خانه اتاق خواب وسایل اتاق خواب راهنمای خرید بالشت

راهنمای خرید بالشت

زمان مطالعه : 

4 دقیقه دقیقه

فاکتورهای زیادی هستند که بر کیفیت خواب شما تاثیر می‌گذارند. یکی از این عوامل بالشت شماست. انتخاب یک بالشت اشتباه می‌تواند باعث سردرد و یا درد در کمر و گردن شما شود و یا اگر به این دردها مبتلا هستید باعث تشدیدشان شود.​​​​​​​

پس عاقلانه است اگر برای انتخاب بالشت مناسب وقت کافی بگذارید. بالشت مناسب هرشخص می‌تواند با توجه به عادات خوابیدن و مشخصات فیزیکی وی با دیگران متفاوت باشد. اما داشتن یک بالشت مناسب می تواند ضامن سرحال بیدار شدن شما در صبحگاهان باشد. ما در اینجا با طرح چند نکته به شما کمک می‌کنیم تا بالشت مناسب خود را پیدا کنید. پس با ما همراه باشید

انواع بالشت های ارگونومی


1. سایز و اندازه بالشت:


سایز بالشتی که انتخاب می‌کنید ارتباط مستقیمی با ابعاد تخت و نحوه خوابیدنتان دارد.


برای تختهای دوقلو سایزهای استاندارد وجود دارند، برای تختهای کویین‌سایز بالشتهای کویین‌سایز و برای تختهای کینگ‌سایز یا سلطنتی هم سایز بالشتهای مخصوص موجود است که می توانید از هرکدام بنا به سایز تختتان یک جفت انتخاب کنید. البته اگر بالشت بزرگتر را ترجیح می دهید از استفاده از بالشتهای بزرگ روی تخت کوچکتان نترسید. هتل های گران قیمت بسیاری از چهار بالشت کینگ‌سایز روی تختهای کوئین‌سایز استفاده می‌کنند. همه چیز بستگی به سلیقه و راحتی شما دارد.



2. بودجه خود را برای خرید بالش تعیین کنید:

قیمت بالشت های طبی

مثل هر بازار دیگری برای خرید بالشت نیز گستره‌ی وسیعی از کیفیت‌ها و برندهای با قیمتهای متفاوت وجود دارد  و معمولاً هم مثل خریدهای دیگرتان هرچقدر پول بدهید آش میخورید.

بالشتها ارزان کوچک  ساخته شده از فوم را حتی می‌توانید با قیمتهای زیر 20 هزار تومان هم پیدا کنید. از سوی دیگر نیز بالشتهای خاص قیمتهایی بالاتر از 400 هزار تومان دارند. اگر نمی خواهید زیاد هزینه کنید و در عین حال می خواهید جنس معقولی داشته باشید پیشنهاد ما این است که 2 بالشت با قیمتی در حدود 60 هزار تومن در نظر بگیرید، که اگر هم خواستید برای تکیه دادن استفاده کنید بتوانید روی هم قرارشان دهید. داستان از این قرار است که بالشتهای بزرگتر معمولاً به خاطر لوکس بودن پول بیشتری طلب میکنند.



3. معمولاً چگونه بر روی بالش می خوابید:

عکس حالت های خوابیدن

نحوه خوابیدن معمول خود را در نظر داشته باشید، هرکس معمولاً الگوی خاصی برای خوابیدن دارد. بعضی به پشت، بعضی پهلو، بعضی مانند جنین، بعضی به روی شکم و... .

اگر شما از افرادی هستید که به پشت می خوابید، بهتر است از بالشتهای تخت و مسطح استفاده کنید و اگر عادت دارید به پهلو یا روی شکم بخوابید به بالشتی نیاز خواهید داشت که بتواند تکیه‌گاه مناسبی برای گردنتان باشد. بالشتهای با برندهای معتبر معمولاً به همراه خود راهنما و شناسنامه‌ای دارند که در مورد خواص و موارد استفاده آنها توضیح میدهد. پیشنهاد میکنیم حتماً پیش از خرید آن را مطالعه کنید.



4. جنس بالش:

تصمیم بگیرید که دوست دارید بالشت زیر سرتان چطور جنسی داشته باشد. اگر دوست دارید بالشتی سفت‌تر داشته باشید که وقتی زیر سرتان میگذارید و یا از این رو به آن رو می چرخید تغییر شکل ندهد به سراغ بالشتهای پر شده از فوم بروید.

بالشتهای پر شده از کرک و پر اما حس نرمتری دارند و شکل سر شما را به خود می گیرند. انواع بالش هایی هم تولید میشوند که از متریالهای ترکیبی استفاده میکنند (برای مثال در مغز فوم و در اطراف از پَر تشکیل شده‌اند و جنسشان در طرفین با وسط متفاوت است.). اگر سابقه حساسیت و آلرژی دارید و در عین حال علاقمند به استفاده از بالشتهای ساخته شده از پَر هستید هم نگران نباشید، انواع ضد حساسیت این بالشتها را هم میتوانید با کمی جستجو و هزینه‌ی بیشتر پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: آیا مموری فوم برای بالش مناسب است؟ 



5. رو بالشتی:

اگر از بالشتهای ساخته شده از فوم استفاده می کنید نوع روبالشتی (به جز اینکه باید به شما حس خوبی منتقل کند و در عین حال بهداشتی باشد!؟)  اهمیت خاصی ندارد.

اما اگر از بالشت های ساخته شده از پر پرندگان استفاده می‌کنید توجه داشته باشید حتماٌ از روبالشتی استفاده کنید که بافت آن ریز و محکم باشد تا از بیرون زدن پرها از پارچه‌ی روبالشتی جلوگیری کند (هیچکس دوست ندارد موقع جابجا شدن روی تختش با فرو رفتن انتهای پر در صورتش مواجه شود.) و نکته دیگر اینکه روبالشتی را حداقل به تعداد بالشتها تهیه کنید و بگذارید هر بالشت روبالشتی مخصوص به خود را داشته باشد، این به نظافت و مرتب بودن اتاق شما بسیار کمک می‌کند.



6. مراقبت و نگهداری از بالش:

​​​​​​​

اگر از برندهای بزرگ و شناخته شده ای مانند فروشگاه اینترنتی بلج که دارای انواع بالش طبی و معمولی هستند، بالشت خریداری می کنید حتماً به همراه کالای خواب به شما دفترچه‌ای شامل دستورالعمل نگهداری و شستشوی کالا در اختیارتان خواهند گذاشت که پیشنهاد می‌کنیم آن را در جای امنی نگهداری کنید تا بتوانید در موقع لزوم از آن استفاده کنید.

در غیر این صورت حتماٌ از فروشنده بخواهید تا برایتان توضیح دهد که بالشت خریداری شده چگونه باید شستشو شود. بعضی از انواع بالشت قابلیت شسته شدن در ماشین لباسشویی را دارند و بعضی را فقط باید به دست خشک‌شویی بسپارید. رعایت نکردن این موارد می تواند منجر به بلاستفاده شدن بالشت شما شود.

امیدواریم توانسته باشیم تا با اشاره به موارد فوق به شما کمک کنیم تا خواب راحت‌تری را تجربه کنید. شما هم اگر نکته‌ای به نظرتان می‌رسد که جایش در این مطلب خالی است و یا تجربه‌ای در خصوص خرید بالشت دارید که دوست دارید به اشتراک بگذارید، ما منتظر شنیدن آن هستیم.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید