خانه دکوراسیون پذیرایی سرامیک و کفپوش راهنمای انتخاب بهترین کفپوش برای منزل

راهنمای انتخاب بهترین کفپوش برای منزل

زمان مطالعه : 

14 دقیقه

نصب کفپوش نیز مانند هر کار هزینه بردار دیگری، چالش‌برانگیز و دلهره‌آور است. اگر تجربه‌ کافی نداشته باشید، کار حساس‌تر هم می‌شود! احتمالا هنگام خرید کفپوش، سوالات زیادی به ذهن‌تان می‌رسند، مثلا: چوب بلوط بهتر است یا گردو؟ کفپوش چه رنگی باشد بهتر است؟ چگونه کفپوشی متناسب با شکل و اندازه‌ خانه و رنگ دیوارها انتخاب کنم؟ کفپوش‌های تیره و روشن چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟ با ما همراه باشید تا علاوه بر این که پاسخ این سوالات را به دست آورید، با زیر و بم انتخاب کفپوش مناسب برای منزلتان آشنا شوید 

انتخاب رنگ کفپوش برای خانه 

انتخاب رنگ، یکی از مهم‌ترین قسمت‌های طراحی دکوراسیون خانه است. چرا که رنگ‌های مناسب، جوی دلپذیر و آرام برای اعضای خانواده به وجود می‌آورند و به راحتی بر حال و هوای منزل نیز تاثیرگذار خواهند بود.

رنگ کفپوش‌ منزل سلیقه صاحب‌خانه را نشان می‌دهد و می‌تواند خانه‌ را به محیطی منحصر به فرد تبدیل کند، پس نباید انتخاب رنگ کفپوش خانه را سَرسَری بگیریم. در ادامه با هم مهم ترین نکاتی را که باید در انتخاب رنگ کفپوش برای خانه  مدنظر قرار دهید، بررسی میکنیم 

انتخاب رنگ کفپوش برای خانه 


1. اصولی کار کنید 

ظاهر کفپوش‌های چوبی توسط دو عامل اصلی تعیین می‌شود، نقش و نگار چوب که به نوع آن برمی‌گردد و پرداخت نهایی که رنگ کفپوش را می‌سازد. توصیه‌ ما به شما این است که ابتدا رنگ مورد علاقه خود و رنگی که به دیزاین منزل شما می‌آید را انتخاب کنید. سپس سراغ نقوش چوب‌ها بروید و در نهایت کفپوشی که هماهنگی بیشتری با خانه دارد را بخرید. 


2. متراژ خانه را حتما بررسی کنید 

مهم‌ نیست که خانه‌ی شما بزرگ‌ است یا کوچک. چون رنگ کفپوش‌ها، تاثیر زیادی بر جلوه خانه خواهد داشت. اگر خانه‌ای بزرگ و عریض دارید، می‌توانید از طیف رنگ‌های گرم یا تیره استفاده کنید. این رنگ‌ها فضا را کوچک‌تر نشان می‌دهند و همین امر باعث دنج‌تر شدن خانه‌ شما خواهد شد.

رنگ‌های روشن بر خلاف رنگ‌های تیره، فضاهای کوچک را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. اگر خانه‌ای کوچک دارید، از رنگ‌های روشن و خنثی مثل بژ یا چوب روشن بلوط استفاده کنید و تفاوت را احساس کنید! با استفاده از این رنگ‌ها بدون این که نیاز به حذف برخی وسایل داشته باشید، خانه‌ای دل‌بازتر خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: راهنمای چیدمان اتاق پذیرایی کوچک به سبک ایرانی 


3. از روانشناسی رنگ ها غافل نشوید

نحوه چیدمان خانه و رنگ‌ کفپوش و دیوارها، همگی تاثیر بسزایی بر اتمسفر خانه خواهند گذاشت. اکثر طراحان با رنگ‌هایی مثل قرمز یا نارنجی که ممکن است پس از مدتی خسته‌کننده شوند، مخالف‌اند ولی این بدین معنی نیست که باید دور تمام رنگ‌های شاد و گرم را خط بکشید. هر رنگی زیبایی خودش را دارد، مثلا رنگ‌های روشن خانه را شاداب‌تر و باطراوت‌تر می‌کنند، طیف زرد نماد خوش‌بینی و انرژی است، سفید و بژ روشن خانه را دل‌بازتر و تمیز‌تر نشان می‌دهند، تناژ خاکستری آرامش‌بخش، قهوه‌ای رنگی خنثی و نماد سبک دکوراسیون داخلی روستیک و مشکی لوکس و باکلاس است و با استفاده از آن می‌توانید تضاد زیبایی در خانه ایجاد کنید. در ادامه با هم با رنگ چوب هایی که در دکوراسیون منزل استفاده می شود، آشنا می شویم 

بهترین کفپوش برای منزل 

  • چوب درخت صنوبر یا افرا در دسته‌ چوب‌های زرد تا قرمز قرار می‌گیرند.
  • رنگ چوب درخت آلبالو و اقاقیا طیف طلایی قرمز و قهوه‌ای دارد.
  • چوب ونج و افروموزیا تناژ قهوه‌ای براق خاکستری و سیاه دارند.
  • چوب تنباکو، ساج و گردو نیز در دسته‌ی چوب‌های تیره قرار می‌گیرند و به مرور زمان و زیر نورهای مختلف تغییر رنگ می‌دهند.

بیشتر بخوانید: انواع چوب و ویژگی های آنها را برای استفاده در طراحی دکوراسیون بشناسید 


4. قبل از انتخاب رنگ کفپوش، از خانه خود تست نور بگیرید

در طول روز به‌تدریج میزان روشنایی خانه تغییر می‌کند. ممکن است وقتی خرید می‌کنید شب باشد و مجبور شوید زیر نور لامپ، رنگ کفپوش‌ های مختلف را مقایسه کنید ولی فراموش نکنید که کفپوش‌ ها زیر نور لامپ و نور خورشید، رنگ متفاوتی خواهند داشت. کمی فکر کنید! کفپوش ‌های شما کجا و زیر چه نوری نصب خواهند شد؟ آشپزخانه‌ای که تمام طول روز در آن رفت و آمد خواهید کرد، اتاق خوابی که تنها شب‌ها در آن استراحت خواهید کرد یا اتاقی که بچه‌ها بعد از ظهر ها در آن بازی خواهند کرد؟ هر کدام از این فضاها نور مخصوص به خودش را دارد. پس در انتخاب رنگ کفپوش برای آن‌ها دقت کنید!

قبل از انتخاب رنگ کفپوش، از خانه خود تست نور بگیرید


5. به حفظ هارمونی کفپوش با سایز وسایل دکوراسیون منزل توجه کنید

هنگام انتخاب رنگ کفپوش، خانه را خالی در نظر نگیرید، بلکه دکور نهایی خانه را تصور کنید و اطمینان حاصل کنید که رنگ موردنظر با این دکور هم‌خوانی دارد. اگر می‌خواهید مبلمان خانه بیش از هر چیز در مرکز توجه باشد، از رنگ‌های خنثی که توجه را به سمت مبلمان سوق می‌دهند استفاده کنید. تناژ قرمز، ظاهری لوکس به خانه می‌دهد و با مبلمان بزرگ و سلطنتی می‌آید. تناژ قهوه‌ای نیز معمولا برای سبک روستیک مناسب است.

خرید کفپوش برای خانه


در زمان خرید کفپوش برای خانه، به نگهداری و نظافت آنها هم فکر کنید

هنگام خرید، حتما به نگهداری از کفپوش موردنظرتان هم فکر کنید. به عنوان یک قاعده‌ کلی، چوب‌های سخت‌تر مثل چوب درخت بلوط برای مناطق پر رفت و آمد و خانه‌هایی که بچه کوچک یا حیوان خانگی دارند مناسب تر هستند. چوب‌ درخت گردو نیز مقاومت کمتری دارد و برای مناطقی با عبور و مرور کم مناسب‌تر است.

خرید کفپوش برای خانه

همچنین در نظر داشته باشید که کف‌پوش‌های روشن لکه‌ها و گرد و خاک را بیشتر نشان می‌‌دهند. ولی اگر خیلی دوست دارید کفپوش روشن داشته باشید، باید مرتبا خانه را تمیز کنید و کفش‌هایتان را بیرون دربیاورید. در چند وقت اخیر بیشتر کفپوش هایی که برای منازل استفاده شده است، از جنس چوب است. اگر شما هم میخواهید برای خانه خود از کفپوش هایی از جنس چوب استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم مقاله " 5 روش فوق العاده برای تمیز کردن وسایل چوبی " را هم مطالعه کنید و نکات آن را برای خود یادداشت کنید. چون حتما در آینده به آنها احتیاج پیدا خواهید کرد 


آیا می‌توان کفپوش ‌های خانه را رنگ کرد؟

رنگ کردن، راهی عالی برای تغییر کفپوش ‌های قدیمی و به طور محسوسی تغییر در دکوراسیون منزل است. کفپوش ‌های رنگ‌شده اغلب با سبک روستیک و ساحلی یکی در نظر گرفته می‌شوند ولی بسیار شیک و زیبا هستند. تنها کافیست اطمینان حاصل کنید که برای رنگ کردن کفپوش‌ ها، از رنگی مقاوم و مناسب برای استفاده‌ روزانه استفاده خواهید کرد. شاید مثل بسیاری از افراد شما هم به فکر سفید کردن کفپوش ‌ها باشید ولی رنگ سفید، دیگر قابل تعویض نیست و توسط طراحان توصیه نمی‌شود. 

آیا می‌توان کفپوش ‌های خانه را رنگ کرد؟


مزایا و معایب کفپوش‌ چوبی در مقایسه با انواع پارکت

مزایا کفپوش چوبی

1) ارزشمند کردن خانه: یکی از گزینه‌هایی که اکثر افراد هنگام خرید خانه در نظر دارند، کفپوش ‌های چوبی است. شما هم پارکت‌های قدیمی‌تان را عوض کنید و کفپوش چوبی نصب کنید تا در صورت نیاز، منزلتان را راحت‌تر بفروشید.

2) دوام و مقاومت بالا: کفپوش‌ های چوبی اگر از کیفیت لازم برخوردار باشند، سال‌ها عمر خواهند کرد ولی پارکت‌ ها معمولا عمر کوتاه‌تری دارد. علاوه بر این پارکت اگر لک شود باید عوض شود ولی کفپوش‌ ها را می‌توان بازسازی و در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد.

3) سهولت در شستشو: کفپوش‌ های چوبی، مثل پارکت کثیف نمی‌شوند. پس اگر بچه کوچک دارید، می‌توانید با خیال راحت از کفپوش ‌های چوبی استفاده کنید و نگران ریختن آبمیوه روی زمین نباشید. تنها کافیست هر وقت چیزی که روی کفپوش‌ ها ریخت را فورا پاک و خشک کنید. برای تمیزکاری روزانه یا هفتگی هم کافیست کفپوش ‌ها را جاروبرقی بکشید و تفاوت را احساس کنید. 

4) زیبایی: زیبایی را فراموش کردیم! کفپوش ‌های چوبی، زیبایی خانه‌ شما را چند برابر می‌کنند و به‌راحتی با هر دکوری جور درمی‌آیند. علاوه ‌بر این کفپوش‌ های چوبی، رنگ‌ها و انواع مختلفی دارند و همیشه می‌توانند با توجه به سلیقه‌ی شما رنگ و بازسازی شوند.

کفپوش چوبی برای دکوراسیون منزل


معایب کفپوش چوبی

1) قیمت: همان‌طورکه گفته شد کفپوش‌ های چوبی ارزان نیستند و به همین دلیل ارزش خانه‌ی شما را بالا می‌برند. قیمت کفپوش به نوع چوب بستگی دارد

2) کهنه شدن: در جریان باشید که کفپوش ‌های جدید شما تا مدت زیادی نو نخواهند ماند. کفش، مبلمان، پنجه‌ حیوانات و... روی کفپوش‌ ها خش می‌اندازد. مخصوصا اگر کفپوش ‌ها در مناطق پر رفت‌ و آمد خانه نصب شده باشند. این بدین معناست که اگر می‌خواهید کفپوش‌ هایتان همیشه نو و زیبا به نظر برسند، باید مرتبا آن‌ها را بازسازی کنید و این کار ممکن است برایتان مقرون به صرفه نباشد 

3) مقاوم نبودن در برابر آب: کفپوش ‌های چوبی با رطوبت سر ناسازگاری دارند. اگر معمولا روی زمین آب می‌ریزید یا حیوان خانگی شما برای زندگی در خانه تربیت نشده یا در مناطقی که مستعد سیل هستند زندگی کرده باشد، باید بیشتر مراقب کفپوش ‌هایتان باشید تا پول و زمانی که صرف خرید آن‌ها کردید هدر نرود و به تعمیرات نیاز پیدا نکنید. حتی اگر کمی آب روی زمین ریخت فورا آن را پاک و خشک کنید. چراکه آب به‌راحتی بین شکاف‌ تخته‌ها نفوذ می‌کند.

4) سروصدا: پارکت صدای راه رفتن بزرگسالان، بازی بچه‌ها، دوییدن حیوانات و... را جذب می‌کند و مانع انعکاس آن در خانه می‌شود. ولی کف‌پوش‌های چوبی چنین خاصیتی ندارند و این بدین معناست که هر بار همسایه‌ی طبقه‌ی بالایی شما در خانه راه برود، صدای پایش را خواهید شنید. اگر در طبقه‌ی آخر زندگی کنید هم احتمالا همسایه‌ها از سروصدای شما شاکی خواهند شد. پس اگر کفپوش ‌هایتان چوبی هستند و می‌خواهید جلوی سروصدا را بگیرید، حتما کف خانه فرش پهن کنید. 


کلام آخر برای انتخاب بهترین کفپوش برای دکوراسیون منزل 

در نهایت این شما هستید که با توجه به سلیقه و بودجه‌تان تصمیم می‌گیرید که کفپوش‌ های چوبی بخرید یا پارکت. اگر از پس هزینه‌های نصب کفپوش ‌های چوبی که به‌راحتی تمیز می‌شوند برمی‌آیید و می‌خواهید ارزش منزلتان را بالاتر ببرید، خیلی هم عالی است! با این حال اگر حوصله‌ی بازسازی کفپوش ‌‌های چوبی را ندارید، سراغ پارکت بروید

انتخاب بهترین کفپوش برای دکوراسیون منزل 

اگر تصمیم دارید کفپوش چوبی نصب کنید ولی معایب دودل‌تان کرده‌اند، فراموش نکنید که راه‌حل‌هایی برای از بین بردن معایب وجود دارد. اگر نگران سروصدا هستید، می‌توانید روی کف‌پوش‌ها فرش پهن کنید. اگر از پس هزینه‌ها برنمی‌آیید و نمی‌توانید تمام پارکت‌ها را با کفپوش جایگزین کنید، تنها بخش کوچکی از خانه را کفپوش کنید. هر انتخابی که می‌کنید، مطمئن باشید که در طولانی‌مدت از آن راضی خواهید بود! . از این که تا پایان این مقاله با ما در وب سایت مجله اینترنتی پیت کت همراه بودید از شما سپاس گذاریم و امیدواریم که این مطلب برای شما مفید و موثر باشد. بسیار خوشحال میشویم اگر با نظرات خود ادامه دهنده این مقاله نیز باشید

خرید اقساطی بهترین مدل های کفپوش و پارکت منزل

در این مقاله با هم به طور کامل درباره خرید و انتخاب کفپوش منزل صحبت کردیم و دانستیم که یکی از مهم ترین عناصر در دکوراسیون هر منزلی می باشد. از بهترین راه ها برای خرید کفپوش، خرید اینترنتی است به شما پیشنهاد ی میکنیم حتما قبل از مراجعه به بازار حضوری به وب سایت ویکی دکو سر بزنید تا با جدیدترین مدل های کفپوش آشنا شوید
برچسب ها:
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید