خانه اتاق خواب چیدمان اتاق خواب 9 نکته مهم که برای داشتن اتاق خواب رمانتیک باید بدانید

9 نکته مهم که برای داشتن اتاق خواب رمانتیک باید بدانید

زمان مطالعه : 

9 دقیقه

چه یک سبک دکوراسیون کلاسیک را برای اتاق خواب خود انتخاب کرده اید و چه به استقبال اتاق خوابی به سبک مدرن رفته اید، با عملی کردن ایده هایی ساده می توانید اتاق خواب خود را تبدیل به فضایی رمانتیک و عاشقانه ای کنید. 

راز رسیدن به اتاق خوابی با چیدمان رمانتیک و عاشقانه ایجاد محیطی راحت به کمک جزئیات دکوراسیون است. بافت ها، رنگ دیوارها، کاغذ دیواری و نورپردازی تنها گوشه ای از این جزئیاتی هستند که می توانند بین یک اتاق خواب ساده و یک اتاق خواب رمانتیک و رویایی تمایز ایجاد کنند. 

اگر بانوی خوش‌سلیقه‌ای هستید و می‌خواهید که چیدمان اتاق خواب خود را با کمترین هزینه، به محیطی رمانتیک و رویایی تبدیل کنید، این مقاله برای شما نوشته‌شده‌است. در انتهای این مقاله شما می‌توانید بدون نیاز به مشاوره و کمک طراح دکوراسیون اتاق خواب، بهترین المان‌ها را برای دکوراسیون رمانتیک اتاق خواب خود انتخاب کرده و آن‌ها را به راحتی اجرا کنید. 


1. راحتی محیط؛ پیش نیاز شروع طراحی دکوراسیون اتاق خواب رمانتیک

اولین چیزی که خیلی ها برای ایجاد فضایی رمانتیک از آن غافل می شوند، راحتی اتاق خواب است. تا وقتی فضای آن برای شما از هر نظر راحت نباشد، هیچ کدام از ایده هایی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، نتیجه بخش نخواهند بود. بخشی از راحتی برمی گردد به کنترل میزان نور طبیعی ورودی به اتاق. با استفاده از پرده هایی بلند و البته نه چندان ضخیم به راحتی میزان نور طبیعی ای که صبح ها وارد اتاق می شود را کنترل کنید تا بیدار شدنی همراه با آرامش را تجربه کنید.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب رمانتیک

بیشتر بخوانید: مهم ترین نکاتی که برای طراحی رنگ اتاق خواب باید بدانید 


2. استفاده از رنگ مشکی به عنوان رنگ دوم؛ راهی برای ایجاد جلوه ای مدرن و جذاب

وقتی صحبت از ایجاد محیطی رمانتیک به میان می آید، ذهن اغلب افراد به سمت رنگ قرمز یا صورتی می رود. با این وجود رنگ مشکی اگر تاثیری بیشتر از رنگ قرمز نداشته باشد، کمتر از آن ندارد. رنگ مشکی در عین حال جلوه ای باشکوه و مدرن برای اتاق خواب شما به ارمغان خواهد آورد. بنابراین اگر از طرفداران رنگ های قوی هستید، استفاده از رنگ مشکی را برای عناصری همچون دیوارها و روتختی فراموش نکنید.

عکس اتاق خواب رمانتیک


3. استفاده از سبک دکوراسیون ساحلی برای رسیدن به دیزاین اتاق رمانتیک

سبک ساحلی به دلیل پیش زمینه هایی که در ذهن اغلب ما وجود دارد، قابلیت ایجاد فضایی رمانتیک را دارد. در این راستا از رنگ هایی همچون سبز، آبی روشن و شنی در پالت رنگی دکوراسیون استفاده کنید. در کنار آن انتخاب یک تخت خواب سایبان دار و گل ها و گیاهان سایز بزرگ به جای عناصر تزیینی پر زرق و برق شما را تا حد زیادی به سبک ساحلی و فضای رمانتیک مدنظرتان نزدیک خواهد ساخت.

استفاده از سبک دکوراسیون ساحلی برای رسیدن به دیزاین اتاق رمانتیک


4. استفاده از وسایل نورپردازی مختلف مثل ریسه های نوری در تزیین اتاق خواب 

تامین نور اتاق خواب را به چراغ های سقفی محدود نکنید. برای خود چندین گزینه در راستای تنظیم نور اتاق ایجاد کنید. گزینه های زیادی از جمله لامپ های دیواری، آباژور، چراغ خواب، چراغ های زمینی و رومیزی در تنوع بالا برای رسیدن به نوری ملایم برای فضای اتاق پیش روی شما هستند. مقوله نورپردازی اتاق خواب بسیار گسترده است، اگر دوست دارید اتاق خوابتان ویژه تر به نظر بیاید حتما مقاله " اصول نورپردازی اتاق خواب های مدرن و شیک " بخوانید

استفاده از وسایل نورپردازی مختلف مثل ریسه های نوری در تزیین اتاق خواب


5. استفاده از بافت ها برای گرما بخشیدن به دکور اتاق خواب رمانتیک 

تا می توانید از بافت های متنوع در دکوراسیون اتاق خواب استفاده کنید. با استفاده از بالش های تزیینی خزدار، روتختی هایی از جنس های مختلف و تکنیک لایه سازی برای قالی های اتاق که به معنای قرار دادن یک یا چند قالی کوچک تر روی قالی یا فرش اصلی اتاق است، می توانید بافت های متنوع و نرم و گرمی به دکوراسیون اتاق خواب خود اضافه کنید و فضای آن را رمانتیک تر سازید.

استفاده از بافت ها برای گرما بخشیدن به دکور اتاق خواب رمانتیک


6. شومینه؛ انتخابی ایده آل اگر قصد اعمال تغییرات در ساختار اتاق دارید

قطعا شما به فکر تنظیم گرمای اتاق خواب خود بوده اید اما اگر قصد ایجاد تغییراتی در ساختار اتاق خود را دارید، از اضافه کردن یک شومینه به فضای اتاق غافل نشوید. شومینه علاوه بر جلوه ی منحصربه فردی که به اتاق می بخشد، فضایی گرم و صمیمی ایجاد می کند که هیچ وسیله ی گرمایشی دیگری نمی تواند ایجاد کند.

عکس اتاق خواب های رمانتیک


7. تخت خواب های کم ارتفاع؛ یک المان مدرن برای اتاق خواب ها رماتیک و عاشقانه

در نگاه اول استفاده از تخت خوابی با ارتفاع کم شاید شما را به یاد سبک بوهمین بندازد که احتمالا خیلی هم رمانتیک به نظر نمی رسد. اما دلیلی ندارد که تنها با استفاده از یک تخت خواب با ارتفاع کم، دکوراسیون به هم ریخته ای به بهانه ی دنبال کردن سبک بوهمین داشته باشید. تمام عناصر دکوراسیون خود را به سبک مدرن انتخاب کرده و بچینید و تنها تخت خواب خود را زمینی تر کنید. 

تخت خواب های کم ارتفاع؛ یک المان مدرن برای اتاق خواب ها رماتیک و عاشقانه


8. استفاده از رنگ زرد؛ بهترین انتخاب برای مینیمالیست های رمانتیک

اگر بدون استفاده از عناصر تزیینی مختلف به دنبال ایجاد فضایی رمانتیک و در عین حال مینیمال هستید، استفاده از طیف های مختلف رنگ زرد را برای 60 درصد ( بر اساس قانون 10-30-60) پالت رنگی اتاق خواب خود امتحان کنید. در کنار آن برای ایجاد برجستگی هایی در دکوراسیون از رنگ سبز گیاهان کمک بگیرید.

استفاده از رنگ زرد؛ بهترین انتخاب برای مینیمالیست های رمانتیک


9. استفاده از سرویس خواب های تاج دار برای ارتقای دکوراسیون اتاق خواب

تخت خواب های تاج دار گزینه ی خوبی برای افرادی هستند که می خواهند بدون استفاده از عناصر اضافی فضای رمانتیک اتاق خواب خود را ارتقا بخشند. با انتخاب تخت خواب هایی با تاج های قابل جدا شدن قادر خواهید بود بعد از مدتی با جدا کردن آن تنوع زیادی در دکوراسیون آن ایجاد کنید. هرچند تاثیر این تاج ها در جلوه ی اتاق تا حدی است که خیلی زود دلتنگ حضور دوباره ی آنها در اتاق خواب خود خواهید شد.


در این مقاله در کنار هم با 9 ایده ی به روز و جذاب برای تبدیل فضای بی روح و خسته کننده اتاق خواب به محیطی رمانتیک و رویایی آشنا شدیم. در دنیای دکوراسیون و طراحی داخلی هر ساله شاهد عرضه ایده های زیادی برای ارتقای جلوه ی اتاق خواب هستیم و تلاش ما در مجله دکوراسیون پیت کت بر این است که مخاطبان خود را در جریان جدیدترین و ناب ترین ها قرار دهیم. شما هم می توانید ایده های خود را در این زمینه در ادامه ی این مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

خرید انواع تخت خواب برای اتاق خوابهای رمانتیک

تخت خواب برای اتاق خواب های رمانتیک اصلی ترین عنصر محسوب خواهد شد و همان طور که گفته شد باید به آن توجه ویژه داشته باشید. به شما پیشنهاد میکنیم برای بررسی بهترین مدل تخت خواب های بازار به سایت آف دکور سر بزنید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید