خانه اتاق خواب چیدمان اتاق خواب راهنمای چیدمان اتاق‌ خواب های کوچک

راهنمای چیدمان اتاق‌ خواب های کوچک

زمان مطالعه : 

5 دقیقه

همانطور که چیدمان صحیح، خانه‌ های کوچک را به فضایی مینیمالیستی و خلاقانه تبدیل می‌کند، چیدمان اشتباه، این خانه‌ها را کوچک‌تر و دلگیرتر نشان می‌دهد.

آپارتمان‌ های کوچک، معمولا اتاق‌ خواب‌ های کوچکی هم دارند و چیدمان اتاق خواب ‌ها حتی برای خلاق‌ ترین طراحان هم کاری چالش‌برانگیز است. اما واقعا چگونه می‌توانیم اتاق خواب کوچکی را که تماما با تخت‌خواب اشغال شده، به شیوه‌ی دلخواهمان بچینیم؟ آیا واقعا نمی تواینم در یک اتاق خواب 3*4 برای هر دو فرزندمان تخت خواب داشته باشیم.

پاسخ تمام این سوال " ما می توانیم " است. اگر شما در آپارتمانی زندگی می کنید که فقط دو اتاق خواب دارد و باید هر دو فرزندتان در یک اتاق خواب باشند راهکار های زیادی برای استفاده دو تخت خواب برای هر دوی آنها وجود دارد. شما می توانید از تخت خواب تاشو، تخت خواب مهمان و میزبان یا حتی بهتر از همه تخت خواب دو طبقه استفاده کنید. پیشنهاد ما در این شرایط تخت خواب دو طبقه است. چون تخت خواب دو طبقه علاوه بر این که دو تخت به شما می دهد برایتان کلی کشو و کمد می تواند به وجود بیاورد تا وسایلتان را در آن جای دهید. به شما پیشنهاد می کنیم اگر هنوز هم اطلاعاتتان درباره تخت خواب دو طبقه کافی نیست به مقاله " معرفی و بررسی مزایا و معایب انواع تخت خواب دو طبقه " ما مراجعه کنید و با دقت آن را بخوانید. 

اما سوال دوم، دقیق پاسخی مشابه سوال اول دارد. شما به راحتی با دانستن بعضی ترفند های هوشمندانه می توانید حتی در اتاق خواب های کوچک هم دکوراسیون ایده آل خود را داشته باشید. در این مطلب راهکارهایی برای چیدمان اتاق‌ خواب ‌های کوچک به شما خواهیم آموخت. پس لطفا برای رسیدن به دکواسیون ایده آل اتاق خواب کوچک خود با ما همراه باشید. 

1. روی دیوار های اتاق خوابتان بنویسید

عکس راهنمای چیدمان اتاق خواب کوچک
نوشتن جمله‌ای کوتاه روی دیوار، یا نصب کردن لوازم تزیینی به شکل حروف، جزو ایده‌ های جذاب برای دکوراسیون اتاق خواب های کوچک است. با این ترفند، اتاق‌ خواب‌ های کوچک هم بزرگتر نشان داده می‌شوند هم توجه افراد را بیشتر به خود جلب می کنند. دیوارهای مشکی و کاغذ دیواری ‌های طرحدار، هر دو برای اجرای این ایده مناسب هستند.


2. اتاق زیر شیروانی را با استیکر دیواری تزیین کنید

راهنمای چیدمان اتاق‌ خواب های کوچک
بخش اعظمی از دیوارهای اتاق‌های زیر شیروانی، کج و شیب‌دار هستند. البته فقط اتاق های زیرشیروانی نیستند که دیوارهای کج دارند، بلکه اتاق خواب بسیاری از خانه های کوچک نیز ممکن است به ناچار اینگونه طراحی شده باشند. این ویژگی، طراحی، چیدمان و انتخاب تخت‌ خواب برای این اتاق‌ها را سخت‌تر می‌کند. با این‌ حال می‌توانید با نصب استیکرهای زیبا روی این دیوارها، اتاق خواب کوچتان را دل‌بازتر کنید.

بیشتر بخوانید: 5 ایده ناب و خلاقانه برای تزیین اتاق خواب های خیلی کوچک 


3. به دکوراسیون اتاق خوابتان لباس های طرح دار بپوشانید

راهنمای چیدمان اتاق‌ خواب های کوچک​​​​اگر دیواری از اتاق‌ خواب کوچک شما سراسر پنجره‌ است، از پرده‌های بلند و طرحدار استفاده کنید. پرده‌های طرحدار زیبا، جلوه‌ی بیشتری به اتاقتان می‌بخشند. همچنین با انتخاب پرده‌ای با جنس عالی، اتاقی به شیکی هتل‌های لوکس خواهید داشت.


4. در چیدمان اتاق خواب کوچکتان از چراغ های دیواری استفاده کنید

دیزاین اتاق خواب کوچک
مسلما اتاق‌ خواب‌‌ های کوچک، فضای کافی برای میز‌عسلی کنار تخت ندارند. پس بهتر است در این اتاق‌ها به جای آباژور یا چراغ‌ خواب، از لامپ‌های دیواری استفاده کنید. این لامپ‌‌ها نور مورد نیاز اتاق خواب کوچک شما را تامین و فضای کمتری را اشغال می‌کنند.


5. برای دیوار اتاق خواب کوچک خود به سراغ شلف ها بروید

دگکوراسیون اتاقخواب کوچک
​​​​​​​
​​​​​​​انتخاب کمد و قفسه با مقاومت بالا و از جنس خوب، یکی دیگر از نکات قابل بررسی در چیدمان دکوراسیون اتاق‌ خواب های کوچک هستند. طبیعتا کمدهای فانتزی و لوکس در این اتاق‌ها جایی ندارند و باید از کمد هایی با مقاومت و بهینه ترین روش استفاده از فضا، استفاده شود. بهترین گزینه برای اسفاده بهینه از فضای موجود در اتاق خواب های کوچک، انواع کمد و شلف دیواری ام دی اف است. آیا می دانید چرا ام دی اف؟ ام دی اف ویژگی های فراوانی دارد. از ویژگی های برتر آن می توانیم به قدرت مانور بالا برای ساخت طرح های مختلف در ابعاد و اندازه های متفاوت در کنار کیفیت بالا و درجه یک است. به شما پیشنهاد می کنیم به مقاله ام دی اف چیست ما برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با دیگر ویژگی های ام دی اف سر بزنید.

بیشتر بخوانید: ترفند های حرفه ای برای استفاده از کمد در اتاق خواب های کوچک 

ساخت قفسه‌ای زیبا و کاربردی، کار سختی نیست. نصب چند شلف دیوارکوب بالای تخت کافی است تا در اتاق‌ خوابی کوچک، جا برای همه‌ی کتاب‌ها، وسایل‌ دکوری و گلدان‌های شما باز شود. اگر دوست دارید با بهترین و پرفروش ترین مدل شلف های دیواری آشنا شوید حتما به وب سایت بلج(www.bolej.ir) مراجعه کنید تا با یک چشم بر هم زدن با کلی مدل جدید و پرطرفدار مواجه شوید.


6. نرمی و لطافت را با بالشت ها به اتاق خواب کوچک خود بیاورید

راهنمای چیدمان اتاق‌ خواب های کوچک
​​​​​​​ذوق و سلیقه شخصیتان را حتی در اتاق خواب های کوچک نیز می‌توانید به نمایش بگذارید. برای این کار می توانید تخت‌ خوابتان را با بالشت‌های زیبا پر کنید. با این کار اتاقی زیبا و البته گرم و نرم برای روزهای سرد و بارانی خواهید داشت.


7. گل و گلدان را در دیزاین اتاق کوچک خود فراموش نکنید!

راهنمای چیدمان اتاق‌ خواب های کوچک
هیچ چیز به اندازه‌ی گیاهان سبز نشاط و سرزندگی را برای اتاق های کوچک به ارمغان نمی‌آورد. پس هنگام چیدمان اتاق ‌خواب کوچک‌تان، استفاده از گلدان را فراموش نکنید. اگر حوصله‌ی نگهداری از گیاهان طبیعی را ندارید، می‌توانید از گیاهان مصنوعی استفاده کنید. حتی قرار دادن یک گلدان کوچک لب پنجره تاثیر بسزایی در اتاق شما خواهد داشت.


8. دوستداران کتاب، میزمطالعه دیواری را هم در چیدمان اتاق خواب بیاورید

راهنمای چیدمان اتاق‌ خواب های کوچک
​​​​​​​اگر اتاق‌خواب کوچک شما فقط برای خواب نیست و برای کار و مطالعه هم استفاده می شود، پیشنهاد می‌کنیم به جای استفاده از تخت بزرگ، از تخت‌ خواب تاشو یا تخت خواب های کم جا استفاده کنید تا فضا برای میز تحریر نیز فراهم شود. اینگونه با یک تیر دو نشان خواهید زد: در طول روز فضای کافی و شب‌ها تختی راحت خواهید داشت.

اگر برای دیزاین اتاق خوابتان تصمیم به تهیه یک میز مطالعه دیواری گرفتید، به شما توصیه می کنید حتما سری به وب سایت بلج برای دیدن انواع مدل های میز تحریر دیواری سر بزنید تا بتوانید با جدیدترین مدل ها آشنا شوید و براحتی با صرف زمان کمی مدل مورد نظر خود را سفارش دهید.

امیدواریم این 9 نکته ای که برای دیزاین اتاق خواب های کوچک مطرح کردیم برای شما مفید و موثر باشد و باعث شود تا اتاق خوابی دلباز و پر انرژی داشته باشید. لطفا نظرات و تجراب خود را با و دیگر مخاطبان پیت کت مطرح کنید

1

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

دیدگاه کاربران
  • یلدا
    02 شهریور 01

    میشه اتاق منو بگید

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید