خانه اتاق خواب چیدمان اتاق خواب دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک

دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک

زمان مطالعه : 

10 دقیقه

منظور از دکوراسیون داخلی، یک جلوه مشخص نیست بلکه یک دیدگاه مشخص است. بسیاری از افراد به دنبال اجرای بی عیب و نقص ایده های موجود در تصاویر مربوط به دکوراسیون داخلی هستند. 

نکته ای که آنها از آن غافل می شوند این است که پشت هر دیزاینی یک دیدگاه منحصر به فرد قرار داد و آنها هم باید به دنبال خلق سبک و استایل خودشان برای نشان دادن دیدگاه خودشان باشند؛ همان چیزی که ما در دنیای طراحی داخلی آن را شخصی سازی می نامیم و به شما کمک می کند دیزاینی ساده و در عین حال جذاب داشته باشید. در این مقاله از مجله پیت کت می خواهیم به بررسی ایده هایی برای دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک بپردازیم تا شما با شخصی سازی آنها فضایی منحصربه فرد و دلنشین خلق کنید.


اضافه کردن تابلوی هنری به دکوراسیون اتاق خواب

منظور از تابلوی هنری عکس اعضای خانواده که از آن برای ساخت گالری دیواری استفاده می شود نیست، بلکه سعی کنید از تصاویری که عکاسان حرفه ای از ساختمان ها و شهرها گرفته اند یا هر اثر هنری انتزاعی دیگری استفاده کنید تا جلوه ای مدرن به اتاق خواب تان ببخشید.

اضافه کردن تابلوی هنری به دکوراسیون اتاق خواب


اختصاص فضایی برای مطالعه در اتاق خواب

اتاق خواب صرفا محلی که در آن به استراحت بپردازیم نیست، بلکه فضایی است که از آن برای مطالعه یا گاهی کار کردن هم استفاده می کنیم. بنابراین نیاز است بخشی از آن را به فضای مطالعه اختصاص دهیم. 

تخت خواب شما برای استراحت عالی است اما بهترین گزینه برای مطالعه یا کار نیست. فضای مطالعه شما بهتر است نزدیک پنجره باشد چرا که آرامش بیشتری در مقایسه با وسط اتاق، فراهم می کند. یک کتابخانه خانگی، یک صندلی راحت و یک چراغ زمینی یا آباژور تمام چیزی است که برای این فضای مطالعه نیاز خواهید داشت. به شما توصیه میکنیم برای اینکه بهترین مدل کتابخانه را برای خود انتخاب کنید حتما مقاله " معرفی 26 مدل کتابخانه خانگی جدید مناسب خانه های کوچک " را مطالعه کنید

اختصاص فضایی برای مطالعه در اتاق خواب


استفاده از آینه برای تزیین ساده اتاق خواب 

یکی از کاربردی ترین و ارزان ترین ایده ها برای داشتن اتاق خوابی ساده و شیک، استفاده از آینه ها است. این عنصر جذاب به دیزاین اتاق خواب تان شادابی و نشاط می بخشد و آن را روشن تر و بزرگ تر نشان می دهد. 

در این راستا می توانید از یک آینه بزرگ قدی کمک بگیرید، آن را به دیوار تکیه بدهید و اطراف آن را با ریسه های نوری یا گل های طبیعی تزیین کنید تا اتاق خوابی رمانتیک برای خود بسازید. 

استفاده از آینه برای تزیین ساده اتاق خواب 

ایده ای دیگر ساخت یک گالری دیواری با استفاده از آینه هایی در ابعاد مختلف است که جلوه ای مدرن و متفاوت به اتاق خواب تان می بخشد. اگر فضای کافی برای این کار ندارید، می توانید یک آینه دیواری گرد در اندازه ای متوسط را روی دیوار بالای میز کنسول اتاق تان نصب کنید تا فضایی کاربردی و جذاب داشته باشید.


فراهم کردن فضای ذخیره کافی در اتاق خواب

اگر به دنبال داشتن دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک هستید، از فراهم کردن فضای ذخیره کافی غافل نشوید. فضایی آشفته و به هم ریخته آخرین چیزی است که از یک اتاق خواب می خواهیم. با انتخاب عناصری کاربردی که بهینه ترین استفاده ممکن را از فضا دارند، هرگز با این چنین فضایی روبه رو نخواهید شد. عناصری مثل تخت خواب تاشو یا سرویس خواب کشودار یا جک دار، کمد لباس درب ریلی و شلف دیواری از جمله ی این عناصر کاربردی دیزاین اند که فضای ذخیره ی زیادی برای شما به همراه می آورند.

فراهم کردن فضای ذخیره کافی در اتاق خواب


نورِ کاری دکوراسیون اتاق خواب

از میان لایه های مختلف روشنایی معمولا توجه کمتری به نور کاری در فضای اتاق خواب می شود. نوری که سهم قابل توجهی در ارتقای فضا و ایجاد دیزاینی باشکوه دارد. نور کاری معمولا از طریق آباژور ایستاده، چراغ زمینی، رومیزی یا چراغ های آویز تامین می شود. با انتخاب عناصر روشنایی ای هماهنگ با سبک دکوراسیون ساده، فضایی پیچیده تر خواهید داشت که نور مصنوعی مورد نیازتان برای انجام کارهای مختلف را در اختیارتان می گذارد.

نورِ کاری دکوراسیون اتاق خواب

بیشتر بخوانید: اصول نورپردازی اتاق خواب های شیک و مدرن 


شخصی سازی اتاق خواب به کمک شلف دیواری

قرار شد از طریق انتخاب عناصر دیزاینی ساده، فضایی پیچیده خلق کنیم پس نمی توان از شلف دیواری غافل شد. اما چگونه شلف های دیواری در ایجاد فضایی شخصی سازی شده به ما کمک می کنند؟ 

این عناصر مدرن و جذاب فضایی عالی برای قرار دادن مواردی همچون کتاب ها، گلدان های کوچک، گالری دیواری شامل عکس اعضای خانواده، جملات مورد علاقه ی ما یا تابلوهای نقاشی کوچک در اختیارمان قرار می دهند. شلف دیواری همچنین با استفاده از بخش عمودی اتاق خواب در ایجاد فضای خالی بیشتر تاثیرگذار است و جلوه ای مینیمال و مدرن به آن می بخشد.

شخصی سازی اتاق خواب به کمک شلف دیواری


حضور عناصر دیزاین برجسته در دکوراسیون

یکی دیگر از ایده های ساده ای که برای خلق دیزاینی شیک می توانید امتحان کنید، اضافه کردن عناصر دکوراسیون برجسته همچون روتختی و سرویس ملحفه ای در رنگ و طرحی قوی است. بله از آنجا که کالای خواب بخش کوچکی از دکوراسیون اتاق خواب را به خود اختصاص می دهد، می توانید از انواعی که رنگ و طرحی برجسته دارند استفاده کنید و در عین حال پالت رنگی منسجم و متعادل داشته باشید.

روتختی و سرویس ملحفه


دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک دخترانه

برخی تصور می کنند هرچه از زرق و برق بیشتری در دیزاین اتاق خواب دخترانه استفاده کنند، فضایی شیک تر خواهند داشت اما واقعیت این است که رمز داشتن یک دکوراسیون شیک دخترانه، در سادگی آن است همانطور که لئوناردو داوینچی می گوید" سادگی، نهایت پیچیدگی است". بنابراین سعی کنید با انتخاب عناصر دیزاینی ساده و مدرن همچون یک دراور ساده  و کاربردی به جای یک دراور غیرکاربردی و پر از جزئیات غیر لازم در راستای داشتن دیزاینی جذاب قدم بردارید.

دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک دخترانه


دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک نوجوان

نوجوانان اغلب به دنبال بیان دیدگاه های خود از طریق طراحی یک دیزاین شخصی سازی شده هستند. برای داشتن یک دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک نوجوان تمرکز خود را بر بهره بردن از ایده های مختلف مربوط به دکور دیواری همچون استفاده از وسایل مورد علاقه ی او یا نصب یک نقشه ی بزرگ بگذارید.


دکوراسیون اتاق خواب پسرانه ساده و شیک

پسرهای نوجوان و جوان معمولا از سادگی دکوراسیون استقبال می کنند. رمز داشتن یک دکوراسیون اتاق خواب پسرانه ساده و شیک در حذف عناصر دیزاین غیر ضروری و اضافه کردن وسایلی مدرن، ساده و کاربردی است؛ میز کامپیوتر حرفه ای و مدرن یکی از این عناصر ضروری و کاربردی است که می تواند با کاربردهای مختلف و جلوه ساده اش سهم به سزایی در خلق دیزاینی شیک و ساده داشته باشد.

بیشتر بخوانید: راهنمای چیدمان اتاق خواب پسرانه شیک و لوکس 

به پایان این مقاله از مجله پیت کت رسیدیم. خوشحالیم تا پایان با ما همراه بودید. شما هم می توانید نظرات خود را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

1

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

دیدگاه کاربران
  • ن ط
    27 خرداد 02

    عکس اول چه قشنگه پشت تخت کاغذ دیواریه؟

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید