خانه دکوراسیون پذیرایی وسایل پذیرایی راهنمای انتخاب ابعاد میز تلویزیون

راهنمای انتخاب ابعاد میز تلویزیون

زمان مطالعه : 

9 دقیقه

توجه به دو مفهوم مقیاس و تناسب از کلیدی ترین نکات در طراحی دکوراسیون داخلی است. یکی از عناصر دکوراسیون که قبل از خرید آن نیازمند توجه به این دو مولفه اساسی خواهیم بود، میز تلویزیون است. 

میزهای تلویزیون هم پا به پای تلویزیون ها در طول دهه های گذشته دچار تغییرات زیادی شده اند تا جایی که به یکی از جذاب ترین و در عین حال کاربردی ترین وسایل اتاق نشیمن تبدیل شده اند. اما برای رسیدن به انتخابی مناسب، نیازمند توجه به یک سری نکات اساسی قبل از خرید آن خواهیم بود. اگر شما هم قصد خرید این عنصر زیبا و کاربردی از دیزاین را دارید، در ادامه با راهنمای انتخاب ابعاد میز تلویزیون در مجله پیت کت همراه ما باشید.


1. ابعاد تلویزیون خود را اندازه بگیرید

اولین قدم برای انتخاب ابعاد میز تلویزیون، درنظر گرفتن ابعاد تلویزیون است.  برای اینکار فاصله بین گوشه بالا سمت چپ تلویزیون تا گوشه پایین سمت راست یا به عبارتی قطر آن مطرح است. بله این همان عددی است که برای نشان دادن اندازه  تلویزیون به آن اشاره می شود. 

میز تلویزیون چوبی شیک و ارزان

به عنوان مثال منظور از یک تلویزیون 65 اینچی، تلویزیونی با طول 136سانتی متر، عرض 81 سانتی متر و قطر 65 اینچ یا 165 سانتی متر است. خب سوالی که پیش می آید این است که چگونه بر اساس اندازه تلویزیون، به انتخاب میز مناسب برای آن بپردازیم؟ در ادامه به بررسی پاسخ این سوال با ارائه ی مثال هایی می پردازیم:

- تلویزیون 65 و 55 اینچی: برای این تلویزیون ها، میزهایی با طول 144 الی 203 سانتی متر گزینه های مناسبی خواهند بود. 

- تلویزیون 43 اینچی: میزی با طول 100 الی 144، متناسب با تلویزیونی با این ابعاد است.

- تلویزیون 32 اینچی: میزی با طول 100 سانتی متر بهترین گزینه برای این تلویزیون جمع و جور و جذاب خواهد بود. 


نکته ای که در مورد تناسب بین ابعاد تلویزیون و میز آن اغلب مورد توجه طراحان داخلی است، حفظ فضای خالی بین گوشه های تلویزیون با لبه ی میز است. فضایی که کمک زیادی به ایجاد حس تعادل بین این دو عنصر جذاب دیزاین و جلوگیری از آشفته به نظر رسیدن آنها می کند.


همچنین فراموش نکنید که اگر می خواهید از عناصر تزیینی همچون گلدان در دو طرف تلویزیون استفاده کنید، این فضای خالی همچنان حفظ شود.


2. ابعاد اتاق را مدنظر قرار دهید

قطعا میزان بزرگی اتاق نیز در انتخاب ابعاد میز تلویزیون نقش دارد. اگر فضای کوچکی در اختیار داریم، میزهای معلق یا کنج گزینه های منطقی تری خواهند بود، چرا که هردوی اینها استفاده بهینه ای از فضای در دسترس می کنند. همچنین میزهای تلویزیون معمولی در ابعاد کوچک تر از دیگر گزینه ها برای اتاق های کوچک هستند.

بیشتر بخوانید: هر آنچه که باید درباره میز تلویزیون و انواع آن بدانید 


3. مکان قرارگیری میز تلویزیون را انتخاب کنید

اینکه میز تلویزیون را کجای اتاق قرار دهید بستگی به نوع لایه بندی دیزاین فضا، محل قرارگیری کابل ها و ابعاد اتاق دارد. اما یک سری نکات اساسی هستند که در این راستا به شما کمک خواهند کرد تا به انتخاب بهتری برسید. 

میز تلویزیون مدرن و لاکچری

- آن را جلوی پنجره قرار ندهید، چرا که تابش نور خورشید دیدن صفحه آن را برایتان مشکل خواهد ساخت و در عین حال جلوی ورود نور طبیعی به منزل خود را می گیرید.

- برای داشتن دید بهتر، سعی کنید میز را جایی قرار دهید که وسط آن و وسط بزرگ ترین مبل اتاق در یک راستا قرار گیرند. 

- نکته بعدی در مورد فاصله بین میز تلویزیون و مبلمان تان است که باید فضای قابل توجهی را به آن اختصاص دهید. به عنوان مثال برای یک تلویزیون 32 اینچی 1.2 الی 2 متر، برای یک تلویزیون 43 اینچی 1.6الی 2.7 متر و برای یک تلویزیون 65 اینچی 2.5 الی 4.1 متر فاصله ای مناسب خواهند بود.


4. تعیین ارتفاع میز تلویزیون متناسب با ارتفاع نشستن شما

برای تعیین ارتفاع میز تلویزیون، روی مبل بنشینید و ارتفاع نشستن خود را (فاصله کف اتاق تا چشمان تان) اندازه بگیرید. برای داشتن دید بهتر، سطح دید شما باید با قسمت میانی تلویزیون(یا نیمه پایینی صفحه آن ) در یک راستا قرار بگیرد. ارتفاع میز تلویزیون نباید بیشتر از 30 سانتی متر از ارتفاع مربوط به سطح دید شما پایین تر باشد.

میز تلویزیون ممبران و مدرن


5. توجه به دیگر عناصری که قرار است درون یا روی میز تلویزیون قرار گیرند

یکی دیگر از مواردی که در زمان خرید این عنصر کاربردی از دکوراسیون باید مورد توجه قرار گیرد، نوع و تعداد وسایلی است که می خواهید درون یا روی آن قرار گیرند. این موارد از عناصر تزیینی تا پخش کننده های خانگی مختلف را شامل می شوند که بر اساس اندازه و نوع آنها، میزی با طراحی و ابعادی متفاوت نیاز خواهد بود.

میز تی وی مدرن


6. فضایی برای قرار دادن کابل ها و سیم ها

بسیاری از افراد میز تلویزیونی مینیمال با فضایی باز و بدون کشو را ترجیح می دهند چرا که جلوه ای مدرن به دیزاین منزل آنها می بخشد. اما فراموش نکنید که کابل ها و سیم های مختلف در این نوع میزها تا حد زیادی در معرض دید قرار دارند و این بر جلوه ی آن تاثیر گذار خواهد بود. اگر شما هم نگران این مسئله هستید، وجود فضایی برای مدیریت کابل ها و سیم ها را نیز مورد توجه قرار دهید.

میز ال ای دی کرکره ای مدرن


7- حفظ تناسب بین سبک دکوراسیون منزل و نوع میز تلویزیون

این مورد به ابعاد میز مربوط نمی شود اما نقش بسیار زیادی در حفظ انسجام دکوراسیون منزل تان دارد. به عنوان مثال انتخاب میزی مدرن برای دکوراسیون کلاسیک یا سلطنتی، باعث ایجاد ناهماهنگی در دکوراسیون منزل تان خواهد شد. البته میزهای مدرن تنها با سبک هایی همچون سنتی، سلطنتی، کلاسیک یا ترکیه ای است که انطباق کمتری پیدا می کنند و برای بسیاری دیگر از سبک های مدرن و معاصر گرفته تا مینیمال و روستیک مناسب خواهند بود چرا که دارای تنوع بالایی در طرح و رنگ اند. رنگ میز راهم می توانید طوری انتخاب کنید که نزدیک به رنگ دیگر عناصر دکوراسیون همچون کتابخانه خانگی، مبل یا صندلی باشد تا هارمونی محیط ارتقا یابد یا اینکه متضاد با آنها باشد که این انتخاب می تواند از آن یک نقطه کانونی در دیزاین بسازد.

میز تلویزیون کنجی شیک ​​​​​​​

در این مقاله از مجله پیت کت در کنار شما به بررسی مواردی که قبل از خرید میز تلویزیون در رابطه با ابعاد آن نیاز است مورد توجه قرار دهیم، پرداختیم. امیدواریم با در نظر داشتن این نکات، به انتخابی رضایت بخش دست یابید. شما نیز می توانید تجربیات و پیشنهادات خود را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان مجله پیت کت به اشتراک بگذارید.

دنبال یه میز تلویزیون شیک و ارزون میگردی؟!

توی این دور و زمونه دیگه کمتر میشه با خیال راحت بری و توی بازار خرید کنی، از بس همه چیز گرون شده. حالا ما یه پیشنهادی براتون داریم. اگه واقعا دوست داری یه میز تلویزیون شیک و ارزون و مدرن داشته باشی و اصلا بتونی قسطی هم خرید کنی، همین الان یه سر به بلج بزن!
برچسب ها:
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید