خانه اتاق خواب چیدمان اتاق خواب 8 ایده حرفه ای برای فرار از کمبود جا در اتاق خواب

8 ایده حرفه ای برای فرار از کمبود جا در اتاق خواب

زمان مطالعه : 

11 دقیقه

زمانی به کوچک بودن اتاق خواب به چشم یک نکته منفی نگاه می شد اما امروزه این موضوع فرصت بسیار خوبی برای به کار بردن به روز ترین و مدرن ترین ایده ها و عناصر دکوراسیونی که برای فضاهای کوچک خلق شده اند، در اختیارمان قرار می دهد. 

در این مقاله از مجله تخصصی دکوراسیون پیت کت قصد داریم به بررسی 8 ایده که برای فرار از کمبود جا در اتاق خواب به کمک شما خواهند آمد، بپردازیم. اگر شما هم می خواهید فضایی جذاب تر و کاربردی تر از اتاق خواب کوچک خود بسازید، در ادامه با ما همراه باشید تا مفصل درباره چیدمان اتاق خواب کوچکتان صحبت کنیم.


1. انتخاب هوشمندانه تخت و سرویس خواب

سرویس خواب بزرگ ترین عنصر در دکوراسیون اتاق خواب است پس می توان گفت بیشترین سهم را در استفاده بهینه از فضای آن دارد. اگر به اندازه کافی فضای ذخیره در اتاق خواب خود دارید، پس بدون شک تخت خواب تاشو بهترین گزینه برای شما خواهد بود. گزینه ای که فضای اضافی ای به خود اختصاص نمی دهد و شما را با فضای خالی زیادی روبه رو می سازد و هم جلوه ای مدرن به دیزاین می بخشد. اما اگر با کمبود فضای ذخیره روبه رو هستید، دو گزینه دیگر یعنی سرویس خواب کشودار یا سرویس خواب جک دار مناسب اتاق خواب شما هستند. 

عکس تخت تاشو یک نفره مدرن


2. اکسسوری سرویس خواب

نوع اکسسوری سرویس خواب از دیگر عوامل تاثیرگذار در استفاده بهینه از فضای اتاق خواب است. به عنوان مثال نیمکت، پاف یا میز پاتختی ای را انتخاب کنید که فضای داخلی یا زیرین آن خالی باشد و بتوانید از آنها برای نگهداری وسایلی همچون کتاب یا لوازم مربوط به تخت خواب استفاده کنید. 


3. سبک مینیمال، بهترین گزینه برای اتاق خواب کوچک

سبک مینیمال برپایه سادگی و کاربردی بودن بنا شده است. سبکی که در آن از عناصر دکوراسیون زیادی استفاده نمی شود تا جریان انرژی فضا به بهترین نحو ممکن حفظ شود. در این سبک از رنگ های روشن و به ویژه سفید در پالت رنگ دکوراسیون استفاده می شود و عناصری انتخاب می شوند که استفاده بهینه ای از فضای در دسترس داشته باشند. همه این مولفه ها در کنار هم از این سبک گزینه ای مناسب برای اتاق خواب های کوچک می سازد. گزینه مناسب بعدی دکوراسیون اتاق خواب به سبک مدرن است که آن هم به دور از زرق و برق بسیار و شلوغی است و می تواند گزینه خوبی برای اتاق خواب های کوچک باشد.

سبک مینیمال، بهترین گزینه برای اتاق خواب کوچک


4. استفاده از انواع شلف دیواری در اتاق خواب های کوچک

در اتاق خواب های کوچک ما به دنبال این هستیم که نهایت استفاده را از فضا داشته باشیم اما منظور از فضا صرفا فضای افقی آن نیست بلکه فضای عمودی که شامل دیوارها می شود نیز قرار است درصد قابل توجهی از فضای ذخیره مورد نیاز ما را فراهم کنند. یکی از راه های استفاده از آن، شلف دیواری هستند. از این شلف ها می توان برای نگه داری آثار دکوری همچون تابلوی نقاشی یا گالری دیواری، کتاب، گلدان و بسیاری دیگر از عناصر بر اساس اینکه آن اتاق خواب متعلق به چه کسی و در چه سنی است، استفاده کرد. استفاده از انواع شلف دیواری ارتباط مستقیمی با داشتن اتاق خوابی به سبک مینیمال دارد. به شما توصیه میکنیم حتما برای آشنایی بیشتر با انواع شلف و کاربرد آنها در دکوراسیون مینیمال مقاله " فضا سازی مینیمال دکوراسیون با شلف دیواری " را مطالعه کنید


5. استفاده از کمدهای درب ریلی

گفتیم بهتر است بیشتر از فضای عمودی اتاق خواب کوچک خود استفاده کنیم و یکی از راه های عملی کردن این اصل، استفاده از کمد لباس درب ریلی است. کمدهایی که بیشترین استفاده ممکن را از فضای کمی که به خود اختصاص می دهند، دارند. فراموش نکنید از انواع آن که در رنگ سفید یا رنگی روشن ساخته شده اند برای اتاق خواب خود استفاده کنید.


6. استفاده از وسایلی با چندین کاربرد در دیزاین اتاق خواب کوچک

امروزه در دنیای طراحی داخلی و دکوراسیون در ابعاد وسیعی شاهد حضورعناصر دکوراسیونی که دارای چندین کاربرد اند، هستیم. عناصری که هم از نظر استفاده بهینه از فضای اتاق و هم از نظر اقتصادی به صرفه هستند. این مورد بیشتر برای بخشی از اتاق که به فضای کار یا مطالعه شما اختصاص دارد، مربوط می شود. 

دیزاین اتاق خواب کوچک​​​​​​​

میز تحریرهایی کوچک و کم جا با طراحی هایی فوق العاده شیک از جمله این عناصر هستند که می توان از آنها هم به عنوان میز، هم شلف دیواری  و هم قفسه کتاب استفاده کرد و در عین حال فضای عمودی بسیار کمی نیز به خود اختصاص می دهند. یکی دیگر از این عناصر فوتون ها هستند که هم مبل و هم تخت خواب دارند و گزینه خوبی برای فضاهای اداری، دکوراسیون اتاق خوابگاه ها یا اتاق خواب های کوچک به شمار می روند.


7. دراور اتاق خواب خود را حرفه ای انتخاب کنید

دراور یکی از اصلی ترین عناصر دکوراسیون است که برای فرار از کمبود جا می توانید روی آن حساب باز کنید. دروارهایی که بیشتر فضای عمودی  اتاق را به خود اختصاص می دهند انتخاب کنید. نوع چیدن لباس ها درون آن نیز می تواند سهم زیادی در افزایش فضای ذخیره ی آن داشته باشد. از روی آن هم به عنوان یک شلف دیواری می توان استفاده کرد و گلدان های کوچک، کتاب ها یا دیگر عناصر کوچک دیزاین را روی آن قرار داد.


8. استفاده از فضای پشت در اتاق خواب کوچک

پشت در فرصت بسیار خوبی برای استفاده به عنوان فضای ذخیره وسایل مختلف در اختیار شما قرار می دهد. از جمله این موارد می توان به محل نگهداری کیف، تخته وایت برد، آویزان کردن لباس ها و همچنین نصب شلف هایی با عرض کم برای نگهداری کتاب اشاره کرد.


از این که تا پایان این مقاله از مجله پیت کت همراهمان بودید بسیار خوشحالیم. همچنین از شما خواهشمندیم که با نوشتن نظرات یا دیگر نکاتی که در این مقاله به آن ها اشاره نشده است، در بخش نظرات همین صفحه، ادامه دهنده این مطلب باشید.

خرید قسطی سرویس خواب کشودار

همان طور که در ابتدا این مقاله گفته شد از مهم ترین راه های فرار از کمبود جا در اتاق خواب استفاده از انواع سرویس خواب کشودار است. به شما توصیه میکنیم حتما قبل از خرید سرویس خواب خود سری به وب سایت بلج (ابداع کننده سرویس خواب های کشودار در کشور) بزنید و مدل های آنها را بررسی کنید
2

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

دیدگاه کاربران
  • snavidb93
    29 شهریور 00

    سلام نکته ای که درباره سرویس خواب گفتین واقعا درسته و خیلی کاربردی بود خودم انجامش دادم و راضی ام اگر ممکنه مطلبی درباره ی دکوراسیون و نحوه چیدمان اتاق کار هم بذارید ممنون

    • عارف محمدی
      30 شهریور 00

      با عرض سلام و درود خدمت شما دوست عزیز و بزگوار؛ از این که مجله اینترنتی پیت کت را دنبال میکنید از شما بسیار سپاس گزاریم و همچنین حتما در آینده بسیار نزدیک مطالب بیشتری در زمینه چیدمان اتاق خواب قرار خواهیم داد.

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید