از خیالتان دور کنید، ما با به ادامه این مطلب از مجله اینترنتی پیت کت بیایید تا با هم راهکار هایی که به شما امکان بازسازی و تغییر اصولی دکوراسیون منزلتان را میدهد؛ بررسی کنیم. البته فراموش نکنید ایده های الهام بخشی که برای شما در این مطلب آمده است را ذخیره کنید و در پروسه تغییر دکوراسیون خانه تان از آن بهره بگیرید 


پیش از آنکه دست به تغییر دکوراسیون بزنید، نیاز های خود و اعضای خانواده را بسنجید، سبک دکوراسیون دلخواه‌تان را تعیین کنید و وسایلی که دلتان با آن ها صاف نیست را کنار بگذارید. پس لطفا قبل از هر کاری، خوب به اطراف‌تان نگاه کنید


یکبار به چشم خریدار به منزلتان نگاه کنید

تنها وقتی می توانید نقاط قوت و ضعف دکوراسیون خانه خود را پیدا کنید که به چشم خریدار آن را بررسی کنید. بعد از بررسی از دید خریدار شما باید بتوانید به سوالات زیر پاسخی درست بدهید.

  • نقاط قوت و ضعف خانه از نظر شما چیست؟ 
  • آیا جنبه‌ی زیبایی‌ شناختی دکوراسیون، با سلیقه‌ی الان شما هم‌خوانی دارد؟ 
  • نظرتان راجع‌به پارچه‌ها و رنگ‌های به‌کاررفته در خانه چیست؟ 
  • با کدام بخش از دکوراسیون احساس راحتی نمیکنید؟

در این مرحله از بازسازی، باید دکوراسیون فعلی خانه را به‌طورکلی ارزیابی کنید، از نقاط قوت آن مجددا استفاده کنید و نقاط ضعف را (حتی اگر به آن‌ها عادت کرده‌اید) حذف کنید.


لیستی از تغییرات مورد نظرتان آماده کنید (برای رسیدن به خانه رویاهایتان)

لیستی از رویاهایتان برای دکوراسیون منزلتان تهیه کنید. بدون در نظر گرفتن محدودیت‌های مالی، هر کاری که دوست دارید انجام‌ دهید را بنویسید. سپس مشخص کنید که از پسِ انجام کدام کارها برمی‌آیید، توان انجام کدام کارها را ندارید، کدام کارها را باید همین حالا انجام دهید و انجام کدام کارها را می‌توانید به بعد موکول کنید. به گفته‌ی طراحان دکوراسیون داخلی، اگر چنین لیستی نداشته باشید، در اولویت‌بندی دچار مشکل می‌شوید.


نمونه‌هایی از دکوراسیون مورد علاقه تان را پیدا کنید

به جمع‌آوری تصاویری از خانه‌های دلخواه‌تان بپردازید. اگر تصمیم گرفته‌اید که طراحی منزل‌تان را به شرکت های تغییر دکوراسیون بسپارید، با جمع‌آوری ایده، به طراح خود کمک خواهید کرد تا درک درستی از سبک دکوراسیون دلخواه شما داشته باشد.

بهترین ایده برای تغییر دکوراسیون خانه

برای جمع‌آوری ایده های خوب دکوراسیون منزل می‌توانید سری با یک سرچ ساده به دنیایی عظیم از ایده ها در گوگل دست پیدا کنید و تصاویر موردنظرتان را ذخیره کنید.

عجولانه از این مرحله نگذرید. برای جمع‌آوری ایده بهتر است حداقل چند هفته یا حتی یک ماه به خودتان فرصت دهید چون  ممکن است سلیقه و عقیده‌ی شما به مرور تغییر کند یا ترند های دکوراسیون داخلی عوض شود و چیزی که امروز به نظرتان زیبا آمده یک ماه بعد برایتان خسته‌کننده باشد.


برای تغییر دکوراسیون حتما از اعضای خانواده کمک بگیرید (از آنها ایده بگیرید)

اگر تازه عروس و داماد هستید، احتمالا یکی از زوجین نسبت به دیگری علاقه‌ی کمتری به تغییر دکوراسیون و چیدمان منزل نشان می‌دهد و همه‌ی تصمیمات را برعهده‌ی دیگری می‌گذارد.

ولی شما نباید به‌ تنهایی تصمیم‌گیری کنید! چرا که ممکن است بعدها با اعتراض یا مخالفت همسرتان مواجه شوید. بنابراین از همسرتان بخواهید که در مراحل ابتدایی، یعنی جمع‌آوری ایده، با شما همراهی کند. از این ‌رو زمانی را در کنار هم به مشاهده‌ نمونه‌های موجود در اینترنت و بحث در مورد آن‌ها اختصاص دهید و نظر همسرتان را در مورد هر عکسی که نظرتان را جلب کرد، بپرسید.

تغییر دکوراسیون منازل کوچک و آپارتمانی

همچنین می‌توانید به‌صورت جداگانه به جمع‌آوری عکس‌های دلخواه‌تان بپردازید و بعدا عکس‌ها‌یتان را با یکدیگر مقایسه کنید. اینگونه هنگام انتخاب عکس‌ها، تحت تاثیر نظر همدیگر قرار نخواهید گرفت. هنگامی که عکس‌هایتان را به هم نشان دادید، تفاوت‌ها و شباهت‌های سبک‌های موردنظرتان آشکار خواهد شد.


برای انتخاب سبک دکوراسیون، به ندای درونتان گوش کنید 

بسیاری از افراد نمی‌توانند آنچه می‌خواهند را به درستی بیان کنند. اگر شما هم جزء این دسته‌اید، نگران نباشید! عکس‌هایی که جمع‌آوری کرده‌اید گویای خواسته‌ها و سبک دکوراسیون دلخواه شما هستند. از این رو توجه کنید که چه رنگ‌هایی، چه الگوهایی، چه جنس‌هایی و چه سبک چیدمان مبلمان در اکثر عکس‌هایی که انتخاب کرده‌اید به چشم می‌خورند. به این ترتیب از خواسته‌هایتان آگاه خواهید شد.

تغییران دکوراسیون خانه در کمترین زمان و ارزان

به گفته‌ی طراحان دکوراسیون داخلی، بسیاری از افراد تنها با سبک خاصی احساس راحتی می‌کنند و دقیقا می‌دانند که چه نوع دکوراسیونی را می‌پسندند و با چه نوع دکوراسیونی ارتباط برقرار نمی‌کنند. گرچه بهتر است گاهی سبک‌های متفاوت را نیز امتحان کنید ولی اگر عاشق سبک روستیک هستید، احتمالا در خانه‌ای مینیمالیستی و مدرن، غریبی خواهید کرد. پس به ندای درون‌تان گوش کنید.

تغییر دکوراسیون منزل به سبک روستیک

بیشتر بخوانید: 5 سبک برتر و محبوب دکوراسیون داخلی منزل را بیشتر بشناسید 


نیاز نیست همه وسایل منزل را نو بخرید، بعضی را تعمیر کنید

حال که برای طراحی سبک دلخواه‌تان از صفر شروع کرده‌اید، لیستی از وسایل موردنیازتان تهیه کنید و مشخص کنید که کدام‌ یک از وسایل فعلی‌تان باید دور ریخته شوند و کدام یک باید حفظ شوند.

در نظر داشته باشید که اگر مبل‌تان را دوست دارید ولی از روکشش خوش‌تان نمی‌آید، به‌راحتی می‌توانید روکشی جدید را جایگزین کنید، وسایل چوبی می‌توانند رنگ شوند و بسیاری از وسایل می‌توانند مجددا مورد استفاده قرار گیرند. اما اگر دلتان را نمی توانید با مبلمان قدیمیتان (حتی با تعویض پارچه ها) صاف کنید، به شما توصیه میکنیم بدون درنگ به فکر خرید مبلمان جدید باشید. چون در غیر این صورت هر وقت که به مبلمانتان نگاه کنید دل چرکین خواهید شد.

بازسازی و تغییر دکوراسیون قبل و بعد

اگر هم وسیله‌ی خاصی را از عزیزی به ارث برده‌اید، برایتان ارزش معنوی دارد ولی از ظاهرش خوشتان نمی‌آید، مجبور به حفظش نیستید! فراموش نکنید که زندگی کوتاه‌تر از آن است که با چیزهایی که دوست نداریم سپری شود. 


مجبور نیستید تغییرات را یکجا انجام دهید، مرحله به مرحله پیش بروید

اگر بودجه‌ی کافی در اختیار دارید، تمام تغییرات را یک‌جا انجام دهید. اگر دوست دارید همه‌ی کارها را با هم انجام دهید ولی درحال‌حاضر بودجه‌ی کافی ندارید، پول‌تان را پس‌انداز کنید تا در فرصت مناسب ایده‌های موردنظرتان را اجرا کنید.

اگر به‌هیچ‌وجه نمی‌توانید به‌یک‌باره دکوراسیون خانه را تغییر دهید و با مرحله‌‌ به‌ مرحله پیش رفتن نیز مشکلی ندارید، بهتر است تغییرات موردنظرتان را به چند مرحله تقسیم کنید. پیش از اتمام یک مرحله، سراغ مرحله‌ بعدی نروید و از نیمه‌کاره گذاشتن مراحل بپرهیزید.
احتمالا هیچ‌کس دوست ندارد در خانه‌ای نیمه‌کاره زندگی کند. پس مرحله‌به‌مرحله هر بخش خانه را تکمیل کنید. برای شروع، بهتر است از اتاق پذیرایی شروع کنید و دوستان‌‌تان را برای تماشای آن دعوت کنید. همچنین دکور پذیرایی، برای چیدن سایر بخش‌های خانه به ذهنیت شما جهت می‌دهد. 


کلام پایانی برای تغییر اصولی دکوراسیون خانه

تغییر دکوراسیون خانه دلایل مختلفی دارد که اگر مراحل آن دقیق و حساب شده پیش برود یک نتیجه فوق العاده به همراه دارد. اما اگر این فرآیند دقیق و حساب شده نباشد احتمالا علاوه بر هزینه ای گزاف نتیجه مطلوبی هم به همراه نخواهد داشت. پس بهتر است به نکاتی که در این مقاله اشاره کردیم توجه ویژه ای داشته باشید و اصلا بدون برنامه ریزی اقدام برای تغییر دکوراسیون منزل تان نکنید.


از این که تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید بسیار خوشحالیم و همچنین امیدواریم که نقطه نظرات و حتی تجربیات ارزشمند خود را که در پروسه تغییر دکوراسیون خانه به دست آوردید را با ما و دیگر مخاطبان عزیز و محترم مجله اینترنتی پیت کت در میان بگذارید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید