خانه آشپزخانه چیدمان آشپزخانه نکات طلایی برای دکوراسیون رستوران کوچک

نکات طلایی برای دکوراسیون رستوران کوچک

زمان مطالعه : 

10 دقیقه

آیا می دانستید که علاوه بر کیفیت غذا و خدماتی که ارائه می کنید، دکوراسیون رستوران شما هم اهمیت زیادی برای مشتری های شما دارد؟

در واقع اهمیت این مسئله به حدی است که از نظر امتیازدهی به یک رستوران در کنار دو عامل غذا و خدمات در یک سطح قرار می گیرد. با توجه به اهمیت این موضوع در این مقاله از مجله پیت کت قصد داریم به معرفی نکات طلایی برای دکور رستوران کوچک بپردازیم؛ نکاتی که باعث می شوند به کوچک بودن رستوران تان به چشم یک محدودیت نگاه نکنید. 

پالت رنگ دکوراسیون رستوران کوچک

تغییر رنگ یکی از کم هزینه ترین و ساده ترین و در عین حال تاثیرگذارترین ایده ها است. رنگ های برجسته قوی همچون آبی نفتی یا مشکی یا رنگ های روشن و خنثی همچون خاکستری و کرم می توانند تاثیر مثبتی بر دکوراسیون این فضا داشته باشند. همچنین رنگ های سردی همچون سبز و آبی می توانند آن را بزرگ تر نشان دهند. فراموش نکنید همچنان که رنگ های روشن با انعکاس نور از سطح خود محیط را بزرگ تر نشان می دهند، رنگ های تیره با عمیق تر نشان دادن آن در بزرگ تر دیده شدنش سهم دارند. برای کسب دانش بیشتر برای انتخاب رنگ دکوراسیون خود حتما مقاله " 13 ایده الهام بخش برای انتخاب رنگ دکوراسیون آشپزخانه و رستوران " را مطالعه کنید

پالت رنگ دکوراسیون رستوران کوچک

سقف در دیزاین رستوران کوچک

سقف یا همان دیوار پنجم فضا همان بخشی از دکور رستوران کوچک است که کمتر مورد توجه قرار می گیرد. شما ممکن است آن را رنگ آمیزی کنید یا از کاغذ دیواری برای آن استفاده کنید، آنچه نیاز است مد نظر قرار دهید انتخاب رنگی روشن تر از دیوارها برای آن است تا دیوار بلندتر و فضا بزرگ تر به نظر برسد. 

عکس سقف در دیزاین رستوران کوچک

آینه در دکور رستوران کوچک

همه ی ما می دانیم آینه ها با انعکاس نور از سطح خود به بزرگ تر و روشن تر به نظر رسیدن فضا کمک می کنند پس قطعا انتخاب مناسبی برای دکور رستوران کوچک خواهند بود. اما چگونه آنها را به طراحی داخلی آن اضافه کنیم؟ می توانید از آن در سقف رستوران استفاده کنید، یکی از دیوارهای رستوران را به طور کامل به آینه اختصاص دهید یا یک گالری دیواری از آینه هایی کوچک در ابعاد و طرح های مختلف به دکور دیواری آن اضافه کنید.

لایه بندی چیدمان رستوران کوچک

یکی از اولین مراحل در طراحی دکور رستوران کوچک، تصمیم گیری در مورد لایه بندی آن است. بطور کلی توصیه می شود 60 درصد فضا را به محل قرار میز و صندلی ها و 40 درصد را به آشپزخانه رستوران اختصاص دهید. 

معمولا توصیه می شود بین صندلی ها 45 سانتی متر فاصله وجود داشته باشد. این فاصله پیشنهادی در مورد میزهای مربعی 106 الی 157 سانتی متر و در مورد میزهایی که در قطر هم قرار گرفته اند 60 الی 76 سانتی متر است. 

همچنین از قرار دادن میز و صندلی به شکل های مختلف غافل نشوید. به عنوان مثال قرار دادن میز در یک طرف و صندلی ها در طرف دیگر و یا یک صندلی چند نفره نیم دایره ای شکل و میز در وسط آن، از جمله ایده های پیش روی شما برای تنوع بخشیدن به لایه بندی دکور رستوران کوچک است. 

روشنایی دکور رستوران کوچک

لایه های روشنایی می توانند در صورتی که به درستی انتخاب شوند، دکور رستوران کوچک شما را بازتر و بزرگ تر نشان دهند. روشنایی مناسب می تواند کیفیت عناصر دکوراسیون را ارتقا بخشد و حتی بسیاری از نکات منفی احتمالی موجود در دکور رستوران کوچک را بپوشاند. 

روشنایی دکور رستوران کوچک

نکته اولی که نیاز است رعایت کنید حفظ تعادل است. نباید یک بخش از رستوران روشنایی بیش از حد و بخشی دیگر نسبتا تاریک باشد. برای ایجاد محیطی رمانتیک یا مینیمال می توانید نوع نور( گرم یا سرد) و میزان پراکندگی آن را تا حدودی تغییر دهید. 

روشنایی تاکیدی را می توانید به کمک چراغ های رشته ای تامین کنید تا نقاط کانونی دکور رستوران کوچک شما برجسته تر شوند. در ادامه در کنار چراغ های سقفی که نور عمومی محیط را فراهم می کنند، از اضافه کردن عناصر روشنایی با طراحی مدرن که علاوه بر تامین روشنایی تبدیل به عناصری دکوری و جذاب هم می شوند، غافل نشوید. 

عناصر دکوراسیون چندمنظوره در دکور رستوران کوچک

در یک فضای کوچک، باید از تمام بخش استفاده بهینه ای به عمل آید. دکور رستوران کوچک هم از این قضیه مستثنی نیست. به دنبال انتخاب عناصری چندمنظوره برای دکوراسیون باشید که نسبت به فضایی که به خود اختصاص می دهند، فضای ذخیره سازی هم در اختیار شما قرار دهند یا بتوانید از آنها به عنوان عنصر دکوری هم استفاده کنید. تکیه دادن یک نردبان چوبی به دیوار و استفاده از آن برای آویزان کردن منو، خرید مبلمان باکس دار یا مینیمال که فضای کمی به خود اختصاص می دهند و یا استفاده از یک تخته سیاه به عنوان دکور دیواری که روی آن غذاهای موجود نوشته شده اند، از جمله ایده های پیش روی شما اند. 

عناصر دکوراسیون چندمنظوره در دکور رستوران کوچک

عمق بخشیدن به دکور رستوران کوچک

یکی از ساده ترین راه های عمق بخشیدن به دکور رستوران کوچک، اضافه کردن طرح هایی جذاب به آن است که بدون ایجاد فضایی شلوغ و آشفته طراحی داخلی محیط را ارتقا می بخشند. در حال حاضر اضافه کردن طرح در قالب کفپوش از ترندهای دنیای دکوراسیون داخلی است. کفپوش چوبی با طرحی جذاب که ترکیبی از چوب های روشن و تیره است و یا کاشی هایی با طرح های هندسی یا شطرنجی از جمله محبوب ترین ایده ها اند.

عمق بخشیدن به دکور رستوران کوچک​​​​​​​

تابلو و شلف دیواری در دکور رستوران کوچک

دکور دیواری یکی از کلیدی ترین عناصر در دکور رستوران کوچک شما محسوب می شود. شلف دیواری به دلیل استفاده ی بهینه ای که از فضا دارند و تابلوهای هنری به دلیل جلوه ی منحصربه فردی که به دیوارهای رستوران می بخشند، طرفداران زیادی دارند. همچنین می توانید یک تابلوی بزرگ و یا چند تابلوی کوچک در قالب گالری دیواری به دکور رستوران کوچک خود اضافه کنید و به دیوارهای آن جان ببخشید.

سخن پایانی؛ خوشحالیم که تا پایان این مقاله از مجله تخصصی دکوراسیون پیت کت با ما همراه بودید. شما هم می توانید نظرات خود در راستای دکور رستوران کوچک را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید. 

خرید انواع صندلی مدرن رستورانی

حال که با هم درباره نحوه چیدمان و دکوراسیون رستوران کوچک صحبت کردیم احتمالا در حال تصمیم گیری و تصور دکور رستوران خود هستید، به شما پیشنهاد می کنیم برای خرید میز و صندلی رستوران خود حتما سری به وب سایت کالاپلاست بزنید و مدل های آن ها را مشاهده کنید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید