خانه اتاق خواب چیدمان اتاق خواب دکوراسیون اتاق خواب نوجوان

دکوراسیون اتاق خواب نوجوان

زمان مطالعه : 

10 دقیقه

یک اتاق خالی مثل داستانی است که هنوز اتفاق نیفتاده است و شما نویسنده این داستان هستید.

این همان جنبه ای از دکوراسیون اتاق خواب است که برای نوجوانان هیجان انگیز است؛ اینکه ما نویسنده و روایت گر داستان اتاق خود هستیم. اما در این مسیر چه نکات و ایده هایی به نوجوانان کمک خواهد کرد که فضایی جذاب و منحصربه فرد خلق کنند؟

در این مقاله از مجله تخصصی دکوراسیون پیت کت در کنار شما قصد داریم به معرفی ایده هایی جذاب برای دکوراسیون اتاق خواب نوجوان بپردازیم.


نقشه جغرافیایی به وسعت یک دیوار در اتاق خواب نوجوان

 این ایده برای دکور دیواری صرفا برای علاقه مندان به جغرافی نیست! بلکه ایده ای رویایی برای سفر دوستان است. اگر شما هم دوست دارید فرزندتان هرروز بتواند خاطرات سفرهایی که تا کنون داشته اید را مرور کند و در عین حال مقاصد سفرهای بعدی خود را مشخص کند، چرا یکی از دیوارهای اتاق او را به تصویر نقشه دنیا اختصاص نمی دهید؟ 

البته الزاما نیاز نیست کل دیوار را شامل شود، بلکه می تواند در حد یک تابلوی هنری باشد با نقاطی روی آن که مشخص کننده خاطرات و اهداف اند. برای جذاب تر کردن این ایده یک یا چند عکس از سفر به آن مکان را نیز روی نقشه بچسبانید تا شاهد جلوه مدرن و منحصربه فردی که به اتاق خواب می بخشد، باشید.

بیشتر بخوانید: 11 ایده الهام بخش برای چیدمان اتاق خواب پسرانه 


دیوار آینه ای برای چیدمان اتاق نوجوانان

اجازه دهید قبل از اینکه به بررسی این ایده بپردازیم، به این نکته اشاره کنیم که بخش قابل توجهی از ایده هایی که برای دکوراسیون اتاق نوجوان است به دکور دیواری آن برمی گردد و دلیل آن هم برمی گردد به اینکه طراحان داخلی امروزه توصیه می کنند بیش از پیش از فضای عمودی اتاق خواب یعنی دیوارها استفاده کنیم

چرا که هم استفاده بهینه از فضا را به دنبال دارد و هم دکور دیواری تاثیر بیشتری در جلوه کلی دیزاین دارد. و اما دیوار آینه ای! در مورد گالری زیاد گفته ایم و این هم در واقع یک گالری دیواری است. برخی گالری دیواری را منحصر به چیدن چند قاب عکس می دانند اما در واقع شامل چیدن عناصری از یک نوع در ابعاد مختلف که نقش دکور دیواری را دارند، می شود. برای این کار کافی است آینه هایی در اشکال و ابعاد مختلف را روی دیوار مطابق با سلیقهخود بچینید. آینه ها علاوه بر زیبایی، فضا را بزرگ تر و روشن تر نشان می دهند.


استفاده از کتابخانه خانگی در اتاق خواب نوجوانان

فضای مطالعه بخش نسبتا ثابت دکوراسیون اتاق خواب کودک و نوجوانان است و هرچه این بخش از اتاق دیزاین هیجان انگیزتر و جذاب تری داشته باشد، فرزند شما تمایل بیشتری به گذراندن وقت خود در آنجا خواهد داشت. یکی از گزینه های پیش روی شما انتخاب یک کتابخانه خانگی مدرن و زیبا و البته کاربردی برای آن خواهد بود که از آن نه تنها برای نگه داری کتاب ها، بلکه گلدان های کوچک و دیگر عناصر تزئینی کوچک اش نیز استفاده کند. حال به شما پیشنهاد میکنیم حتما سری به مقاله " معرفی 26 مدل کتابخانه خانگی جدید مناسب خانه های کوچک " بزنید تا با جدیدترین مدل کتابخانه های خانگی آشنا شوید 

استفاده از کتابخانه خانگی در اتاق خواب نوجوانان


شلف دیواری در دکوراسیون اتاق خواب نوجوان

نمی شود بحث دکوراسیون اتاق خواب نوجوان باشد و از شلف دیواری چیزی نگوییم. با شنیدن این کلمه ذهن بسیاری از ما به سمت شلف های دیواری ساده می رود. این در حالی است که انواع دیگری از آن از جمله شلف کنار تختی، شلف بالای تخت و شلف رومیزی وجود دارد که سهم زیادی در آپدیت فضا دارند و فضای ذخیره ی قابل توجهی را برای فرزند نوجوان شما به ارمغان می آورند.

شلف دیواری در دکوراسیون اتاق خواب نوجوان


نصب پرده طرح دار در اتاق خواب نوجوانان

اگر فرزند نوجوان شما علاقه مند به سبک های خاصی همچون بوهمین است، از این ایده استقبال خواهد کرد. طرح پرده متناسب با سبک دکوراسیون اتاق خواب او می تواند طرحی کلاسیک، سنتی یا مدرن و مینیمال باشد.


بکارگیری از صندلی شنی در دیزاین اتاق خواب نوجوانان

اگر به دنبال اضافه کردن عنصری جذاب و دوست داشتنی به دیزاین اتاق خواب فرزندتان هستید، صندلی شنی یکی از بهترین گزینه های روی میز خواهد بود. صندلی شنی به دلیل راحتی و جلوه مدرنش، از آن دسته وسایلی از دکوراسیون منزل است که همه افراد خانواده در سنین مختلف به آن علاقه دارند. اگر اتاق خواب کوچکی در اختیار دارید هم جای نگرانی نیست چرا که این صندلی ها در ابعاد مختلفی موجود اند.


سرویس خواب چند منظوره برای اتاق خواب نوجوان

برای داشتن فضایی مینیمال، سعی کنید از عناصر دکوراسیونی با کاربردهای مختلف برای اتاق خواب نوجوان تان استفاده کنید. سرویس خواب یکی از مهم ترین عناصر دکوراسیون اتاق خواب است که در این راستا از سرویس خواب کشودار، جک دار، تخت خواب تاشو یا مبل تخت خواب شو می توانید استفاده کنید تا هم دیزاینی مدرن داشته باشید و هم فضای خالی قابل توجهی در اختیارتان قرار گیرد.

سرویس خواب چند منظوره برای اتاق خواب نوجوان


اریگامی، یک هنر کاربردی در اتاق خواب نوجوانان

این هنر ژاپنی امروزه به حوزه های زیادی از معماری گرفته تا دکوراسیون داخلی راه یافته است. شما هم اگر به  دنبال ایجاد فضایی آرامش بخش با دیزاینی منحصربه فرد هستید، می توانید از اریگامی کمک بگیرید. اریگامی به معنی تا کردن صفحاتی از جنس کاغذ، فلز، پلاستیک و ... برای ساخت شکل های مختلف و شگفت انگیز است. طرح ستاره، پرنده و پروانه از محبوب ترین طرح ها برای سقف یا دیوار اتاق خواب نوجوان است.

اریگامی، یک هنر کاربردی در اتاق خواب نوجوانان


استیکر دیواری، راه حلی ارزان برای دیزاین دیوار اتاق نوجوان

یکی دیگر از ایده های جذاب که طرفداران زیادی در بین نوجوانان دارد، استیکر یا برچسب دیواری است. استیکرهای دیواری در طرح های متنوع متناسب با سبک دکوراسیون های مختلف و برای بخش های مختلف منزل از جمله اتاق خواب در دسترس اند. نوجوانان اغلب به سرعت تصمیم به آپدیت دیزاین اتاقشان می گیرند چرا که برایشان خسته کننده می شود پس منطقی است از عناصری برای تزئین آن استفاده کنیم که تغییر دادن آنها کم هزینه و راحت باشد.

استیکر دیواری، راه حلی ارزان برای دیزاین دیوار اتاق نوجوان​​​​​​​
به پایان یکی دیگر از مقالات مجله تخصصی دکوراسیون پیت کت رسیدیم. از شما متشکریم که تا پایان همراه ما بودید. در صوتی که بخش هایی از این مقاله را متوجه نشدید یا سوالی برای شما در دیزاین و چیدمان اتاق خواب نوجوان پیش آماده است، لطفا آن را با ما در کامنت ها در میان بگذارید تا کارشناسان حرفه ای پیت کت به سوال شما عزیزان پاسخ دهند 

خرید اقساطی سرویس خواب نوجوان

اگر شما هم به فکر دیزاین اتاق خواب نوجوان خود هستید حتما به یک سرویس خواب نوجوان شیک و مدرن نیز احتیاج دارید. پس لطفا حتما به وب سایت بلج سر بزنید تا با جدیدترین سرویس خواب های نوجوان آشنا شوید و مدل مد نظر خود را دو ساله قسطی بخرید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید