خانه آشپزخانه وسایل آشپزخانه صندلی اپن مناسب را چطور انتخاب کنیم؟

صندلی اپن مناسب را چطور انتخاب کنیم؟

زمان مطالعه : 

12 دقیقه

کارکرد دیزاین مجموعه ای از کارکرد تک تک عناصر آن است.  صندلی اپن یکی از عناصر تاثیرگذار در دکوراسیون آشپزخانه است که سهم قابل توجهی در خلق فضایی کاربردی و البته جذاب دارد. 

همه ما تجربه دور هم جمع شدن در آشپزخانه و تبدیل آن به اتاق نشیمنی دیگر را داریم. بنابراین اینکه با انتخاب صندلی هایی مناسب فضایی راحت برای خود و دیگر اعضای خانواده یا دوستان در آشپزخانه فراهم کنیم، از اهمیت زیادی برخوردار است. اما صندلی اپن مناسب را چطور انتخاب کنیم؟ اگر قصد اضافه کردن صندلی اپن به دیگر وسایل آشپزخانه خود را دارید، این مقاله از مجله پیت کت که در آن قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم را از دست ندهید.

عکس صندلی اپن ​​​​​​​
انتخاب ارتفاع مناسب

در زمان خرید با صندلی های اپنی با ارتفاع ( فاصله از سطح زمین تا قسمت نشیمنگاه صندلی)  مختلف رو به رو خواهید شد که در صورت انتخاب ارتفاع نامناسب مشکلاتی را برای شما به همراه خواهند داشت. برای رسیدن به ابعاد مناسب باید ارتفاع جزیره آشپزخانه را اندازه بگیرید. در ادامه به بررسی بیشتر این مسئله می پردازیم:

1. صندلی های اپن اغلب در ارتفاع 45 سانتی مترعرضه می شوند و این ارتفاع برای پیشخوان یا میزی با ارتفاع 70 الی 76 سانتی متر مناسب خواهد بود.

2. مناسب ترین گزینه برای پیشخوان آشپزخانه یا میزی با ارتفاع 88 الی 96 سانتی متر، صندلی اپنی با ارتفاع 60 الی 66 سانتی متر است.

3. صندلی اپنی با ارتفاع 71 الی 76 سانتی مترانتخابی مناسب برای پیشخوان یا میزی با ارتفاع 101 الی 106 محسوب می شود. 
اگر ابعاد پیشخوان شما با این اعداد اندکی تفاوت دارند، از این قانون هم می توانید کمک بگیرید: برای داشتن فضایی راحت باید بین نشیمنگاه صندلی و سطح میز یا پیشخوان آشپزخانه شما بین 25 الی 33 سانتی متر فاصله باشد.


سبک مدل صندلی اپن

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که قبل از خرید صندلی اپن باید مد نظر قرار دهیم، توجه به وجود تناسب بین سبک دکوراسیون منزل و استایل آن است تا اصل انسجام در دیزاین آن رعایت شود. صندلی های اپن در سبک های مختلفی موجود اند، از انواع کلاسیک گرفته تا مدرن و هرآنچه که بین این دو قرار می گیرد. این مسئله در عین حال که حق انتخاب زیادی برای شما فراهم می کند، می تواند تصمیم گیری در مورد استایل را تبدیل به یک چالش کند. 

برای انتخاب استایل این عنصر جذاب از دیزاین دو راه اصلی پیش روی شما است: اول اینکه سبکی مشابه سبک دکوراسیون آشپزخانه خود انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر از سبک مینیمال استفاده کردید، صندلی اپنی ساده و مینیمال با رنگی همسو با پالت رنگ فضا انتخاب کنید. 

حالت دوم برای زمانی است که اهل جسارت به خرج دادن در دکوراسیون باشید و بخواهید از صندلی های اپن خود، نقطه کانونی بسازید. در این حالت گزینه ای با استایل و رنگی برجسته، بهترین انتخاب ممکن برای شما خواهد بود تا به جای گم شدن در دیزاین، حسابی به چشم آید.


جنس صندلی اپن

برای تصمیم گیری در مورد جنس آن بهتر است مکان قرار گیری آن و میزان استفاده از آن را نیز مدنظر قرار دهید. به عنوان مثال اگر بطور روزانه از آنها استفاده می کنید، قطعا صرف هزینه بیشتر برای خرید انواع با کیفیت تر و با دوام بیشتر منطقی خواهد بود. همچنین قسمت نشیمنگاه آن اگر از جنس چرم، پلی استر یا پارچه میکروفیبر باشد، در مقایسه با انواع پنبه ای مقاومت بهتری در مقابل آلودگی ها و لکه ها خواهد داشت و تمیز کردن آن هم راحت تر خواهد بود. اگر قرار است در معرض مستقیم آفتاب باشند، پس صندلی های فلزی یا انواع چوبی با کیفیت گزینه های بهتری خواهند بود چرا که در مقابل گرما و نور خورشید مقاومت بیشتری دارند.


رنگ صندلی اپن

بر اساس قانون 10-30-60، رنگ صندلی جزء آن 30 درصد از پالت رنگ است پس دست شما برای انتخاب رنگ آن نسبتا باز است. برای حفظ انسجام دیزاین و تعادل پالت رنگ آن، نیاز است در مورد انتخاب رنگ صندلی اپن نکاتی را که در ادامه به معرفی آن می پردازیم، مد نظر قرار دهید:

1. رنگ های خنثی و زمینی: رنگ های خنثی یا زمینی همچون سفید، مشکی، خاکستری، طوسی و کرم به دلیل قدرت سازگاری بالا با رنگ ها و دکوراسیون های مختلف، همیشه یکی از بهترین و بی دردسر ترین گزینه های روی میز هستند.  

2. رنگ های برجسته: رنگ های قوی و برجسته همچون آبی، قرمز، سبز و زرد گزینه ای مناسب برای جان بخشیدن به یک دیزاین بی روح اند. بنابراین اگر درصد قابل توجهی از پالت رنگ فضا را به رنگ های خنثی اختصاص داده اید، می توانید با انتخاب صندلی اپنی در رنگی برجسته به حفظ تعادل آن کمک کنید و فضایی هیجان انگیز خلق کنید.

فراموش نکنید در پایان این شما هستید که قرار است از نتیجه کار راضی باشید پس از قوانین موجود در دنیای طراحی داخلی و دکوراسیون در راستای رسیدن به محیطی شخصی سازی شده متناسب با استایل و علاقه های خودتان کمک بگیرید و به دنبال اجرای صد در صدی آنها بدون توجه به حس و حالی که از فضا دریافت می کنید، نباشید. 

مثلا اگر برای 60 درصد پالت رنگ از رنگی خنثی استفاده کرده اید و از طرفداران سبک مینیمال هستید، انتخاب صندلی های اپنی به رنگ خنثی نیز گزینه ای منطقی برای شما خواهد بود چرا که حس خسته کننده یا بی روح بودن از آن دریافت نمی کنید، بلکه شما را یک قدم به جلوه ی مینیمال مدنظرتان نزدیک می کند.

تا به این بخش از مقاله به بررسی معیارهای مختلفی که قبل از خرید صندلی اپن باید مورد توجه قرار گیرند، شامل ابعاد، استایل، جنس و رنگ آن پرداختیم. در این قسمت قصد داریم به بررسی پرطرفدارترین انواع این عنصر جذاب از دیزاین منزل بپردازیم. با ما همراه باشید.


صندلی اپن چوبی

عناصر دکوراسیون چوبی همچنان در صدر لیست خرید بسیاری از افراد هستند و دلیل آن هم جلوه باشکوه و منحصربه فردی است که به دیزاین می بخشند و البته دوام بالایی که دارند. صندلی اپن چوبی می تواند گزینه ی خوبی برای طیف وسیعی از سبک های دکوراسیون از سنتی و کلاسیک گرفته تا روستیک و مدرن باشد. البته قبل از خرید به نوع چوبی که در ساخت آن مورد استفاده قرار گرفته حتما دقت کنید؛ از باکیفیت ترین چوب ها می توان به چوب راش، توسکا، افرا و گردو اشاره کرد.

صندلی اپن چوبی
صندلی اپن استیل

عناصر دیزاین استیل سازگاری خوبی با سبک دکوراسیون آشپزخانه مدرن، مینیمال و البته صنعتی دارند. صندلی اپن استیل بهترین گزینه برای فضایی با دکوراسیون صنعتی است؛ این فضا می تواند منزل شما یا یک کافی شاپ یا رستوران باشد. بسیاری از رستوران ها که به دنبال ایجاد دیزاینی منحصربه فرد هستند، به سراغ سبک صنعتی که در آن تمرکز بر استفاده از وسایل فلزی است می روند و در این راستا یک صندلی اپن استیل همان چیزی است که نیاز دارند. 

اگر شما هم از طرفداران این سبک خاص هستید اما نمی خواهید دکوراسیون خود را بطور کامل به آن اختصاص دهید، با اضافه کردن این نوع صندلی اپن به دیزاین منزل تان تا حد زیادی آن حس و حال را تجربه خواهید کرد. همچنین اگر آشپزخانه ای به سبک مدرن یا مینیمال دارید، می توانید با انتخاب صندلی اپن استیل، جلوه ای متفاوت به آن ببخشید.

صندلی اپن استیل
صندلی اپن پایه چوبی

برای افرادی که به دنبال ترکیب سبک مدرن و کلاسیک اند، صندلی اپن پایه چوبی بهترین گزینه است. صندلی ای که هم جلوه ای مدرن به دکوراسیون می بخشد و هم از چوب در ساخت آن استفاده شده است و در نتیجه جلوه ای باشکوه به فضا می بخشد. این صندلی همچنین گزینه ای مناسب برای یک دیزاین مینیمال خواهد بود.

صندلی اپن پایه چوبی
صندلی اپن پایه فلزی

کارکردی مشابه صندلی اپن پایه چوبی دارد با این تفاوت که به ترکیب دو سبک مدرن و صنعتی پرداخته است. صندلی اپن پایه فلزی به دلیل استحکام و دوام بالایی که دارد، طرفداران زیادی پیدا کرده است.

صندلی اپن پایه فلزی
صندلی اپن مدرن

امروزه سبک مدرن به عنوان یکی از پرطرفدارترین سبک های دکوراسیون شناخته می شود. برای داشتن دیزاین مدرنی منسجم و متعادل نیاز است در انتخاب تک تک عناصر دکوراسیون به این اصل توجه کنید درنتیجه صندلی اپن مدرن یکی از بهترین گزینه های روی میز برای یک دکوراسیون مدرن خواهد بود. البته از این صندلی به دلیل قدرت انطباق بالایی که دارد، می توان در فضاهایی با سبک مینیمال، روستیک، صنعتی و معاصر نیز استفاده کرد.

صندلی اپن مدرن
صندلی اپن کانتر با قابلیت تنظیم ارتفاع

یکی از ویژگی های برجسته ای که یک صندلی اپن می تواند داشته باشد، ارتفاع قابل تنظیم آن است. صندلی اپن کانتر با قابلیت تنظیم ارتفاع یکی از سازگارترین انواع صندلی اپن است که در عین کاربرد بالایی که دارد، جلوه ای مدرن و منحصربه فرد هم به دیزاین فضا می بخشد.

در این مقاله از مجله پیت کت در کنار شما به بررسی نکاتی که قبل از خرید صندلی اپن باید مورد توجه قرار دهیم، پرطرفدارترین انواع صندلی اپن و البته معرفی برترین مراکز خرید آنلاین این عنصر کلیدی از دیزاین آشپزخانه پرداختیم. خوشحالیم که تا پایان همراه ما بودید. شما نیز می توانید تجربیات خود را در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید و ادامه دهنده ی این مقاله باشید.

صندلی اپن از کجا بخرم؟

با پرطرفدارترین صندلی های اپن هم آشنا شدیم. سوالی که حالا پیش می آید این است که صندلی اپن از کجا بخرم که خریدی مطمئن و رضایت بخش را تجربه کنم؟ این روزها خرید اینترنتی به دلیل مزایای زیادی که دارد، طرفداران بسیاری پیدا کرده است. درنتیجه ما هم قصد داریم یکی از بهترین فروشگاه های خرید صندلی اپن را به شما پیشنهاد دهیم. حتما به مجموعه دیجی کالا سر بزنید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید