خانه اتاق خواب پرده اتاق خواب راهنمای انتخاب پوشش پنجره برای اتاق خواب

راهنمای انتخاب پوشش پنجره برای اتاق خواب

زمان مطالعه : 

5 دقیقه دقیقه

امروزه انواع مختلفی از پرده و پوششهای پنجره تحت عناوین تجاری متفاوتی در بازار موجود هستند که هرکدام مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. اما وقتی در مورد اتاق خواب صحبت می کنیم ممکن است حتی قضیه از این هم پیچیده تر شود چون تنظیم نور اتاق خواب اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

اما برای اینکه به جواب این سوال پی ببریم که کدام نوع پرده یا دیگر انواع پوشش پنجره برای اتاق خواب شما مناسب است ساده ترین راه این است که از خودتان سوال کنید به چه چیزی نیاز دارید؟! حال ما در اینجا جدا از پرده‌های معمول بازار شما را با انواعی از پوششها برای پنجره آشنا می کنیم که جواب بهتری به این سوالتان بدهید. پس از شما دعوت می کنیم با ما همراه باشید در انتخاب پوشش پنجره برای اتاق خواب!



1. تاریکی مطلق اتاق خواب

تاریکی مطلق اتاق خواب

اگر شما از آن دسته افراد هستید که تاریکی مطلق هنگام خواب را از نان شب واجب تر می دانید و یا وضعیت شغلتان ایجاب می کند تا بعضاً مجبور باشید در روز بخوابید و ترجیح می دهید شب را در اتاق خوابتان شبیه سازی کنید.


به شما پیشنهاد می کنیم از انواعی از شیدهایی که تاریکی مطلق را به اتاق خوابتان می آورند استفاده کنید.


به لطف بازار بزرگ این نوع پوششها می توانید نوع متناسب با دکوراسیون و مبلمان اتاق خواب و هماهنگ با کالای خواب خود را با تلاش نه چندان زیادی و با کمی جستجو پیدا کنید.



2. نور با طعم فیلتر

نوربا طعم فیلتر

نوعی دیگر از پوششهای پنجره که معمولا برای اتاق خواب استفاده می شوند هم هستند که به شما این امکان را می دهند تا در مواقع دلخواه از نور طبیعی و در مواردی که دوست دارید از نور فیلتر شده به رنگ دلخواهتان استفاده کنید. حتی می توانید با نیمه باز کردن فیلتر از حالتی ترکیبی استفاده کنید. این یعنی دست و بال شما برای تنظیم نور و درجات آن بسیار باز است.



3. پرده ها و پوششهای ضد UV برای پنجره

پرده ها و پوششهای ضد UV برای پنجره

اگر در مناطقی زندگی می کنید که نور آفتاب مستقیم به درون اتاق خوابتان می تابد و در عین حال می خواهید از شر صدمات  اشعه ماورابنفش خورشید همزمان با استفاده از مزایای آن در امان باشید پیشنهاد ما استفاده از پوششهای ضد UV است. شما با تهیه این نوع از پوشش می توانید در عین در امان نگه داشتن پوستتان از این اشعه از نور خورشید استفاده کنید و حتی چشم انداز بیرون را هم تا حد قابل قبولی در نظر حفظ کنید. خبر خوب دیگر اینکه به واسطه حذف اشعه UV  فرش، مبلمان، کالای خواب، تابلوها و دیگر وسایل شما نیز عمر طولانی تری را تجربه خواهند کرد.



4. برای شما که در اتاق خوابتان تلویزیون می بینید

دکوراسیون اتاق خواب با تلویزیون و نورپردازی آن

اگر از آن دسته از افرادی هستید که در اتاق خوابتان تلویزیون دارید و تمایل به دیدن تلویزیون در اتاق خواب دارید باید پیشنهاد کنیم که یا از شیدهای تاریکی مطلق و یا پوششهای ضد UV استفاده کنید. هردوی این پوششها جلوی انعکاس نور بر صفحه تلویزون شما را خواهند گرفت. اگر تلویزیون اتاق خوابتان را در تاریکی مطلق برای دیدن فیلم سینمایی دوست دارید سراغ شیدهای نوع اول و اگر می خواهید با حضور نوری مطبوع اخبار ببینید سراغ پوششهای ضد UV برای اتاق خوابتان بروید.



5.  اما دمای اتاق خواب

دمای اتاق خواب برای نورپردازی

اگر ضمن اهمیت دادن به  زیبایی و موارد فوق دغدغه های محیط زیستی دارید و یا از مبلغ بالای قبضهای برق و گاز برای گرم و سرد کردن اتاق خسته شده اید (و در عین حال کمی پول اضافه برای خرج کردن هم دارید!) خوشحال باشید چون انواعی از شیدهای پنجره اتاق خواب به بازار آمده که می تواند با بسته شدن، دمای اتاق خواب شما را اگر گرم است گرم، و اگر سرد است سرد حفظ کند. این نوع پوششها در حال حاضر تنوع زیادی در مدل ندارند ولی می توانید آنها را با پرده ها و انواع دیگر شید ترکیب کنید.

بیشتر بخوانید: شش ترفند ساده و ارزان برای تزیین اتاق خواب 

در انتها فراموش نکنید که ما موارد کاربردی در بازار را با شما مطرح کردیم. شما می توانید هر کدام از این موارد را به تنهایی و یا به صورت ترکیبی با یکدیگر و یا پرده های معمول و سنتی استفاده کنید. امیدواریم در این مطلب به شما کمک کرده باشیم تا با دید بازتری به سراغ خرید پوشش برای پنجره اتاق خواب خود بروید.

اگر شما هم تجربه ای در خصوص خرید پرده و یا پوششهای پنجره برای اتاق خواب دارید خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید