خانه اتاق خواب چیدمان اتاق خواب اشتباهات رایج در چیدمان اتاق خواب

اشتباهات رایج در چیدمان اتاق خواب

زمان مطالعه : 

10 دقیقه

فضایی در منزل خود خلق کنید که تبدیل به یک اثر هنری شود. قطعا همه ما به دنبال داشتن دکوراسیونی جذاب و بی عیب و نقص هستیم، دکوراسیونی که آرامش و زیبایی را برای ما به ارمغان آورد. اما چه مقدار موفق بوده ایم؟ 

دلیل اینکه گاهی آن حسی را که می خواهیم از فضای منزل خود دریافت نمی کنیم چیست؟ در میان بخش های مختلف منزل، دیزاین اتاق خواب با توجه به زمان زیادی که در آن می گذرانیم اهمیت ویژه ای پیدا می کند. گاهی تنها یک اشتباه کوچک در دکوراسیون اتاق خواب می تواند ما را از آرامش یا زیبایی بصری قابل توجهی محروم کند. در این مقاله از مجله تخصصی دکوراسیون پیت کت با ما همراه باشید تا به بررسی بیشترین اشتباهات تکرار شده در چیدمان اتاق خواب و راه حل آنها بپردازیم.


نورپردازی نامناسب اتاق خواب

نورپردازی هر یک از فضاهای منزل شامل سه نوع محیطی، کاری و تاکیدی می شود اما بر اساس نوع فضای مدنظر هر یک از آنها می تواند نقش پر رنگ تری نسبت به بقیه داشته باشد. منظور از نور محیطی همان نور سقفی است که برای تامین روشنایی عمومی محیط از آن استفاده می شود. متاسفانه در منازل بسیاری از ما ایرانیان توجه به نورپردازی به همینجا ختم می شود یا آنطور که باید به دو لایه دیگر یعنی کاری و تاکیدی توجه نمی شود. 

نورپردازی نامناسب اتاق خواب

نور کاری برای انجام کارهای خاصی که به نور متمرکز نیاز دارند همچون مطالعه یا خیاطی و نور تاکیدی برای تاکید بر عنصر خاصی از دکوراسیون یا بخش خاصی از معماری فضا مورد استفاده قرار می گیرند. هردوی اینها در اتاق خواب کارایی داشته و با انتخاب آباژور مناسب و یا نورهای سقفی می توان از آنها بهره مند شد. به شما پیشنهاد می کنیم برای دوری از تکرار این اشتباه در چیدمان اتاق خواب خود حتما مقاله " آموزش انتخاب صحیح نورپردازی دکوراسیون اتاق خواب " را مطالعه کنید 


ست کردن وسایل اتاق خواب

مدت ها است که ست کردن دیگر جایی در دنیای طراحی داخلی و دکوراسیون نداشته و حتی باعث خلق فضایی خسته کننده می شود. اینکه بخواهید سرویس خواب خود را با رنگ غالب پالت رنگ و همچنین رنگ دیگر عناصر اتاق خواب همچون کتابخانه  خانگی ست کنید، فضایی با کمترین هیجان و جذابیت ممکن بوجود می آورد. 

ست کردن وسایل اتاق خواب

برای اینکه دیزاین اتاق خواب شما به خوبی نشانگر علائق شما و در عین حال تلفیقی باشد، سعی کنید عناصر مختلف را از سبک و رنگ های مورد علاقه خود و بدون توجه به ست شدن با دیگر وسایل انتخاب کنید. فقط فراموش نکنید که مثل هر کار دیگری نباید در این اصل نیز زیاده روی کنید. بهتر است یک سبک غالب برای اتاق خواب خود انتخاب کنید که بر اساس آن دیگر عناصر را انتخاب کنید.


خالی گذاشتن دیوارهای سفید در اتاق خواب

سفید یکی از مناسب ترین و محبوب ترین رنگ ها برای دیوارهای اتاق خواب تان است که فضای آن را بزرگ تر و روشن تر نشان می دهد اما تا وقتی که یک مینیمالیست حرفه ای نشدید، سعی کنید دیوارهای سفید اتاق خواب را خالی نگذارید. با اضافه کردن تابلوهایی در رنگ هایی مختلف یا آثار دکوری دیگری همچون گالری دیواری به دیزاین سفید اتاق خواب خود جان ببخشید. در این میان می توانید عناصر بزرگی همچون تخت خواب خود را در رنگ های گرمی همچون قهوه ای انتخاب کنید تا در پس زمینه ای سفید حسابی به چشم آیند و در عین حال به پالت رنگ دکوراسیون رنگ و عمق بخشند.

خالی گذاشتن دیوارهای سفید در اتاق خواب


آشفته کردن چیدمان اتاق خواب

احتمالا شما هم تا به حال با دیزاین هایی شلوغ روبه رو شده اید که حس آشفتگی را به شما منتقل می کنند. برای جلوگیری از این حالت در انتخاب عناصر دکوراسیون اتاق خواب، اصل کاربردی بودن را مدنظر قرار دهید. این مسئله مخصوص فضاهای کوچک نیست، بلکه حتی اگر اتاق خواب بزرگی دارید نیز این استفاده از وسایل زیاد می تواند تعادل دیزاین آن را تحت تاثیر قرار دهد. به عنوان مثال استفاده از تخت خواب تاشو به جای سرویس خوابی که فضای زیادی به خود اختصاص می دهد یا استفاده از سرویس خواب های کشودار یا جک دار انتخاب های منطقی تری خواهند بود که فضای خالی زیادی را برای شما به ارمغان می آورند. در خرید عناصر دکوراسیون اتاق سعی کنید کیفیت و نه کمیت را در اولویت قرار دهید.

چیدمان اتاق خواب


نصب پرده با فاصله از سقف

بسیاری از افراد پرده های اتاق خواب شان را دقیقا بالای قاب پنجره نصب می کنند در حالی که بهترین محل برای نصب در نزدیک ترین محل ممکن به سقف است. با اینکار دیوارهای شما بلندتر و پنجره های شما بزرگ تر به نظر خواهند رسید که حس خوبی را منتقل می کند. البته از اینکه حتما پرده ها به کف اتاق برسند، نیز غافل نشوید.

اشتباهات رایج در چیدمان اتاق خواب


عدم توجه به تناسب بین عناصر دکوراسیون و ابعاد اتاق خواب

بسیاری از ما عاشق سرویس خواب های بزرگ هستیم و شاید فراموش کنیم که یکی از مهم ترین نکاتی که قبل از خرید عناصر مختلف دکوراسیون اتاق خواب از جمله وسایل بزرگ تر مثل سرویس خواب یا کمد باید مد نظر قرار دهیم، متناسب بودن آنها با ابعاد اتاق است. خوشبختانه امروزه این عناصر در اندازه های مختلف و البته با حفظ جذابیت در دسترس هستند و کوچک بودن به معنای مدرن و زیبا نبودن نیست. البته در مورد اتاق خواب های بزرگ هم انتخاب عناصر کوچک تا حد زیادی به چشم خواهد آمد و تاثیر منفی بر جلوه ی کلی آن می گذارد چرا که بیش از حد خالی به نظر خواهد رسید.


چسباندن عناصر دکوراسیون به دیوار

مسئله ای که زیاد با آن رو به رو می شویم و اکثرا هم با این تصور که این کار باعث بزرگ تر به نظر رسیدن فضا می شود، این کار را می کنند. اما اینکه در گذشته میز و صندلی، آباژور، سرویس خواب و دیگر عناصر را به دیوار می چسباندند به این دلیل بود که قسمت پشتی آنها به اندازه بخش های کناری و جلویی جذاب نبود، موضوعی که امروزه دیگر مطرح نیست و خب جالب اینجاست که با این کار فضای اتاق خواب شما بزرگ تر نیز به نظر نخواهد رسید. با قرار دادن سرویس خواب در مرکز اتاق خواب و با فاصله دادن آن از دیوار متوجه تغییر قابل توجهی که در دکوراسیون ایجاد می شود، خواهید شد. درواقع عناصر بزرگ گزینه خوبی برای بخش بندی فضا محسوب می شوند پس با چسباندن آنها به دیوار، اتاق خواب خود را از این مزیت آنها محروم نکنید.

اشتباهات رایج در چیدمان اتاق خواب​​​​​​​
در این مقاله در کنار شما به بررسی بیشترین اشتباهات تکرارشده در چیدمان اتاق خواب پرداختیم، به امید اینکه با رفع آنها دیزاین هایی جذاب تر و آرامش بخش تر را به خود و اعضای خانواده هدیه دهید. شما نیز می توانید تجربیات و ایده های خود را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان مجله پیت کت به اشتراک بگذارید.

بهترین فروشگاه برای خرید وسایل اتاق خواب

این که اشتباهات رایج در چیدمان اتاق خواب را بدانیم نیمی از ماجرا در طراحی دکوراسیون اتاق خواب است. نیمه باقی مانده مربوط به خرید وسایل مورد نیاز در دکوراسیون است. با ما همراه باشید و به فروشگاه خوگر بیایید تا بهترین محصولات را برای اتاق خواب تان خرید کنید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید